Aceeaşi atmosferă specifică zonei o regăsim în ultimul său film, La limita de jos a cerului, incursiune în manieră realistă de data aceasta în viaţa unor personaje cu statut social bine precizat. Regizorul renunţă parţial la metafora cinematografică, focalizată exclusiv pe imagine ca în scurtmetrajul Când se stinge lumina, pentru a aduce în prim plan personaje decupate din cotidian, impregnate de zgomotul străzii. Viorel (Igor Babiac) e tânărul debusolat prins în mrejele iubirii pentru o frizeriţă, dar şi în capcana infracţionalităţii. Influenţabil şi nehotărât, el se târăşte, duplicitar, între iubirea incertă şi gelozia neînfrântă, între corectitudine şi şantaj, conturând in extremis drama supravieţuirii într-o lume care şi-a pierdut valorile. Mama lui e tipul cicălitor şi excesiv grijuliu. Maria (Ela Ionescu) e târfuliţa de provincie imposibil de clintit din starea ei de veşnică profitoare. Nu se poate ridica din rutina amorului plătit la o iubire sinceră. Şi iată cum lipsa elanului de a trăi şi simţi se instalează treptat pe orizontalele supravieţuirii. Gâscă (Sergiu Valoc) e delincventul înnăscut, traficant de droguri, dar şi amator de zboruri cu deltaplanul. Acest hobby, practicat cu un deltaplan vechi, mereu reparat cu materiale sustrase din fabrică (după practica moştenită din comunism), introduce sugestia de zbor jos, de Icar doborât din idealuri al eroilor ce se luptă din greu, din primii ani ai tinereţii cu vicisitudinile unei vieţi fără orizont. Titlul filmului se aşează plenar pe această idee. O incorporează în întregime. Încercările de a se ridica spre înaltul cerului sunt tot atâtea căderi simbolice. Îndepărtatele îndemnuri ale Pescăruşului Jonathan Livingstone de a tinde mereu spre înălţimi nemaivăzute, spre trăiri spirituale propovăduite de învăţătura zen (de pildă) sunt inexistente, nu-i ating, nu ajung până "la limita de jos a cerului". Unde este atunci adevăratul Pescăruş Jonathan Livingstone "care trăieşte în noi toţi", după cum spune "pilotul" Richard Bach? ne putem întreba. Totul e gri, ceţos şi promiscuu în jur. Camera subliniază cu asupra de măsură această atmosferă leşioasă, insalubră, apăsătoare. Se vede că regizorul şi-a făcut ucenicia în filmul documentar, deoarece ştie să creeze un cadru adecvat acţiunii şi personajelor sale prin filmări din unghiuri elocvente care nu lasă dubii asupra veridicităţii lumii supuse analizei.
Calităţile filmului (primul lungmetraj al lui Igor Cobileanski) au fost remarcate la ediţia din 2014 a premiilor Gopo unde a obţinut cele mai multe nominalizări, fiind răsplătit în final cu importantul calificativ "cel mai bun film de debut". Şi la TIFF a convins, atrăgându-şi mulţi fani.