Titlu original: White Oleander
Gen:
dramă
Regia: Peter Kosminsky
Scenariul: Mary Agnes
Donoghue
După romanul de: Janet Fitch
Studiourile:
Warner Bros.
Durată: 106 minute
Cota mea: 7.0 din
10
Intriga: Tânăra Astrid
Magnussen ajunge să fie adoptată de mai multe familii după ce
mama sa este condamnată la închisoare pentru crimă, dar
curând realizează că aceasta încearcă să-i
conducă viaţa chiar şi de după gratii.
Comentarii:
Dacă în primele 40-45 de minute
am cam căscat gura, în White Oleander a venit o poantă
teribilă, în urma căreia, inevitabil, am început
să-l privesc mai indulgent: sosită la casa unei actriţe de
televiziune interpretată de inegalabila Renée Zellweger, eroinei
îi este arătată o casetă cu un film în care apare
ea, "actriţa", un horror unde ea o mierleşte ucisă de un
maniac cu o drujbă. Filmul este Return of the Texas Chainsaw
Massacre (!), în care apărea Zellweger însăşi
(de fapt, era chiar personajul principal!!) şi în care blondina nu
murea, deşi aici trebuie să ne luăm la revedere de la ea 20
de minute mai târziu (!!!).
Poate chiar faptul că White
Oleander este la mile distanţă de Leatherface (individul cu
drujba) face poanta mai cinică. Subiectul filmului îl
plasează undeva în sfera Deep End of the Ocean, unul din
precedentele filme ale lui Michelle Pfeifer: melodrama TV de 90 de
minute cu
actori de mâna a doua care, dacă n-ar fi ecranizarea unui roman de
care n-a auzit nimeni, ar fi avut-o pe Patty Duke în rolul principal
şi ar fi fost livrată sub acoperirea "inspirat de
întâmplări adevărate".
Filmul, fiind lansat la
cinema, este, în mod deloc surprinzător mai lung de 90 de minute,
şi pe generic apar nume ca Michelle Pfeifer (nu mai bună ca de
obicei), Renée Zellweger (bună ca de obicei) şi o anume Alison
Lohmann, care joacă de parcă ar avea-o în faţă pe
Audrey Hepburne (ba apare chiar şi Noah While, doctorul din
E.R.). Dragoste ucigaşă este, slavă Domnului,
mai bun ca Regăsirea: e un film realist (pe alocuri chiar
tulburător), sensibil, surprinzător de non-melodramatic (deci
cinstit), bine jucat, demn de 106 minute din viaţa unor oameni ca noi
(nu întâmplător aduc aminte de lungime, în mod normal
filmul ar fi durat considerabil mai mult şi putea fi considerabil mai
prost).
Merită măcar încercat (cam ca apa din
cadă, cu degetul, poate).