Masaj, cel mai recent proiect creat de regizorul Radu Afrim, va avea premiera la Teatrul Național Iași, sâmbătă și duminică, 19 și 20 martie 2022, de la ora 19:00, pe scena Teatrului3.
De această dată, la cea de-a opta colaborare cu Naționalul ieșean, regizorul propune un scenariu propriu, scris anul acesta, special pentru actorii ieșeni.
Din echipa acestui proiect, mai fac parte: Irina Moscu (scenografie), Alice Veliche (coregrafie), Diana Roman (pregătire și aranjament muzical), Marian-Alexandru Chiculiță (asistent de regie). Pe scenă, actori ai Naționalului ieșean, studenți și absolvenți ai Universității Naționale de Arte "George Enescu" din Iași: Horia Veriveș, Pușa Darie, Ada Lupu, Dumitru Năstrușnicu, Cosmin Maxim, Mălina Lazăr, Ionuț Cornilă, Livia Iorga, Diana Chirilă, Marian-Alexandru Chiculiță, Alexandru Bodron, Robert Agape, George Gușuleac, Flavius Grușcă, Cezar Ichim.
"Destructurat, imprevizibil, Masaj e lumea în care nu poate fi distinsă cu precizie consistența personajului, e o lume direcționată imprecis de o acțiune pulverizată, ca în orice text postmodern lipsit de epicentru, deviat de la mytos, recompus din fragmente care, aduse împreună, configurează un corp nou, hibrid, în continuă anamorfoză. O cameră de masaj e o zonă între real și ireal, dintre uman și artificial, în care personajul Maseurului este și replică a Călăuzei, a lui Mefisto sau a lui Freud. Depinde din ce parte privim. Fiindcă piesa este o invitație la exersarea actului privirii în teatru, ca printr-un caleidoscop, oferindu-ți, ție spectatorule, imagini intercalate, comice, grotești, triviale, vaporoase. Fantasme." (Ioana Petcu, lector univ. dr. la Universitatea de Arte "George Enescu" Iași)
La Teatrul Național Iași, Radu Afrim a mai montat: Dawn Way de Oleg Bogaev (2011), Visul unei nopți de vară de Shakespeare (2012), Femeia mării după Henrik Ibsen (2014), Măcelăria lui Iov de Fausto Paravidino (2017), Dansul Delhi de Ivan Vîrîpaev (2019), Orașul cu fete sărace după Radu Tudoran (2020), Trei piese triste după Maurice Maeterlinck (2021).
Foto: Iulian Ursachi