Braşovul a fost ultimul oraş din traseul itinerant al caravenei de film Zilele Filmului Românesc (ZFR). În perioada 15-17 iulie 2011, cele şase filme româneşti (Poliţist, adjectiv, Bună! Ce faci?, Nuntă în Basarabia, Portretul luptătorului la tinereţe, Periferic şi Francesca) au fost proiectate pentru ultima dată în cadrul festivalului, la Opera din Braşov. Braşovenii au primit cu braţele deschise iniţiativa organizatorilor şi au venit în număr destul de mare pentru a viziona câteva dintre cele mai recente producţii cinematografice româneşti.
La conferinţa de presă, care a deschis festivalul de film românesc la Braşov, organizatorii s-au bucurat de prezenţa uneia dintre cele mai longevive persoane din lumea cinematografiei, d-na Irina Nistor care a salutat această iniţiativă: "Filmul românesc este foarte bun la festivaluri, funcţionează foarte bine la jurii, funcţionează mai puţin bine la public şi de aceea mă bucur că (organizatorii) au găsit o soluţie ca să plimbe filmele acestea prin diverse oraşe, pentru că gustul vine mâncând, inclusiv atunci când mănânci cinema pe pâine."
"Ajunşi la finele celei de-a doua ediţii şi trăgând linie putem spune cu satisfacţie că Zilele Filmului Românesc din acest an a avut un real succes. Aproximativ 7.000 de spectatori au călcat pragul amplasamentelor de cultură care şi-au pus la dispoziţie sălile pentru proiecţii şi au reacţionat pozitiv la iniţitiva noastră. Sperăm că şi prin această ediţie am adus publicul mai aproape de cinematografia românească şi i-am redeschis gustul de a merge la cinema", a declarat Nicoleta Talpeş, Managing Director Media Image Factory, organizatorul evenimentului.
Proiectul Zilele Filmului Românesc a fost susţinut de COSMOTE România şi Romtelecom. Astfel, în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, au fost organizate evenimente locale menite să reapropie publicul de marele ecran, dar şi de producţii ale regizorilor români, recunoscute la nivel internaţional. Proiecţiile au avut loc în săli de cinema, case de cultură sau chiar în aer liber. Accesul publicului a fost liber. Acţiunea a avut la bază modelul Caravanei 432, în cadrul căreia filmul regizat de Cristian Mungiu, 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile, distins cu Palme d'Or, a putut fi văzut de peste 18.000 de spectatori din 15 oraşe, prin proiecţii alternative.
La prima ediţie a Zilelor Filmului Românesc, din toamna anului 2010, au participat peste 2.500 de spectatori. Succesul evenimentului i-a încurajat pe organizatori să îl transforme într-o adevărată tradiţie din peisajul cultural românesc. Reînvierea farmecului spectacolului de cinema rămâne unul dintre obiectivele de suflet pe care şi le propun organizatorii. Zilele Filmului Românesc vor reveni în acelaşi spirit, creând evenimente speciale, menite să reapropie publicul în egală măsură de marele ecran, dar şi de producţii ale regizorilor români, recunoscute la nivel internaţional.
"COSMOTE România a fost întotdeauna un susţinător al artei şi un promotor al valorilor culturale. Astfel, ne face plăcere că, prin prisma Zilelor Filmului Românesc, putem aduce filmul mai aproape de români. Le mulţumim partenerilor noştri pentru dedicarea şi pasiunea cu care s-au implicat în acest proiect şi sperăm ca această ediţie să se bucure de cel puţin la fel de mult succes precum cea anterioară" a declarat Ruxandra Vodă, Corporate Affairs Manager, COSMOTE România.
"Ne-am alăturat acestui festival pentru că este tânăr, la început de drum, în încercarea de a naşte o tradiţie în rândul festivalurilor de gen şi, astfel, ambiţios. Sunt trăsături în care compania Romtelecom se regăseşte prin toate eforturile pe care le-a făcut în ultimii ani de a se transforma într-un furnizor de divertisment de calitate, adresându-se unui public tânăr, inteligent şi pretenţios, în sensul în care ştie foarte bine să identifice calitatea. În plus, ca unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti, ne bucurăm să dăm o mână de ajutor cinematografiei româneşti şi iniţiativelor naţionale. Le dorim succes organizatorilor şi invităm publicul la film de calitate", declară Ovidiu Ghiman, Director Executiv Strategie şi Comercial Rezidenţial.
Mai multe detalii despre programul evenimentelor locale pot fi găsite pe site-ul proiectului www.zilelefilmuluiromanesc.ro sau www.zfr.ro.
Evenimentul este organizat de Voodoo Films şi Media Image Factory în parteneriat cu primăriile oraşelor: Botoşani, Brăila, Baia-Mare, Târgu-Mureş, Focşani, Braşov.
Parteneri media: CNC, Adevărul, Adevărul de Seară, MagicFM, OK, Tango, Cinefan, Filmetari, LiterNet.ro, Botoşăneanul.ro, BotoşaniNews, Monitorul de Botoşani, Stiribotoşani.ro, TeleM
Producţia publicitară pentru eveniment este oferită de Benett Advertising.
Contact presă: Nicoleta Talpeş, Managing Director
Media Image Factory
E-mail: [email protected]
Mobil: 0724 314 045
Telefon / fax: 031.10. 74.173
Website: www.imagefactory.ro