Matei Vişniec, prezent pentru cîteva zile în ţară (pentru cine nu ştie: scriitorul trăieşte de mai mulţi ani la Paris), a avut ocazia de a-şi vedea un spectacol necanonic, cu o adaptare după piesa sa Teatru descompus. Noul spectacol se intitulează Deşeuri şi a fost realizat de tînăra regizoare Ana Mărgineanu, cu actorii, tot tineri şi ei, Isabela Neamţu, Ciprian Nicolăiasa şi Cosmin Seleşi, scenografia aparţinînd lui Radu Grigore, cu un sound design de Nicolae Mărgineanu.
Spectacolul, purtînd amprenta absurdului vişniecian, un fel de post-Ionescu şi post-Becket la un loc, fără trimiteri la aceştia, ci mai degrabă în cheie ironică şi poetică, a încîntat publicul, în general de vîrsta realizatorilor săi, prin vivacitate şi imaginaţie. Mişcarea "scenică" prin barul de la Green Hours a fost unul din atuurile reprezentaţiei, totul dînd senzaţia unei prospeţimi benefice, greu de întîlnit pe scenele teatrelor instituţionalizate. "Atacul" permanent asupra spectatorilor, întreprins de actori, a plăcut şi el, ţinîndu-i treji pe toţi, atenţi la momentul cînd le vine rîndul să fie interogaţi de una sau de alta (subsemnatul a fost întrebat dacă se teme de bătrîneţe şi a dat din cap pozitiv - ca la teatru: nu poţi să contrazici aşteptările spectatorilor, că doar nu eşti politician). Matei Vişniec a fost prezent împreună cu fetiţa sa, Joelle, care a participat la tot acel du-te-vino prin subsolul GDS-ului pe care l-au întreprins tinerii actori, întruchipînd nişte deşeuri umane, pentru a sugera finalmente că de fapt societatea care-i înglobează e cea care-i constrînge la asta. O foarte bună îmbinare a ceea ce-i aparţine lui Matei Vişniec cu ceea ce-i aparţine regizoarei şi cu ceea ce le aparţine actorilor, adică un spectacol unitar şi antrenant, care merită văzut.