În filmele lui sud-coreene - precum policier-ul intitulat în engleză Memories of Murder, "godzillier"-ul Gwoemul distribuit la noi sub titlul Monstrul (în engleză The Host) sau varianta mai fun la Poziţia copilului, intitulată Madeo / Mother (şi anterioară filmului românesc) -, Bong e un maestru al schimbărilor de ton: solemnitatea unei înmormîntări poate bascula în busculadă bufă (atît Gwoemul, cît şi şi Madeo conţin cîte o asemenea scenă), demnitatea unui studiu de personaj cu viaţă interioară substanţială (şi tot tacîmul realist) se poate ciocni inconfortabil de clovneria cu ochi cît mai bulbucaţi (atît Madeo, cît şi Gwoemul numără printre personajele lor cîte un măscărici suspect de retard), burlescul se ciocneşte cu horroribilul, înduioşătorul - cu perversul, consensualul conformist - cu anarhicul. Bong face filme în genuri populare (şi fără parfumul de estetism şi depravare care le învăluie pe ale compatriotului Chan-wook Park), deşi, în Europa, invitarea spectatorului să ţină pasul cu atîtea fluctuaţii tonale idiosincratice, fără să i se semnalizeze cînd e sigur de rîs, cînd e liber la înduioşare etc., este asociată unor forme de cinema mai degrabă rarefiate decît pop; la performanţele comerciale realizate de filmele lui Bong la ele în ţară se adaugă performanţe internaţionale de crowd-pleasing festivalier. Evaluat la standardele acelor filme, Snowpiercer nu e destul de dens: n-are atîtea registre tonale, iar alea pe care le are - seriosul de tip action movie (laconic, încleştător de dinţi etc.), orwellianul grotesc cartoon-izat, poeticul zăpădos, surrealul din vagoanele celor unu la sută - se ciocnesc şi se îmbină mai rar şi în moduri mai puţin imaginative decît se obişnuieşte la Bong. E drăguţ ca o bătălie cu topoare să se oprească pentru ca una dintre tabere să strige în cor "la mulţi ani", după cum e drăguţ ca, în toiul aceleiaşi încăierări, un personaj să aibă o epifanie cu un fulg de nea, printre stropi de sînge în slow-motion, dar la standardele lui Bong e prea la îndemînă; ca să nu mai vorbim de momentul în care disneyana educatoare scoate o mitralieră - asemenea gaguri n-ar fi fost de neconceput nici într-un film hollywoodian. Ce-i drept, acolo e mai greu de conceput un erou care să se confeseze că ar fi mîncat copii, după cum e mai uşor de prezis ce personaje vor rămîne în picioare după bătălia finală, dar nici acest mod de a fi tough (şi, de fapt, sentimental pe dedesubt) nu iese din tiparele BD-urilor mai punkist-supărate.
Filmele sud-coreene ale lui Bong sînt mult mai dens-imprevizibile şi în nici un caz nu lasă în urma lor vagoane întregi de resurse nefolosite - spaţiile vagoanelor de lux, care mai de care mai făţos scenografiate, sînt explorate doar în fugă. (Huzurul se practică în stiluri retro - să fie oare la mijloc vreun vis de a-l atotputernicului Oz, vizînd reînvierea vreunei romanţe desuete a voiajurilor cu Orient Expressul sau Transsiberianul? Indiferent care o fi fost ideea, rămîne nedezvoltată.) În fine, cinismul întorsăturii de situaţie din final - în care se dovedeşte că tiranul a integrat în planurile sale însăşi revoluţia - e pe atît de mărginit şi de conformist pe cît de genuin-antiautoritate e tonul anarhic-schimbător al filmelor coreene.