Pe scenă au evoluat trei actori pătrunşi de dorinţa de a face teatru în orice împrejurări: Iulian Gliţă, Marin Grigore şi Lavinia Cosma. Ei au jucat pe unde i-a dus vântul afirmării: prin ograda unui gospodar de la ţară, prin şură, pe scene improvizate sau consacrate... experimentului. Da, Experimentul lui Băieşu se pretează la aşa ceva. Un hoţ intră în apartamentul unui fost magistrat, domnul Bartolomeu Capră, şi se împrieteneşte cu acesta. Chiar în zilele spectacolului de la Turda, doamna Mioara Roman a fost atacată de hoţi care au stat la taifas cu ea, au băut şi au mâncat în casa ei. Măi să fie! Arta nu e pură ficţiune. Carevasăzică se întâmplă în realitate. Dar să ne întoarcem la scurta piesă a lui Băieşu şi la modesta punere în scenă a lui Victor Olăhuţ, desigur, nici textul nu e prea ofertant, dar regizorul a ştiut să extragă suficiente momente comice ca spectacolul să fie plăcut, dincolo de pretenţii exagerate. Iulian Gliţă e puţin convingător în rolul domnului Bartolomeu Capră. Personajul însuşi e puţin abulic, suspect de dispus să joace "această situaţie teribilă şi insolită", coborând amuzat din înălţimea funcţiei deţinute. El se complace în această activitate distractivă ca s-o transforme într-un experiment personal. Îl provoacă pe hoţul molâu pentru a simţi fiorul spaimei, dar femeia de serviciu dă peste ei şi Bartolomeu ţipă la ea, dezamăgit: "Bestie! Mi-ai ratat experimentul." Dar experimentul lui Olăhuţ nu e ratat atâta timp cât e împănat cu comicării dulcege. Mai convingător e Marian Grigore, un hoţ meditativ, duplicitar, din categoria eroilor bizari ai lui Băieşu. Actorul menţine controlul asupra stărilor echivoce ale personajului. Cea mai comică apariţie este Lavinia Cosma în femeia de serviciu din bloc, aparent gravidă, dar împopoţonată grotesc cu aspiratorul pe burtă, sub rochie, gata să afle orice mişcare suspectă şi să acţioneze ca o apărătoare a bunului obştesc.
Cu mai mare efect asupra unui public neavizat, spectacolul lui Victor Olăhuţ poate să-şi continue periplul prin spaţiile prevăzute n proiectul inedit Cultură-n Şură, iniţiat şi manageriat de tânărul regizor. În şură sau în alte spaţii neconvenţionale, joaca de-a teatrul se dovedeşte un demers serios, demn de luat în seamă.