FilmSense / iunie 2014
Festivalul TIFF 2014
Astăzi, 5 iunie, încep Zilele Filmului Românesc. La limita de jos a cerului al lui Igor Cobileanski rulează la Florin Piersic de la 11. Premiul FIPRESCI la Cottbus, Premiile pentru debut şi imagine la Gopo. La 15:30, în acelaşi cinema, rulează Closer to the Moon al lui Nae Caranfil. Un film care pe mine nu prea m-a animat, cu o poveste destul de artificializată (faţă de istoria reală de la care pleacă - jaful de la Banca Naţională din 1959) şi dezbrăcată de dramatism, în locul căruia a crescut un spirit prea jucăuş, uneori sub limita ridicolului. Totuşi, e Nae Caranfil şi, dacă nu aţi văzut deja filmul, merită încercat.

În acelaşi cinematograf, la orele 18, va începe #Selfie, lungmetrajul de debut al Cristinei Iacob, o producţie MediaPro despre trei tineri care fug la mare pentru o distracţie adevărată înainte cu cîteva zile de Bacalaureat. Desigur, pentru fanii genului. Ce merită văzut e primul calup de scurtmetraje din Zilele Filmului Românesc, în care al doilea proiect prezentat e cel al lui Radu Jude, Trece şi prin pereteAici, dificultăţi ridică ora proiecţiei, 10, la Victoria.


Filmul zilei în cadrul ZFR este Afacerea Tănase, un documentar despre comanda dată de Ceauşescu serviciilor secrete române, comandă în care cerea să fie asasinaţi doi scriitori români disidenţi - cetăţeni francezi -, Virgil Tănase şi Paul Goma. Premiul special pentru documentar românesc la ASTRA, Sibiu.

Autorul lui Europolis, Corneliu Gheorghiţă, aduce la TIFF al doilea proiect pe care-l semnează, Cripta. Rulează la Cercul Militar de la ora 19. Poate fi prins şi mîine la Arta, la orele 16, aşa că mai bine rămînem concentraţi pe Competiţie.

Viktoria marchează debutul în lungmetraj al Mayei Vitkova din Bulgaria şi, conform sinopsis-ului, e un film care pleacă de la premisele unui 432 (un avort în Bulgaria anului 1979), pentru a relata istoria copilului decadei, după cum e numită Viktoria de autorităţile comuniste, fiindcă se naşte fără cordon ombilical. Devine un simbol naţional.


Ultimul film care intră în Competiţie este Still life / Natură moartă, în regia lui Uberto Pasolini, producătorul lui Full Monty. O coproducţie Anglia-Italia, un fel de Ikiru contemporan, despre un funcţionar meticulos, care are drept sarcină găsirea rudelor celor care au decedat fără să aibă pe cineva alături. Un film premiat la Veneţia sau la Reykjavik.

Descarcă sinopsisurile filmelor, TIFF 2014 aici..

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus