Un proiect pornit din curiozitatea Editurii Vellant (www.vellant.ro) cu privire la practicile de lectură ale cititorilor săi, Cartea însemnată a strâns în jurul său mai mulţi prieteni ai editurii, care au devenit, preţ de o pagină, ilustratori, redactori, traducători - pe scurt, coautori - ai unei cărţi-surpriză. Acum, Vellant le dă tuturor întâlnire pe 25 februarie 2010, în mansarda Cărtureşti Verona, la lansarea cărţii însemnate, alături de traducătoarea Liliana Pleşa Iacob, hispanistul Andrei Ionescu, scriitorul Marius Chivu, directorul de creaţie al agenţiei Mercury360, Cristina Diaconescu, şi directorul Editurii Vellant, Dan Pleşa.
Pe scurt, povestea Cărţii însemnate de la Vellant este următoarea: 186 de cititori, prieteni şi colaboratori Vellant au primit câte o pagină dintr-o carte-surpriză de 186 de pagini, care urmează să fie lansată în 2010. Fiecare cititor a fost rugat să personalizeze pagina primită după bunul plac: desenând-o, corectând-o, comentând-o, lăsând o pată de cerneală sau o urmă de cafea. La final, Vellant a strâns paginile "însemnate" de cititori şi a pregătit o ediţie limitată a cărţii-surpriză ilustrate, care poartă semnăturile lor. Cele două ediţii ale cărţii (cea originală şi cea "însemnată") vor fi lansate joi, 25 februarie 2010, în mansarda Librăriei Cărtureşti Verona, la lansare fiind invitaţi toţi cei 186 de coautori ai cărţii, care vor avea ocazia să afle care este titlul volumului la care au colaborat şi cine este autorul său (autor care a intrat în joc, însemnând una dintre pagini). Printre semnatarii paginilor se numără Alexandru Andrieş, Ada Milea, Alexandrina Hristov, Ciubi (Pisica Pătrată), Marius Chivu, Costi Rogozanu, Dumitru Gorzo, Matei Branea sau Marius Constantinescu. Cei care au ratat ocazia de a însemna o pagină a cărţii-surpriză vor găsi în ediţia limitată o pagină lăsată liberă doar pentru ei.
Distribuirea paginilor s-a desfăşurat online, pe pagina de Facebook a Editurii Vellant, făcând din Cartea însemnată un produs handmade al comunităţii de prieteni Vellant reunite în mediul online. Proiectul a dezvăluit atât potenţialul creativ al cititorilor, cât şi diversele reacţii produse la întâlnirea cu textul, a deschis un dialog efervescent între cititori şi editură şi a creat numeroase aşteptări cu privire la cartea care urmează să fie lansată. Vellant le mulţumeşte tuturor celor care au intrat în joc şi s-au lăsat inspiraţi de lectura propusă.
Proiectul Vellant se bucură de ajutorul însemnat al agenţiei de publicitate Mercury360.