În carul proiectului "Integrala Eugen Ionescu", după Lecţia (regia Horaţiu Mălăele) şi Regele moare (regia Victor Ioan Frunză), Theatrum Mundi propune o nouă întîlnire cu autorul "rinocerilor". De astă dată este vorba de două texte ionesciene, piesa Pietonul aerului şi scenariul de film Furia, traduse de Horia Gîrbea şi adaptate scenic de Alexander Hausvater, care construieşte un spectacol desfăşurat într-un ritm alert, cu un accent profund existenţial, nu lipsit de emoţie şi poezie, dar mai ales cu o formă pe cît de inventivă pe atît de originală, în măsură nu numai să şocheze publicul, dar şi să-l implice în acţiune.
O componentă de structură, cum şi de supralicitare a imaginarului pînă la limite extreme, o constituie scenografia creată de Viorica Petrovici, care gîndeşte un spaţiu de joc insolit, extins la întreaga sală a teatrului din strada Mihai Eminescu nr. 89, propunînd soluţii ideale pentru un spectacol singular în peisajul teatral bucureştean: o întîlnire cu faţa necunoscută a lui Eugen Ionescu, dar şi a regizorului Alexander Hausvater. Pe muzica lui Mircea Kiraly, inspirată, cu vibraţii de o melodicitate învăluitoare, cu mişcările explozive de tangou ale coregrafei Angela Şuiu, trupa care îi are ca protagonişti pe Marius Bodochi, Gabriela Butuc, Silvia Codreanu, dar şi un grup dezlănţuit, solicitat pînă la epuizare, alcătuit din Viorel Păunescu, Carmen Stimeriu, Dana Pocea, Mihai Calotă, Valentina Popa, Cătălin Paraschiv, Cristina Şerbu, Marius Manole, Ion Bechet, demonstrează cu brio în Pietonul şi Furia vitalitatea şi diversitatea artei teatrale. Publicul e aşteptat, aşadar, la un spectacol-muzică, la un spectacol Ionescu-Hausvater, la un spectacol-provocare.