Deşi e primul film pe care Payne îl regizează fără să fi scris scenariul, Nebraska bifează mai toate temele prezente până acum în filmele sale; About Schmidt, Sideways şi The Descendants sunt despre călătorii, atât fizice, cât şi emoţionale/spirituale, despre secrete de familie şi despre banalitatea vieţii de zi cu zi a unor personaje defectuoase, cu care Payne empatizează. Umorul aminteşte de filme mai vechi ale sale, ca Election sau Citizen Ruth; de pildă, există în Nebraska o secvenţă de deadpan curat, filmată frontal, în care un grup de bărbaţi privesc complet imobili - unii chiar până la starea de somnolenţă - un meci de fotbal.
Protagonistul din Nebraska este Woody Grant, un bătrân alcoolic, ursuz şi absent, cel mai probabil aproape de demenţă, care insistă să îşi ridice personal dintr-un alt oraş premiul de un milion de dolari pe care e convins că l-a câştigat la un soi de loterie, deşi nu a jucat în niciun fel. Ambiţia lui îi îngrijorează familia: soţia, Kate, o femeie aprigă şi gălăgioasă, şi fiul cel mare, Ross, o vedetă măruntă de televiziune locală, sunt convinşi că Woody ar trebui internat într-un azil de bătrâni. Însă David, fiul cel mic, un comerciant recent părăsit de iubită, tolerează capriciile bătrânului şi acceptă destul de repede să îi facă hatârul, în ideea că aşa s-ar mai putea bucura de prezenţa tatălui său, până nu s-ar produce inevitabilul.
Ceea ce urmează este drumul celor doi către destinaţia cu pricina şi diversele întâlniri cu rude şi cunoscuţi, care cu o mână îl felicită pe Woody pentru norocul care a dat peste el, iar pe cealaltă o ţin întinsă, aşteptând o ciosvârtă din presupusul premiu - este surprinzător că toată lumea e entuziasmată de câştigul la loterie, dar faptul că Ross apare la televizor este trecut cu vederea; ceea ce spune suficiente despre fascinaţia omului de rând pentru banul venit din cer, în defavoarea celui câştigat prin muncă. Aşadar, dacă The Last Picture Show este un coming of age, Nebraska este un road movie; doar că, în cazul de faţă, de la road movie la coming of age e doar un pas, pentru că întreaga experienţă a lui David cu tatăl său este şi o călătorie în trecut, prin care fiul descoperă că părintele nu mai e doar părinte, ci şi un bărbat trecut prin trauma războiului, care a avut de-a face cu conjuncturi amoroase mai puţin fericite şi care nu a luat mereu cele mai înţelepte decizii. Ceea ce reiese este că, fie că e vorba de alcoolismul lui Woody sau de criteriile prin care şi-a ales soţia, bătrânul este un produs clar al timpurilor şi spaţiului în care a trăit, validând astfel demersul regizorului de a privi detaliat ruralul american. Desigur, este puţin verosimil ca David să nu fi avut niciodată habar de toate aceste detalii despre viaţa părinţilor săi, la fel cum puţin plauzibilă este şi secvenţa de încheiere. Nebraska nu are pretenţii nici de verosimilitudine prea multă, nici de subtilitate, dar reuşeşte să fie foarte eficient, exact cum şi-a propus Payne.