Re:publik / aprilie 2006
Matador
Tuturor celor care au vărsat lacrimi amare atunci cînd Brosnan şi-a anunţat retragerea din conglomeratul Bond, două vorbe: vedeţi Matador. Deşi într-un rol similar agentului 007 (între un ucigaş plătit să elimine personaje incomode şi un angajat guvernamental care le omoară în numele interesului naţional nu-i o diferenţă atît de mare), Brosnan reuşeşte să se lepede, în mod definitiv şi irevocabil, de întreprinderea Aston Martin & smoking.

Principalul merit în această spălare de imagine este al regizor-scenaristului Richard Shepard, cel care i-a oferit ghinionistului irlandez (cu cît uităm mai repede de-alde After the Sunset sau Laws of attraction, cu atît mai bine pentru toată lumea) un rol epocal. În mod ironic, Julian Noble, personajul lui Brosnan, nu are absolut nimic nobil în el: este alcoolic (vodka martini nu mai e cea fost, recomandarea fiind "margaritas and cock"), afemeiat (cel mai adesea plăteşte pentru sex şi nu de puţine ori este refuzat) şi paranoic (flegmatismul lui Bond e doar o amintire). Din singurătate şi puternic influenţat de criza existenţială, tipică celor ajunşi la 50 plus, agasează nevinovaţi şi ratează contracte... dezinvolt şi înlăcrimat.

Teoretic, Matador este filmul care îl va pune pe Shepard pe harta, ceva mai restrictivă atunci cînd e vorba de conaţionali, regizorilor americani de prim rang. Tot teoretic, rolul Julian Noble îi va aduce lui Brosnan, în fine, respectul pe care îl merită din plin. Şi totuşi, de la teorie la practică e cale lungă... N-ar fi prima oară cînd Hollywood-ul ar chiorî brusc - dovadă, unde-i Globul de Aur?
Regia: Richard Shepard Cu: Pierce Brosnan, Arlin Miller, Azucena Medina, Jonah Meyerson

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus