Festivalul internaţional al teatrului de animaţie
Bucurii pentru copii. Spectacole de colecţie
Ediţia a 7-a, 24 noiembrie - 4 decembrie 2011
Bucurii pentru copii. Spectacole de colecţie
Ediţia a 7-a, 24 noiembrie - 4 decembrie 2011
Sâmbătă, 26 noiembrie 2011, deschiderea a fost făcută de Teatrul pentru copii şi tineret "Luceafărul", cu spectacolul Dumbrava minunată. Autoarea dramatizării, Optima Cîntec şi regizorul Ion Ciubotaru au păstrat spiritul sadovenian, accentul fiind pus pe întâmplările magice din dumbrava traversată de Lizuca şi Patrocle. Programul a continuat cu lansarea de carte Silviu Purcărete sau privirea care înfăţişează, al cărei autor este criticul de teatru Oltiţa Cîntec.
Purcărete nu e doar un mare creator, ci şi un aristocrat al artei. Succesul si renumele mondial nu i-au afectat galanteria, eleganţa cu care se implică în fiecare nou proicet artistic, indiferent că e vorba de teatrul din Sibiu, Cluj Napoca, Iaşi, Bucureşti, Viena, Bonn, Glasgow ori Londra. Purcărete face parte din categoria regizorilor care nu se dau în vânt după mediatizare şi conceptualizări ale propriei creaţii. Criticul de teatru Oltiţa Cîntec recompune cu dragoste, cu admiraţie şi evlavie portretul interior al creatorului de teatru. E politicos dar rezervat şi relativ puţin comunicativ. Cel mai puţin îi place să vorbească despre sine şi despre arta sa. Purcărete a debutat cu teatru de păpuşi, la Ţăndărică in anii \'70 şi a revenit în anii \'80 cu deja celebra Cenuşăreasa, care la ora actuală este cel mai longeviv spectacol din repertoriul Teatrului Ţăndărică, 21 de ani.
Purcărete nu e doar un mare creator, ci şi un aristocrat al artei. Succesul si renumele mondial nu i-au afectat galanteria, eleganţa cu care se implică în fiecare nou proicet artistic, indiferent că e vorba de teatrul din Sibiu, Cluj Napoca, Iaşi, Bucureşti, Viena, Bonn, Glasgow ori Londra. Purcărete face parte din categoria regizorilor care nu se dau în vânt după mediatizare şi conceptualizări ale propriei creaţii. Criticul de teatru Oltiţa Cîntec recompune cu dragoste, cu admiraţie şi evlavie portretul interior al creatorului de teatru. E politicos dar rezervat şi relativ puţin comunicativ. Cel mai puţin îi place să vorbească despre sine şi despre arta sa. Purcărete a debutat cu teatru de păpuşi, la Ţăndărică in anii \'70 şi a revenit în anii \'80 cu deja celebra Cenuşăreasa, care la ora actuală este cel mai longeviv spectacol din repertoriul Teatrului Ţăndărică, 21 de ani.
La ora 18.00, urmează spectacolul Teatrului Pinokio din Lodz (Polonia), Bruno Schulz - Istoria imaginţiei păcătoase are la bază creaţia lui Bruno Schulz, reprezentant al avangardei poloneze. Interpreţii aduc în scenă o lume a imaginaţiei, mitologiei, copilăriei.
Seara va fi închisă de Teatrul de animaţie ŢĂNDĂRICĂ cu spectacolul pentru adulţi Play Shakespeare semnat de reputatul regizor Cristian Pepino. Povestea lui Romeo şi a Julietei, mitul lui Hamlet este reinterpretat într-o cheie modernă, spectacolul fiind presărat cu gaguri ce amintesc de filmul mut, cărora li se alătură personeje din viaţa reală care se joacă "de a râsu-plânsu", amintindu-ne că Shakespeare poate fi contemporanul nostru, că personajele sale se pot recompune tot timpul, rămânând viabile, credibile.
Duminică, 27 noiembrie, cea de-a patra zi, a debutat cu un spectacol extrem de vesel şi amuzant al Teatrului Prichindel din Alba Iulia şi intitulat Cine va păzi clopoţeii?. O poveste plină de simboluri, construită pe clasica luptă dintre bine şi rău, unde sunt conturate o serie de valori ca prietenia, speranţa, dragostea.
La ora 17.30, a avut loc lansarea de carte Lumea non-E, scrisă de Elena Gaspar Ion. "Lumea NON-E este ceea ce eu numesc "o poveste a reciclării". O aventură într-o lume care a exploatat până la extrem resursele naturale, exterminând plantele şi animalele. Lumea NON-E s-a născut din convingerea că fiecare dintre noi este un erou sub acoperire. Cu fiecare gest mărunt, cu fiecare PET reciclat, cu fiecare baterie care nu mai ajunge la groapa de gunoi, lumea se schimbă. Chiar de la prima vedere pare o luptă cu morile de vânt ale indiferenţei, fiecare gest de acest fel este înregistrat în memoria planetei. Pentru că măsura unui erou nu este dată de gesturile măreţe, ci de cele de fiecare zi, repetate. Iar magia stă chiar în simplul fapt că putem respira, incă, aerul fără mască de oxigen."
Spectacolul Teatrului Train din Ierusalim (Israel) Gulliver - Călătorie în Lilliput, programat de la ora 18.00, a prezentat o interesantă incursiune in lumea lui Jonathan Swift, examinând limitele în lumea jocului. Seara se va încheia cu un spectacol de păpuşi tradiţional Vasile şi Marioara, prezentat de Compania HAI HUI.
Descarcă programul Festivalului Internaţional al Teatrului de Animaţie, 2011 aici..