octombrie 2005
Kamikaze
Kamikaze - conform dicţionarului (oricărui dicţionar) un act extrem de periculos, de cele mai multe ori sinucigaş, o acţiune de acest gen, făcută într-un anumit scop, pentru a demonstra ceva anume, pentru a milita pentru ceva; persoana care face această acţiune.

...şi în afara dicţionarului: o azvârlire în gol, în hău, în prăpastie, fără coardă elastică să te susţină, fără să te gândeşti că urmează o izbitură puternică în urma căreia îţi pierzi viaţa; sau gândindu-te, dar fără să îţi pese; sau îţi pasă, dar nu există alternativă.

Kamikaze - dincolo de orice definiţii: o relaţie între două persoane, de sexe diferite sau de acelaşi sex - o relaţie explozivă, în care te arunci cu toată forţa înainte şi nu ştii cât de mare e saltul pe care îl faci pentru că nu depinde de tine; sau poate să depindă de tine, dar să nu mai poţi controla nimic odată ce ai intrat în joc, să nu mai depindă nici de tine şi nici de alţii - kamikaze înseamnă în orice caz o azvârlire, care poate să fie făcută cu ochii închişi şi atunci simţi doar căderea sau cu ochii deschişi şi atunci vezi cum te înghite hăul în care te-ai aruncat.

... şi pe lângă toate acestea înseamnă un text violent, transformat într-un spectacol violent, care vorbeşte despre sentimente violente, trăite ca şi cum ai juca ultima carte; violenţă verbală şi violenţă fizică - un text care le cuprinde pe amândouă şi care nu îl lasă pe spectator nici să respire. Demarajul este extrem de puternic, viteza e ameţitoare, finalul e prăbuşirea. Spectatorii nu pot decât să se lase târâţi de forţa cu care textul îi loveşte şi îi trage după el. Fără ezitări, fără poticniri, urmându-şi clar traseul stabilit (pe care însă numai el îl ştie şi pe care spectatorii angrenaţi în acest vârtej nici măcar nu îl pot bănui până la final).



Kamikaze - pe lângă text înseamnă şi o echipă plină de forţă, ce se aruncă în gol, asumându-şi toate riscurile: Alina Nelega, Elena Purea, Bogdan Farcaş (în cazul celui din urmă, în sfârşit şansa de a se desfăşura aşa cum până acum am presupus că poate să o facă, dar nu a avut ocazia cu adevărat) - avem aici de a face cu un spectacol puternic, care are nevoie de actori puternici: ceea ce vedem şi auzim e impecabil scris şi lucrat, impecabil jucat - Alina Nelega a găsit în Elena Purea şi Bogdan Farcaş resursele şi arderea necesare pentru transpunerea în carne şi oase a autodistructivului cuplu. În cazul fiecăruia dintre cei trei implicaţi în această aventură este valabil următorul lucru: saltul a fost făcut, riscurile au fost (sau nu) luate în calcul (nu mai contează), dar ceea ce este în primul rând extraordinar este că din această aventură kamikaze întreaga echipă rămâne în viaţă, pentru că la capătul căderii există o foarte puternică relansare, care face ca acest text şi spectacolul care rezultă din el să aibă şansa să se mai arunce o dată în gol. Şi asta tot pentru a rămâne în viaţă.

Cum de se întâmplă acest lucru? Se întâmplă pentru că avem de a face cu un spectacol extrem de viu (chiar dacă în el se vorbeşte despre moarte) şi cu nişte oameni care, asumându-şi răspunderea pentru acest text incomod, reuşesc să îl transforme într-o experienţă unică, puternică şi care te poate trezi la viaţă. Scurt pe doi (pentru că spectacolul în sine este unul scurt): această misiune kamikaze este una la care merită din toate punctele de vedere să iei parte.

Enjoy the ride on Hell's Baby!





Kamikaze

De Alina Nelega
Cu: Elena Purea, Bogdan Farcaş
Regia: Alina Nelega
O producţie: Teatrul Ariel Underground Tg. Mureş & Club Avi-Cola.
De: Alina Nelega Regia: Alina Nelega Cu: Elena Purea, Bogdan Farcaş

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus