Pe 24 aprilie Richard Donner a împlinit 76 de ani - ieşind de la 16 Blocks îţi spui că nu-i adevărat. Un (anti)polar urban pe filiera (sic!) Friedkin-McTiernan, făcut cu o pasiune a cadrului strîns şi o ştiinţă a montajului "live" (în general Donner filmează in sequence) la care junii de azi continuă să viseze cu ochii larg deschişi, un polar care se mişcă asemeni eroilor (un poliţist alcoolic, un martor încătuşat), lent, dar nu plictisitor, mai degrabă implacabil, într-un New York (filmat, ce-i drept, la Toronto) mustind de vicii şi dezolare aglomerată, cum n-am mai văzut de la Anul Dragonului încoace, un film care şterge definitiv amintirea uber-eşecului Timeline din memoria colectivă.
16 Blocks mai înseamnă o procesare inteligentă a paranoiei cu ostatecii epocii post 9-11, un omagiu pentru Edward Bunker (actor, puşcăriaş, scriitor), o întîlnire de impact (emoţional) între doi experţi în arme mortale - pe care unul le-a tot făcut, iar celălalt le-a tot mînuit. Un mic eveniment, adică.