Totul pentru a fi domnişoară de onoare
Annie (Kristen Wiig, care e şi coscenaristă, confirmând faptul că dacă eşti actriţă şi vrei un rol bun trebuie să ţi-l scrii chiar tu) are 30 şi ceva de ani şi, după toate aparenţele, e o ratată. Însă, atunci când află că Lilian (Maya Rudolph), prietena ei cea mai bună, se logodeşte, ea e hotărâtă să fie o domnişoară de onoare perfectă. Deşi e singură şi falită, încearcă să supravieţuiască tuturor ritualurilor bizare şi scumpe impuse de Helen, amica bogată a lui Lilian. Şi are doar o şansă să facă lucrurile ca la carte...
Aşadar, o rara avis şi un film care a zdrobit clişeul "băieţii nu vor să vadă filme despre fete". E bine scris, fără discuţie, dar umorul nu vine atât din dialoguri sau din acţiuni, ci din felul irezistibil în care Wiig îşi livrează replicile. În ciuda câtorva detururi în zona scârboasă, focusul rămâne pe Annie şi, în special, pe relaţia sa cu celelalte domnişoare de onoare, toate personaje feminine puternice şi hazoase. Iar Annie e, de departe, cea mai complexă: faţă de Lilian, atât de neruşinat de fericită într-o perioadă în care viaţa ei se duce de râpă, simte un amestec complex de bucurie şi de resentiment.
Faţă de bine intenţionata, dar îngrozitor de iritanta Helen simte exasperare şi gelozie, iar legătura care se stabileşte între ea şi celelalte colege de suferinţă este una extrem de volatilă, care se rupe atunci când continuă s-o dea în bară şi să strice toate aranjamentele. Chimia dintre Wiig şi Rudolph e o încântare pentru ochi; cele două actriţe intră fără efort în ritmurile unor prietene care se cunosc de atâta timp, încât se înţeleg fără să aibă nevoie de cuvinte.
Există o scenă dezgustătoare care sare pârleazul (chiar şi acela forţat de atâtea alte comedii gross out), dar, chiar şi atunci, în mijlocul gagurilor vomitive, există tuşe care întregesc caracterizarea. De fapt, niciun gag nu e atât de absurd încât să violeze credibilitatea eroinei şi simpatia pe care o simţim pentru ea. În ciuda unor scene de umor şocant, răutăcios sau burlesc care o marchează ca o "producţie Apatow", pelicula rămâne, în fond, un studiu de caracter.
PS: Era şi timpul ca cineva să dea o spoială cool unei piese atât de delicios de zaharisite ca Hold On a celor de la Wilson Phillips.