septembrie 2016
Bucharest Fringe - Maratonul Teatrului Independent, 2016
Sâmbătă, 17 septembrie 2016, ora 18:00 - Teatrul de Artă Bucureşti
Cafeneaua de Sam Bobrick şi Ron Clark - Bucureşti - Serile Teatrului Studenţesc
Cu: Antonia Boantă, Mihai Vasilescu, Mădălina Andreea Ilie

În mijlocul deşertului, Wally Murdock (Mihai Vasilescu) achiziţionează o cafenea în formă de hamburger. Aceasta este şansa pe care a aşteptat-o de mult: să devină propriul lui şef. Alături de soţia sa, Louise (Antonia Boantă), intenţionează să transforme un local pustiu într-o afacere de succes. Louise este sceptică şi nu suportă ideea de singurătate la care este condamnată.

Într-o noapte, în cafenea soseşte o fată: Janet (Mădălina Andreea Ilie); care a plecat din suburbia în care a trăit şi este hotărâtă să ajungă vedetă de cinema la Hollywood. Atât pentru Wally cât şi pentru Janet miza este uriaşă, iar cei doi sunt dispuşi să sacrifice orice pentru împlinirea visurilor lor.

Vor reuşi? Va fii Wally patronul unui local de succes? Va accepta Louise o viaţă departe de civilizaţie? Va ajunge Janet la Hollywood? Sunt suficiente încrederea şi speranţa sau viaţa nu este decât despre noroc.

Preţ bilet: 30 lei

Sâmbătă, 17 septembrie 2016, ora 18:00 - Teatrul Act
Flori pentru Algernon după Daniel Keyes - Bucureşti - One Drama
Cu: Iulia Colan

Flori pentru Algernon nu e un spectacol. E o confesiune. Dar dacă poţi să faci spectacol dintr-o confesiune, atunci e mai mult decât un spectacol.

El s-a născut dintr-o mare nevoie a mea de sinceritate. Şi umanitate. Aşa s-a născut Charlie. Prin ea am putut să privesc oamenii în ochi fără să mă prefac. Deci, Charlie-el a devenit Charlie-ea. Spun asta pentru că personajul din roman este masculin. Obstacolul de gen (masculin / feminin) l-am înlăturat, întrucât nu m-a interesat. Charlie nu e băiat. Charlie nu e fată. Charlie e o inimă. De câte ori în viaţă aţi văzut o inimă care vorbeşte? Măcar pentru asta şi merită s-o cunoaşteţi pe Charlie. (Iulia Colan)

Preţ bilet: 25 lei

Sâmbătă, 17 septembrie 2016, ora 19:00 - Universu (str. Şcoalei, nr 8)
România 2050 de Radu Popescu - Bucureşti - Spectacole invitate
Regia: Radu Popescu
Scenografia: Marian Văsii / Muzică live şi sound design: Călin Torsan - instrumente de suflat şi Saşa-Liviu Stoianovici - cobză
Cu: Diana Dumbravă, Anamaria Olaş, Tamara Roman, Cristina Pleşa, Liviana Murgoci, George Constantinescu, Andrei V. Ciopec, Eugen Cozma, Cristian Ioniţă, Ştefan Craiu

Teatru neconvenţional: România 2050, un spectacol imaginar despre viitor. Spectacolul România 2050 este realizat pe un text de Radu Popescu, nominalizat la Premiul de Dramaturgie "Yorick", 2014

"Spectacolul este alcătuit din mai multe scene care, deşi independente, împart o temă comună, aceea a unei Românii distopice a anului 2050, văzută prin ochii unor personaje episodice, uneori misterioase, alteori aflate la limită. Scenele vor fi amplasate în diverse locuri din spaţiul în care se va juca", spune Radu Popescu, regizorul şi dramaturgul spectacolului.

Preţ bilet: 40 lei

Duminică, 18 septembrie 2016, ora 17:00 - Teatrul de Artă Bucureşti
Galaxy - Cluj - Competiţie
Regia: Cristian Pascariu
Distribuţia: Diana Buluga, Raluca Lupan
Coregrafia: Melinda Jakab / Design costume: Călina Langa / Visual Artist: Cristian Pascariu / Make-up Artist: Paula Hulpoi / Lumini: Victor Lup / Sunet: Dima Dimov / Asistent sunet: Alexandra Felseghi

Galaxy este gândit ca fiind epopeea vizual-senzorială a universului şi, implicit, a omenirii ca specie. Ceea ce suntem noi acoperă doar o mică celulă a spaţiului cosmic, identitatea noastră fiind construită după chipul şi asemănarea lui.

Corpul uman, Mişcarea şi Fluiditatea sunt principalele modalităţi de a spune această fascinantă poveste a originii universului.

Experimentul Galaxy este o călătorie de miliarde de ani concentrată într-o singură oră, în care efectele vizuale, muzica şi corpul uman sunt mijloacele noastre de locomoţie în timp şi spaţiu.

Preţ bilet: 30 lei

Duminică, 18 septembrie 2016, ora 19:00 - Teatrul Act
Omul pernă de Martin McDonagh - Bucureşti - Competiţie
traducerea: Eugen Gyemant
regia: Eugen Gyemant
cu: Dan Rădulescu, Lucian Iftime, Ionuţ Grama, Cătălin Babliuc şi Teodora Iancu
scenografia şi grafica: Maria Nicola / light design: Alexandru Macrinici şi Alexandru Mihailă
Proiect realizat de Fundaţia Calea Victoriei, conceput de Roxana Crişan, în parteneriat cu Teatrul Act, finanţat de ArCuB prin programul Eşti Bucureşti, 2015
Durata: 2 ore

Într-un stat totalitar fictiv, un scriitor este interogat în legătură cu poveştile lui macabre şi asemănările dintre acestea şi o serie de crime petrecute în oraş.

Timp de două ore, publicul devine martorul anchetei conduse de doi detectivi excentrici într-o comedie foarte, foarte neagră ce îmbină suspansul lui Hitchcock cu umorul lui Tarantino şi lumea magică şi întunecată a lui Tim Burton.

Omul pernă este cea mai cunoscută piesă a lui Martin McDonagh, unul dintre cei mai apreciaţi dramaturgi britanici contemporani. Textul a câştigat Premiul Olivier pentru Cea mai bună piesă în 2004 şi are o nominalizare la Premiul Tony în anul 2005.

Spectacol nerecomandat persoanelor sub 16 ani. Conţine violenţă repetată fizică şi de limbaj.

Preţ bilet: 30 lei

Duminică, 18 septembrie 2016, ora 21:30 - unteatru
MaRó de Székely Czaba - Târgu Mureş - Competiţie
Regia: Andi Gherghe
Distribuţia: Raisa Ané, Benedek Botond Farkas, Csaba Ciugulitu, Fodor Piroska, Hajdu Imelda, Ştefan Mura, Nagy István
Scenografia: Adrian Ganea

Piesa vorbeşte despre bizareriile relaţiilor româno-maghiare prin zece scene uşor absurde. Întâmplările se petrec în Transilvania, unde se întâlneşte mândria etnică şi complexul de inferioritate, sentimentele de dominare şi nemulţumirile reale, durerea sinceră şi umorul, condimentate bineînţeles cu multe gâlcevi şi bruftuieli.

"MaRó e o cascadă de umor şi râs cu lacrimi (...), o probă de comedie autentică." (Iulia Popovici, Adevărul)

"Marele câştig al acestui spectacol este acela că, după mai bine de 25 de ani la Târgu-Mureş, se poate vorbi despre lucruri grave cu zâmbetul pe buze, lucru de neimaginat îi urmă cu puţină vreme." (Dan Mărăcineanu, Zi de zi)

"Aş spune că MaRó e un spectacol exemplar. Cu putere de exemplu, adică. O invitaţie la obiectivare, la detaşare, la râs ca antidot al rictusului, la seninătate şi prietenie. O invitaţie la re-cunoaştere, dacă vreţi. Un spectacol plin de umor şi de subtextuală, ne-didactică, reflecţie - dincolo de cuvinte scrise cu majusculă, ca Istorie ori Etnie - asupra omenescului.(Claudiu Groza, Tribuna)

Preţ bilet: 30 lei

Luni, 19 septembrie 2016, ora 19:00 - Teatrul Naţional Bucureşti
Cockoşi de Mike Bartlett - Bucureşti - Indie Gold
Traducerea: Horia Suru
Cu: Rareş Florin Stoica, Fulvia Folosea, Vlad Nemeş şi Ionel Mihăilescu
Regia: Horia Suru
Scenografia: Steliana Ştefănescu / Afişul: Liviu Bulea

Un spectacol despre comunitatea gay? Dimpotrivă, despre relaţiile umane. Se iubesc de şapte ani. Locuiesc împreună. La un moment dat, între cei doi bărbaţi intervine o femeie. Ea luptă să-l câştige pe John. El luptă să-l păstreze pe John. Tensiunea situaţiei declanşează în băiatul râvnit de amândoi o criză de identitate în toată regula. Cine va câştiga?

În momentul în care o hotărâre începe să prindă contur şi noi respirăm uşuraţi că John tocmai a ales, intervine elementul surpriză. Până atunci însă, prietenie, onestitate şi discuţiile unor oameni inteligenţi despre relaţie. Nu de puţine ori, însă, şi lupte de putere. Fiecare îşi înfige bocancii în vulnerabilităţile celuilalt.

După ani petrecuţi împreună, cei doi le ochesc cu precizie. Pe scurt, relaţii volatile în desfăşurare: tensionate, pasionale, când pline de înţelegere, când pe muche de dragoste-ură. Inevitabil, însoţite de nevoia de siguranţă şi teama de asumare.

În 2010, piesa Cock de Mike Bartlett, prezentată în premieră la Royal Court, în Londra, a câştigat Premiul "Laurence Olivier", cea mai importantă distincţie britanică. În scurt timp, piesa a fost montată pe Broadway.

Spectacolul Cockoşi a fost premiat în cadrul Festivalului Bucharest Fringe 2014 cu premiile Cel mai bun spectacol, Cea mai bună regie - Horia Suru, Cea mai bună interpretare masculină - Rareş Florin Stoica, Cea mai bună interpretare feminină - Fulvia Folosea

Preţ bilet: 40 lei

Luni, 19 septembrie 2016, ora 19:00 - Teatrul de Artă Bucureşti
Pe jumătate cântec de Crista Bilciu - Bucureşti - Competiţie + One Drama
Text, regie şi video: Crista Bilciu
cu Anda Saltelechi

Pe jumătate cântec spune povestea Francescăi de la 5 până la 33 de ani, în nouă tablouri, fiecare surprinzând o vârstă, un univers, o întâmplare dintre cele care contează şi care pot modela sau frânge un destin. O poveste despre ratare, despre ce se întâmplă atunci când nu ai curajul să îţi urmezi visele şi te încurci în propria ta viaţă, ca într-o haină cu câteva numere prea mare. Despre cum ajunge viaţa netrăită să te roadă pe dinăuntru ca un cancer.

Preţ bilet: 25 lei

Luni, 19 septembrie 2016, ora 20:00 - unteatru
Respiraţii de Duncan Macmillan - Târgu Mureş - Spectacole invitate
Regia, conceptul scenografic, light & sound design: Radu-Alexandru Nica
Distribuţia: Raisa Ané, Andi Gherghe

Dragi spectatori,

Am trecut prin foarte multe etape de concepţie şi de lucru până să-i dăm (cu greu) dreptate autorului şi să constatăm că e bine ca spectacolul acesta să fie croit cât mai simplu, aproape complet lipsit de imagine scenică, de reprezentare.

Voiam iniţial să folosim benzi profesionale de alergare, s-a pus la un moment dat problema să recreăm scenele într-un decor hipernaturalist şi hipertehnologizat pentru ca, în final, să constatăm că avem la dispoziţie trei instrumente de mare preţ (din categoria celor care nu se cumpără cu Mastercard), dar al căror potenţial l-am subestimat iniţial - un text care se pretează mai mult ascultării (fiind oricum extrem de bogat în imagini şi situaţii), interpretarea foarte onestă şi directă a actorilor şi, deloc în ultimul rând, imaginaţia spectatorului.

Cu această imaginaţie a voastră ne-am hotărât să lucrăm în primul rând, pe ea ne-am dorit să o stimulăm prin ceea ce facem şi, uneori - adesea - nu facem. De aceea voi, spectatorii, sunteţi pe drept cuvânt coautorii acestui spectacol. Vă mulţumim!

Preţ bilet: 40 lei

Marţi, 20 septembrie 2016, ora 19:00 - Centrul Educaţional Replika
Foamea noastră cea de toate zilele de Peca Ştefan - Bucureşti - Competiţie
concept: Ana Mărgineanu, Peca Ştefan, Radu Apostol // text: Peca Ştefan
regia: Ana Mărgineanu, Radu Apostol
scenografia: Arh. Gabi Albu / coregrafia: Carmen Coţofană / aranjamente muzicale: Raul Stănulescu
distribuţia: Katia Pascariu, Sabrina Iaşchevici, Sebastian Marina, Viorel Cojanu, Raul Stănulescu (vioară), Constantin Diogene Ciornenchi (vioară)

Public şi artişti recreează împreună planul unui filantrop român foarte puţin cunoscut de a vindeca "foamea noastră cea de toate zilele" la începutul anilor '90 printr-o cină cu prieteni. Având la bază câteva însemnări incomplete ale filantropului, găsite în documentare, dubiul autenticităţii acestora dar şi o serie de interviuri cu oameni care şi-au pierdut casele în Sectorul 4 din Bucureşti,

Foamea noastră cea de toate zilele creează o experienţă imersivă care îşi propune să exploreze natura sărăciei din România, relaţia dintre schimbare socială reală şi procesul artistic, conflictul dintre realitate şi ficţiune şi felul în care îl consumăm în timpul participării la un spectacol.

Limita de vârstă: 14+

Preţ bilet: 30 lei

Miercuri, 21 septembrie 2016, ora 19:00 - Teatrul de Artă Bucureşti
Testament de Radu Popescu - Bucureşti - Serile Teatrului Studenţesc
Regie: Radu Popescu
Cu: Ana Sorina Corneanu, Mihaela Popa
Scenografie: Marian Văsii / Muzică: Alexandru Suciu / Multimedia: B4 (Bogdan Benea, Dragoş Mazo, Vlad Gheorghe, Bogdan Nedelcu)

Ce faci dacă un prieten bun vrea să se sinucidă? Cum îl ajuţi?
E posibilă o relaţie de dragoste între persoane care au credinţe opuse despre viaţă şi moarte? Despre Dumnezeu?
Ce ne aşteaptă Dincolo? Avem răspunsurile dinainte pregătite?
Când o tânără avocată debutantă cunoaşte şi se împrieteneşte cu o IT-istă non-conformistă, ascunzând un trecut trist, toate aceste problematici ies treptat la iveală.
Realizatorii spectacolului şi-au pus în mod repetat aceste întrebări, extrem de actuale în contextul societăţii româneşti contemporane, dar sperăm ca spectatorii acestei căutări să găsească propriul răspuns, conform cu setul lor de valori şi credinţe.

Preţ bilet: 30 lei

Miercuri, 21 septembrie 2016, ora 21:00 - Point
Menajeria de sticlă de Tennessee Williams - Bucureşti - Competiţie
Traducerea: Ilinca Hărnuţ
Regia: Alexandra Penciuc
Cu: Emil Măndănac, Ilinca Hărnuţ, Cătălina Moga, Mihai Smarandache
Scenografia: Tudor Prodan

Dacă te-ai putea întoarce în trecut, ai schimba ceva?

Menajeria de sticlă este o călătorie care oferă posibilitatea de a revedea sau rescrie lucruri din trecut. Este ca o maşină a timpului care deschide un drum spre acceptare pavat de frică, blocaj şi neputinţă. Este o căutare şi în acelaşi timp o confruntare. Niciunul dintre personaje nu poate exista fără celălalt dar în acelaşi timp, fiecare cere "acel ceva mereu amânat şi mereu aşteptat pentru care trăim".
Totul este amintire.

Dacă ne-am putea întoarce, dacă am putea schimba ceva din trecut, sau dacă am putea să fim prezenţi când am lipsit. S-ar schimba cursul lucrurilor? În ce măsură ne putem controla amintirile? Ce s-a întâmplat cu adevărat? Care este unghiul cel mai potrivit din care să priveşti cât să poţi merge mai departe?
Ce te obsedează? Cine te urmăreşte? Ce ascunzi? Eşti treaz?

"Cine priveşte în afară, visează. Cine priveşte înăuntru, se trezeşte." - C.G. Jung
Tu unde alegi să fii?

Preţ bilet: 30 lei

Joi, 22 septembrie 2016, ora 19:00 - Teatrul de Artă Bucureşti
Cerere în căsătorie de A.P. Cehov - Bucureşti - Competiţie
Cu: Florentina Năstase, George Constantinescu şi Valentin Terente
Regia: Victor Olăhuţ

"Un lucru e cert: îţi trebuie ceva curaj să faci o cerere în căsătorie. Ei bine, peţitorul nostru nu-l are. Ar vrea să se însoare, fata îi place, la o adică şi cu socrul s-ar putea înţelege, dar nici legat de glie nu s-ar vrea. Şi unde e o problemă, se ştie, apar mai multe. Nu există moment mai prielnic ca acela de dinaintea unei cereri în căsătorie, pentru a dezgropa toate certurile, bârfele, neînţelegerile între două familii. Dar, cum dragostea învinge totul, sau, mai bine zis, cum oamenii se ceartă ca să aibă de ce să se împace, aşa şi tinerii noştri, până la urmă iau o pauză de la scandal." - Victor Olăhuţ

Preţ bilet: 30 lei

Joi, 22 septembrie 2016, ora 20:00 - unteatru
Un tramvai numit dorinţă de Tennessee Williams - Bucureşti - Indie Gold
Regia: Andrei si Andreea Grosu
Scenografia: Vladimir Turturica
Cu: Mihaela Trofimov, Nicoleta Lefter, Liviu Pintileasa, Richard Bovnoczk

Un tramvai numit dorinţă este spectacolul care urmăreşte sub lupă evoluţia celor patru personaje cu titlul unui destin comun: ratarea. Textul lui Williams stă la baza unei creaţii spectaculare care îşi doreşte răspândirea unei poveşti de care nu te mai poţi despărţi.

Premiul Teatru de mâine acordat de Asociaţia Internaţională a Criticilor de Teatru în cadrul Festivalului Naţional de Teatru Bucureşti 2013. Marele Premiu Iasi Fringe Festival 2013

Preţ bilet: 40 lei

Vineri, 23 septembrie 2016, ora 21:00 - Teatrul Luni - Green Hours
Opiniile unui clovn după Heinrich Boll - Bucureşti - Competiţie + One Drama
Cu: Alex Buescu
Regia: Anca Maria Colţeanu

"Sunt clovn sau, denumirea oficială a profesiunii mele, comic" - aşa se prezintă Hans Schnier, artistul nefericit din perspectiva căruia este privită societatea germană din timpul şi de după cel de-al Doilea Război Mondial.

Nimicul pare că ar fi cel mai adecvat număr de pantomimă pentru Hans.
Un clovn, un artist specializat în observarea şi transformarea absurdului cotidian în numere de pantomimă... lumea lui Hans (i) se deformează cînd este părăsit, din motive religioase, de singura femeie pe care o iubeşte.

Preţ bilet: 25 lei

Sâmbătă, 24 septembrie 2016, ora 19:00 - Teatrul de Artă Bucureşti
Over the Rainbow după Jonas Gardell - Iaşi - Competiţie
Distribuţie: Daniel Onoae, Irene Boclincă, Alexandra Bandac, Dragoş Maftei, Alexandra Cantemir.
Muzică Live: Sebastian Cuciureanu, Giuseppe Torboli.
Regie: Cristi Avram

Un lung şir de evenimente dramatice în esenţă, dar tratate de această dată într-o notă comică, spun povestea lui Ragnar şi a Margaretei, protagoniştii din Over the rainbow, o poveste mai mult decât ciudată.

Se cunosc prin anunţuri la matrimoniale şi se chinuie reciproc încercând să nască o legătură, o relaţie. Margareta, un antreprenor de pompe funebre îl vrea alături de ea pe Ragnar, un artist eşuat ce încearcă resuscitarea unui succes avut cu mult timp în urmă.

Aceşti oameni "aparţin fabricării în serie" deşi ar fi dorit să fie altfel, ar fi dorit să fie speciali, fericiţi. Angela, o actriţă alcoolică şi aflată departe de teatru, Hakan un regizor aflat departe de sine însuşi, Gunell o femeie aflată departe de familie şi de sensibilitate, Erika aflată departe de extraordinar, încâlcită în rutină, sunt celelalte personaje care fac povestea unitară. Ei sunt ochii prin care se privesc Ragnar şi Margareta, ochi falşi pe alocuri, mincinoşi.

Umorul este însă cheia în care vă prezentăm toate aceste evenimente, toate au o notă aproape bufă, muzica live întregind atmosfera ce alternează între show, bistro, etc. Veţi vedea! Noi vă aşteptăm!

Preţ bilet: 30 lei

Sâmbătă, 24 septembrie 2016, ora 21:00 - Point
Avioane de hârtie de Elise Wilk - Bucureşti - Serile Teatrului Studenţesc
Regia: Cristi Juncu
Scenografia: Andreea Bădescu
Cu: Flavia Hojda / Eliza Teofănescu, Alina Mihuţ / Raphaela Lei, Carla Mihai / Ana Creţu, Alfredo Minea / Răzvan Enciu, Vlad Basarabescu, Andrei Bibire

Ştiaţi că:
- rujul e făcut din untură de câine?
- Donald Duck are sociofobie?
- Alain Delon incită la violenţă din umbra unui poster?

Despre foehnul din burta îndrăgostiţilor, omuleţi verzi cu pălării, girafe fosforescente, hipopotami diabolici, magnetofoane şi alte matrapazlâcuri adolescentine.

Preţ bilet: 30 lei

Duminică, 25 septembrie 2016, ora 16:00 - unteatru
The Sunset Limited de Cormack McCarthy - Bucureşti - Competiţie
cu: Şerban Pavlu, Richard Bovnoczki
traducerea Ioana Pelehatăi
scenografia Vladimir Turturica
regia Andrei şi Andreea Grosu

"The Sunset Limited e o întâlnire. O întâlnire autentică. Plină de bucurie. E felul nostru de a ne deschide. E o poveste despre fragilitate şi îndrăzneală.

E despre tine. Şi despre noi. Netrucat. E despre cele mai întunecate gânduri şi despre cele mai gingaşe încercări. E despre iubire sau despre absenta ei. E despre prietenie. E despre Dumnezeu. Sau nu. E despre toate astea şi despre nimic din toate astea. Probabil e unul dintre cele mai intime spectacole care ţi se pot întâmpla. Atât de personal că ţi se face frică. Sau nu. Sau dor. E despre doi oameni care au nevoie. Atât.
Acesta nu este o prezentare a spectacolului. E puţin mai mult. E o confesiune. Curajoasă."

Preţ bilet: 30 lei

Duminică, 25 septembrie 2016, ora 19:00 - Point
Amadeus de Peter Schaffer - Bucureşti - Serile Teatrului Studenţesc
Regie: Iulia Grigoriu
Cu: Matei Arvunescu, Codrin Boldea, Eliza Teofănescu, Andrei Bibire, Voicu Aaniţei, Eduard Burghelea, Coza Dan

Într-o încăpere prăfuită se află un bătrân ursuz, chinuit de amintiri şi halucinaţii. De mulţi ani are o povară pe conştiinţă şi ar vrea să se spovedească nimănui altcuiva decât nălucilor viitorului, oamenilor care vor veni şi de la care caută înţelegere şi compasiune.

Nu a mai rămas cineva din vremea lui care să-l asculte sau să-l ia în serios. Numele lui este Antonio Salieri, cândva cel mai apreciat compozitor de la curtea din Viena. Pe măsură ce povestea vieţii lui capătă contur este invadat de fantomele trecutului care prind viaţă şi refac momentele amintirilor sale.

Printre aceste năluci este şi omul care l-a torturat toată viaţa prin simplul fapt că era ceva ce el nu putea fi niciodată, un geniu, şi anume Wolfgang Amadeus Mozart.

Preţ bilet: 30 lei

Duminică, 25 septembrie 2016, ora 20:00 - Teatrul Luni - Green Hours
(Cu)cuieinfrunte după Eric Bogosian - Bucureşti - Indie Gold
Un Two Men Show cu: Radu Iacoban. Tudor Aaron Istodor
producţia: Teatrul LUNI de la Green Hours (2009)
traducerea: Radu Iacoban
regia: Radu Iacoban
Durata: 1h 20m

Best of 2009 pentru Teatru Alternativ! (Time Out) Selecţionat in Festivalul Naţional de Teatru - 2010!

"Actorului [Tudor Aaron Istodor] pare să îi reuşească proporţia de aur între coolness... şi atenţia concentrată... Nu e de neglijat nici magnetismul ochilor albaştri cu care actorul mătură distanţa dintre el şi spectator, lăsînd senzaţia că stabileşte cu fiecare o comunicare directă."

"... Radu Iacoban, un interpret histrionic, cu spectru larg şi o voce de care n-am să uit niciodată să amintesc,...schimbă registrele cît ai zice peşte, jucînd cu formidabilă uşurinţă... Toate îi ies de nota zece."

"... în clipa în care spectacolul se termină simţi nevoia să o ia de la început. Se întîmplă rar. Nu rataţi!" (Cristina Rusiecki, Februarie 10, 2010, revista ArtActMagazine)

Preţ bilet: 40 lei

Duminică, 25 septembrie 2016, ora 20:00 - unteatru
Ferma - Timişoara - Indie Gold
Dramatizare după romanul Ferma Animalelor: Ovidiu Mihăiţă
Acţionează: Christine Cizmaş, Ioan Codrea, Marian Pîrvulescu, Cristian Popescu, Andrei Racolţa şi Ovidiu Mihăiţă
Înscenarea: Ovidiu Mihăiţă
Muzica: Cari Tibor
Sunet: Cristian Popescu / Lumini: Norbert Lovasz

Christine Cizmas, Ioan Codrea, Marian Pîrvulescu, Cristian Popescu, Andrei Racolţa şi Ovidiu Mihaiţă îşi cer scuze în faţa porcilor, a vacilor, a cailor, a oilor, a măgarilor, a câinilor precum şi in faţa tuturor celorlalte vieţuitoare şi dobitoace fiindcă trebuie să se folosească de imaginea lor pentru a spune această poveste omenească.

Vă rugăm să înţelegeţi că unele dobitoace din regnul uman nu ar putea accepta o asemenea poveste şi s-ar supăra, ne-ar bate, ne-ar amenda sau cine ştie ce altă grozăvie, aşa că, vă rugăm să ne înţelegeţi, nu e vorba de voi, e vorba de noi, dar cu toate că am trecut din totalitarism în democraţie prin sângele unei revoluţii, încă suntem nevoiţi să umblăm cu măşti.

Preţ bilet: 40 lei

Luni, 26 septembrie 2016, ora 17:00 - Piaţa Universităţii
HUOOO! - Timişoara - Spectacole invitate
Text: Ovidiu Mihăiţă
Acţionează: Marian Pîrvulescu, Christine Cizmaş
Înscenarea: Ovidiu Mihăiţă

HUOOOOO!!!
Un spectacol fără decor, muzică, efecte, costume, fum, figuraţie, dar la care în schimb se râde.
Postura în care sunt puşi artiştii, atunci când trebuie să îşi descrie operele, este ca aceea în care mamele spun despre copiii lor că sunt cei mai frumoşi din lume.

Ar fi ilar să ne lăudăm singuri spectacolele. Nu, categoric nu este cel mai bun spectacol făcut vreodată şi doar aşa ştim, că nu este cel mai prost, ceea ce e mai important decât să nu fie cel mai bun.
Imaginaţi-vă un spectacol fără final, fără sfârşit, la care nu trebuie să aplauzi, un spectacol care nu are o durată fixă, poate ţine o oră şi jumătate, două sau trei.
O tragicomedie politică, socială şi umană.

Luni, 26 septembrie 2016, ora 19:00 - Teatrul Naţional Bucureşti
O călătorie cu Urmuz de Radu Popescu - Bucureşti - PREMIERĂ - Spectacole invitate
Scenariu original de Radu Popescu inspirat de Povestiri bizare de Urmuz şi de texte din avangarda românească din prima jumătate a secolului XX.
Regia: Radu Popescu
Scenografie: Marian Văsii / Muzică: Alexandru Suciu / Light Design: Ştefan Vasilescu
Distribuţie: Ana Maria Olaş, Tamara Roman, Alexandra Hera Zăuleţ, Radu Mateucă, Teodor Ghiţă, Dumitru Georgescu, Oleg Apostol

Despre galeria de personaje construită de Urmuz în ale sale Povestiri bizare s-a spus că sunt încrucişări stranii între regnul animal şi maşinării

Cum ar arăta întâlnirea unui tânăr lipsit de repere culturale şi morale din Bucureştiul anului 2016 cu o asemenea lume suprarealistă dacă un vortex temporal l-ar arunca în această lume imaginară? Personajele lui Urmuz alcătuiesc o menajerie stranie în care cele mai ciudate porniri şi reacţii se amestecă: violenţa cu gingăşia, ferocitatea animalică cu timiditatea, sexualitatea aberantă cu năzuinţele spirituale.

Ceea ce frapează la această lume mecanico-antropomorfă este intensitatea sentimentelor şi a reacţiilor, cruzimea şi nepăsarea, acuitatea senzorială a mediilor în care se învârt. Putem regăsi în această "lume dintr-o carte" repere pentru descifrarea viciilor vieţii într-un mare oraş la distanţă de aproape un secol?

Se spune că în ultimele clipe dinaintea morţii îţi poţi revizualiza viaţa. Spectacolul nostru îşi propune să arate o lume bizară pe care şi-ar fi putut-o imagina sau vizita anonimul şi straniul Urmuz împreună cu un contemporan de-al nostru, înainte de a-şi trage un glonte în cap într-un parc din Bucureşti, din motive rămase până în ziua de astăzi necunoscute.

Preţ bilet: 30 lei

Luni, 26 septembrie 2016, ora 21:00 - unteatru
Aglaja după Aglaja Veteranyi - Bucureşti - Competiţie
Regie, coregrafie: Ştefan Lupu
Distribuţie: Aglaja: Alina Petrică, Josephina: Anca Florescu, Ţăndărică: Adrian Ciobanu, Margareta: Olimpiu Blaj, Williesacker, Moartea, Frau Hitz: Alexandru-Lucian Aron. Costel, Pepita: Ştefan Lupu
Scenografie: Cristina Milea şi Elena Gheorghe / Video / Grafică / Animaţie: Radu-Iulian Ursu-Otavă şi Marius Mihordescu / Sound design: Mihai Dobre

Aglaja este un spectacol de teatru care proiectează, dansează şi cântă destinul unei familii de artişti de circ. Este o adaptare a celor două romane De ce fierbe copilul în mămăligă şi Raftul cu ultimele suflări scrise de autoarea Aglaja Veteranyi, de origine română. Spectacolul conţine proiecţii video care aproape că transformă gândurile Aglajei într-un film.

Bucurii, frici, angoase, toate sunt proiectate pe "o fâşie de cort de circ", sau mai bine zis, pe o fâşie din sufletul Aglajei... Se dansează şi se cântă cu emoţie şi nerv şi se joacă cu pasiune...

Aglaja este un spectacol de teatru ce leagă pe scenă şase actori cu posibilităţi foarte speciale de a explora scena teatrală contemporană, şase actori care sub lumina strălucitoare a circului te invită să faci parte dintr-o familie cu un destin extrem de neprevăzut, din care se pot învăţa multe despre viaţă.

Preţ bilet: 30 lei

Marţi, 27 septembrie 2016, ora 20:00 - unteatru
Istoria subiectivă a fragilităţii de Ana Cucu Popescu - Cluj - Competiţie
Distribuţie: Cătălin Filip, Oana Mardare, Timea Udvari
Regie: Olivia Grecea
Dramaturgie: Ana Cucu Popescu / Sunet şi lumini: Doru Taloş

Selecţia înseamnă manipulare? Pot să fiu mai bun? Contează ce au făcut părinţii mei? Ce sens are atâta suferinţă? Dacă întrebi poate că îţi vei răspunde. Sau întrebarea va deveni o mantră personală, ceea ce nu e neglijabil. O veche legendă spune că secretele şoptite în scorbura unui copac şi acoperite cu noroi vor rămâne pentru totdeauna în interiorul copacului (In the Mood for Love). Purtătorul lor se eliberează asumându-şi simultan secretul.

Istorie subiectivă a fragilităţii este o încercare pur subiectivă, parţială şi conştientă de propriile limite de situare a individului în raport cu câteva dintre valorile şi discursurile la care e expus, de la care se revendică şi care îl modelează.

Preţ bilet: 30 lei

Miercuri, 28 septembrie 2016, ora 20:00 - unteatru
Occupy Yourself de Váróterem Projekt - Cluj - Competiţie
Dstribuţie: Csepei Zsolt, Imecs-Magdó Levente, Rácz Endre, Sebők Maya, Udvari Tímea, Hatházi András
Dramaturgi: Lovassy Cseh Tamás, Raluca Sas-Marinescu
Mişcare scenică: Györgyjakab Enikő / Scenografie: Kupás Anna / Asistent de regie: Sipos Júlia
Regia: Cosmin Matei

Dependenţa este un răspuns de adaptare la dizlocări sociale repetate. Majoritatea oamenilor trăiesc pe linia de demarcaţie dintre sclavia dată de comportamentele distructive pe de-o parte şi conştiinţa totală şi lipsa de ataşament pe de altă parte.

Plecând de la cartea lui Mate Gabor, In the Realm of Hungry Ghosts, bazându-se pe documentare directă în teren, coroborând experienţa mai multor specialişti, spectacolul Occupy Yourself încearcă să răspundă la întrebarea: ce este dependenţa şi ce facem odată ce am identificat-o. Apelând la forme teatrale diferite şi complexe, proiectul de la Váróterem vă oferă o privire interioară individuală care s-ar putea să vă schimbe perspectiva asupra propriilor dependenţe.

Interzis sub 16 ani.

Preţ bilet: 30 lei

Joi, 29 septembrie 2016, ora 18:00 - Teatrul de Artă Bucureşti
În viitorul apropiat de Petro Ionescu - Cluj - Competiţie
Distribuţia: Carina Bunea, Zsolt Csepei, Cătălin Filip, Timea Udvari
Dramaturg: Petro Ionescu
Regia: Cristian Ban
Sunet şi lumini: Doru Taloş

"Ce vei face mâine?
Ce vei face după ce pleci de aici?
Cum ai vrea să îşi amintească oamenii de tine?
Cum vezi viitorul apropiat?"

... sunt câteva din întrebările la care spectacolul încearcă să răspundă, fără să găsească însă soluţii reale. În viitorul apropiat vorbeşte despre frica de viitor. Imposibilitatea de a arăta ceea ce va urma se traduce printr-o joacă absurdă, de preferat confruntării serioase cu tematica.

"După calculele mele, am şanse egale să-mi iasă ceva sau s-o dau în bară. Fie că aleg să plec din ţară şi să fac o schimbare majoră, fie că aleg să mă mai chinui aici. Peste 5 ani, şansele şi dorinţa de a avea un echilibru din toate punctele de vedere cresc cu încă 30%. Asta înseamnă că în proporţie 80% viitorul meu va fi previzibil şi plictisitor. Îmi rămân 20% şanse să mă surprind eu pe mine cu ceva."

Preţ bilet: 30 lei

Joi, 29 septembrie 2016, ora 21:00 - Teatrul Luni - Green Hours
Plex după Eric Bogosian - Baia Mare - Competiţie
Regia, scenografia şi interpretarea: Andrei Dinu şi Andrei Stan.

Un scenariu conceput ca un puzzle, după textele şi ideile lui Eric Bogosian, care s-a construit arbitrar, în funcţie de afinităţile afective ale regizorilor-actori Andrei Dinu şi Andrei Stan, subordonat unui consens electiv: EXISTENTUL.

Un spectacol ca un refresh pentru a te putea conecta la actualitatea care te vrea atent, prezent, competitiv şi altruist, dacă s-ar putea.

Da, da, da. E frig în vieţile noastre, e sărăcie, e multă minciună, dezbinare, răutate, inconsecvenţă, şi toate angrenate în lupta pentru supravieţuire la cote înalte. Disperarea poartă rictusul dezamăgirii. Rând pe rând, marginalii şi oamenii de succes au fost ipostaziaţi de către cei doi tineri actori, extrem de talentaţi, care au cotrobăit printre scrierile lumii şi au găsit o suită de texte actuale despre problemele, obsesiile, tribulaţiile şi mecanismele sociale. Le-au închegat succint în tablouri ale vulnerabilităţilor, spuse firesc. Subtil şi rapid, psihodrama e pusă în scenă, sub bagheta lui Andrei Dinu, iar actanţii suntem noi, toţi cei prezenţi. S-a lansat un plan al analizei, al privirii introspective.

Preţ bilet: 30 lei

Vineri, 30 septembrie 2016, ora 18:00 - unteatru
Hamlet după William Shakespeare - Bucureşti - Competiţie
Un spectacol de: Alina Berzunţeanu, Richard Bovnoczki, Peter Kerek

Hamlet - Poate fi răzbunată crima? Încercând să se răzbune pe cel care i-a ucis tatăl, Hamlet ajunge să se răzbune pe el însuşi până ce ajunge la tăcere.

Spectacolul renunţă la orice privire exterioară asupra poveştii şi urmăreşte filmul acestei răzbunări imposibile strict din interiorul lui Hamlet.

Preţ bilet: 30 lei

Vineri, 30 septembrie 2016, ora 20:00 - Point
Hedwig and the Angry Inch: The Missing Half de J.C. Mitchell - Bucureşti - Competiţie
După scenariul de musical-rock semnat de John Cameron Mitchell.
Adaptare muzicală şi reorchestrare: Ştefan Mustaţă, Alexandru Pop
Cu: Istvan Teglas şi Răzvan Krem Alexe
Muzică live: Ştefan Mustaţă, Alexandru Pop şi Adrian Cotoară / Vocal & Music coach: Ghighi Eftimie
Un spectacol de Iris Spiridon

Un punk-rocker transsexual este în turneu cu trupa sa "The Angry Inch" cu intenţia de a-şi lansa primul album. Când formaţia ajunge în Bucureşti, lucrurile scapă de sub control, iar concertul care urma să aibă loc se transformă într-un spectacol deschis în care Hedwig decide să împartă cu publicul adevărata poveste a vieţii lui şi a fostului său iubit care i-a furat toate cântecele.

Hedwig and The Angry Inch este poate cel mai controversat musical punk-rock care s-a făcut vreodată, creat de John Cameron Mitchell şi Stephen Trask în 1998. Hedwig and the Angry Inch - The Missing Half prezintă o formulă nouă a spectacolului care introduce într-un stil intim şi intens conceptul de stand up tragedy.

"Hedwig a devenit în timp un cult, mulţi oameni identificându-se de-a lungul timpului cu povestea lui. Povestea sa nu are un mesaj social, ci este o metaforă. Actorul care îl joacă pe Hedwig interpretează un transsexual, dar nu unul care şi-a dorit acestă transformare. Nu este un manifest pentru persoanele de acest gen. Este vorba doar despre un basm care poate fi interpretat în multe feluri, nu o luptă pentru un anumit tip de sexualitate. Mesajul său este mai degrabă unul deschis, acela că lumea în care trăim nu este perfectă şi trebuie sensibilizată în faţa tuturor felurilor de iubire." - Iris Spiridon

Spectacolul nu este recomandat persoanelor cu vârsta sub 18 ani!
Durată: 1h30min, fără pauză

Preţ bilet: 30 lei

Sâmbătă, 1 octombrie 2016, ora 19:00 - Teatrul de Artă Bucureşti
O femeie singură de Dario Fo şi Franca Rame - Bucureşti - Avanpremieră - Spectacole invitate
Traducerea: Daniel Simion şi Andreea Bibiri
Cu: Andreea Bibiri
Regia: Daniel Simion

O femeie singură este confesiunea unei femei ţinută prizonieră în propria casă şi adusă la nebunie de relaţia abuzivă cu soţul ei şi de corvoada treburilor casnice.

O aventură pasională cu un bărbat mai tânăr nu o va scăpa din închisoarea în care-şi trăieşte cotidianul, iar hărţuirea permanentă a cumnatului ei o va face să-şi piardă minţile. Rutină casnică, apeluri telefonice deşucheate, un cumnat bolnav de sex şi un bebeluş cu nevoile lui fac din ea un personaj-caleidoscop (servitoare, soră medicală, baby-sitter, femeie de serviciu) ajuns în pragul nebuniei.

Piesa O femeie singură este scrisă de celebrii dramaturgi italieni Dario Fo şi Franca Rame, doi dintre cei mai cunoscuţi actori şi activişti politici ai Italiei. Dario Fo şi Franca Rame au avut curajul asumării convingerilor şi angajamentului faţă de probleme politice şi sociale şi s-au implicat în numeroase controverse cu statul, poliţia, cenzura, televiziunea şi Vaticanul. Una din figurile de vârf ale farsei moderne şi ale dramei politice, Dario Fo a scris peste 70 de piese de teatru. Lucrările sale au fost traduse în peste 30 de limbi, iar în 1997 el a câştigat Premiul Nobel pentru Literatură.

Preţ bilet: 30 lei

Sâmbătă, 1 octombrie 2016, ora 21:30 - unteatru
Livada de vişini de A.P. Cehov - Bucureşti - Competiţie
Traducerea Raluca Rădulescu
Scenografia Vladimir Turturica
Regia Andrei şi Andreea Grosu
Distribuţia: Ranevskaia Liubov Andreevna - Mihaela Trofimov, Ania - Sabrina Iaşchevici, Varia - Florina Gleznea, Gaev Leonid Andreevici - Liviu Pintileasa, Lopahin Ermolai Alekseevici - Richard Bovnoczki, Trofimov Piotr Sergheevici - Andrei Seuşan, Simeonov-Pişcik Boris Borisovici - Ionuţ Grama, Charlotta Ivanovna - Corina Moise, Epihodov Semion Panteleevici - Bogdan Cotleţ, Duniaşa - Cristina Casian, Firs - Constantin Cojocaru, Iaşa - Ionuţ Vişan

Livada de vişini a lui A.P. Cehov a devenit uşor, pe nesimţite, Livada noastră de vişini.

Am căutat-o în toate felurile, am descusut-o la toate încheieturile, ne-am petrecut mult timp încercând să îi aflăm adevărul. Am înţeles că adevărul despre ea era adevărul nostru: ne-am dorit să spunem lumii despre dragoste. Şi despre familie. Iar Livada de vişini avea tot vocabularul necesar acestui drum.

Nu e un spectacol despre o poveste rusească. E despre noi. Toţi. Sau unul câte unul. E un gând pentru care 15 oameni şi-au pus sufletul gaj. La 5 ani de Teatrul Unteatru, împreună cu echipa teatrului, am îndrăznit să vorbim despre familie. Pentru că aşa am simţit.

Preţ bilet: 30 lei

Duminică, 2 octombrie 2016, ora 18:00 - UNATC
Martiri de Marius von Mayenburg - Bucureşti - Serile Teatrului Studenţesc

Duminică, 2 octombrie 2016, ora 18:00 - Centrul Educaţional Replika
Ea e băiat bun de Eugen Jebeleanu - Cluj - Competiţie + One Drama
concept şi regie: Eugen Jebeleanu
cu: Florin Caracala
muzică: Alex Halka / scenografie şi costume: Velica Panduru

Din copilărie, EL se consideră mai mult fată decât băiat. Îşi spunea EA şi purta rochii. EL/EA a crescut cu această dilemă. La 30 de ani, confuzia persistă. Trăieşte într-un sat din Maramureş, cântă muzică populară la nunţi si pe la baruri. Nimic neobişnuit, în afară de faptul că pe buletinul său stă scris un nume de bărbat. In micul sat în care trăieşte, EA pare să fie pe deplin acceptată de comunitate. Mai mult, sătenii sunt bucuroşi că România a intrat în Europa, în felul ăsta s-ar putea căsători şi EA.

EA îşi povesteşte viaţa, cum şi pe cine a iubit, bărbaţi geloşi, iubiri care s-au terminat în bătăi. Mărturiseşte cum a fost obligată să facă prostituţie în Spania şi cum s-a întors în ţară mai mult moartă decât vie, drogată, curgându-i sângele din nas şi din gură şi legată la perfuzii. Acum şi-a cumpărat nişte animale ca să petreacă mai mult timp acasă.

Spectacol recomandat 16+

Preţ bilet: 25 lei

Duminică, 2 octombrie 2016, ora 21:00 - unteatru
Festivitatea de premiere şi Concert de închidere a festivalului - Ziua necunoştinţei de Alex Ştefănescu - Bucureşti - Spectacole invitate

Ziua necunoştintei este un concert de chitară acustică şi voce, scris şi interpretat de actorul Alex Ştefănescu.

Acesta vă oferă răspunsul tuturor întrebărilor presante pe care le aveţi despre viaţă: Voi reuşi să-mi împlinesc visurile? Ce este dragostea şi de ce am nevoie de ea? Oare de ce îşi pozează oamenii mâncarea?

Preţ bilet: 30 lei

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus