Suplimentul de cultură / februarie 2006
Pierderea viselor se numeşte, de obicei, maturizare. Când lucrul ăsta se face violent, efectul se simte în intensitatea ratării. Pentru trei tineri, Irlanda devine ţara tuturor posibilităţilor. Numai că, acolo, viaţa îi face praf din prima. Distribuţia rolurilor în povestea lor e perfectă: proxenetul, prostituata şi clientul-victimă. Ei se devoră unul pe altul sub impactul propriilor alegeri. Gianina Cărbunariu dezmembrează o ştire din jurnalul de ora cinci şi caută nu senzaţionalul, nu oroarea, ci resorturile care au declanşat story-ul.

Doza de umanitate în povestea asta se ia în cantităţi farmaceutice. Inocenţa Mădălinei se perverteşte, dar nu fără să opună rezistenţă, principiile educaţiei sănătoase ale lui Bogdan sunt dărâmate unul câte unul, în schimb Voicu e catalizatorul negativ care distruge conştient şi sigur destinele celorlalţi. Mocirla în care se năclăiesc are punctul culminant, firesc, în crimă, iar de aici alunecarea e previzibilă. Vulnerabilitatea lor e bumerangul care le ia capetele în fundătura Irlanda. Orizontul eşecului este acelaşi peste tot. Dar nici România nu stă bine. Ţara care îşi amanetează viitorul e făcută poştă pe internet. www.mady-baby.edu.


Teatrul Foarte Mic
mady-baby.edu
de Gianina Cărbunariu
Regia: Gianina Cărbunariu
Scenografia: Alina Herescu
Proiecţii multimedia: Maria Drăghici, Tudor Petre
Mişcare scenică: Carmen Coţofană
Producător: Lucian Pavel
Cu: Mădălina Ghiţescu, Răzvan Oprea, Rolando Matsangos.
De: Gianina Cărbunariu Regia: Gianina Cărbunariu Cu: Mădălina Ghiţescu, Răzvan Oprea, Rolando Matsangos

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus