După un sezon care a dus-o de la Covent Garden la Copenhaga sau în Statele Unite, pe agenda celebrei mezzosoprane se va afla şi Bucureştiul. Am întâlnit-o pe Ruxandra Donose la Viena, într-o scurtă pauză între spectacolele şi concertele care o poartă pe toate meridianele lumii.
Săptămâna viitoare, programul mezzosopranei cuprinde apariţia în versiunea concertantă a Orei spaniole de Ravel, cu Deutsche Symphony Orchester, sub bagheta lui Marek Janowski, concert cu care va merge în turneu şi la Viena. De altfel, superba partitură a lui Ravel i-a adus Ruxandrei Donose un excepţional succes la Londra, la Covent Garden, în toamna acestei stagiuni, când a fost protagonista unei serii de şase spectacole dirijate de Antonio Pappano. În ianuarie 2011, publicul românesc poate spera s-o vadă pe scena Sălii Radio într-o dublă ipostază, şi anume ca protagonistă a operei Ora spaniolă şi a superbei piese raveliene Copilul şi vrăjile.
Budapesta, Bucureşti, Philadelphia, Berlin
Revenind la prezent, luna mai 2010 va fi una foarte densă pentru Ruxandra Donose, care va evolua în Clemenţa lui Titus de Mozart, la festivalul de la Budapesta, pentru ca, la 21 mai 2010, bucureştenii să aibă privilegiul de a o revedea ca solistă alături de Orchestra Naţională Radio, dirijată de Horia Andreescu, în complexa lucrare Moartea Cleopatrei de Berlioz. Artista mărturisea că aşteaptă cu emoţie revederea cu publicul bucureştean, pe care l-a întâlnit doar sporadic în ultimul timp, practic cea din urmă apariţie într-un concert vocal simfonic la Bucureşti petrecându-se în stagiunea 2001-2002, la Ateneu, cu Cântecele copiilor morţi de Mahler.
Imediat după concertul de la Bucureşti, Ruxandra Donose pleacă la Philadelphia, pentru a evolua în Orfeu de Gluck, un debut în rolul respectiv. Prima parte a verii va fi dedicată apoi înregistrărilor pentru EMI cu opera barocă Il Farnace de Vivaldi, după lansarea discului fiind programat un turneu de promovare a acestuia în anul 2011, la diverse festivaluri europene, printre care şi Festivalul George Enescu.
Anul 2010 îi mai rezervă Ruxandrei Donose revenirea în Cosi fan tutte, în versiune concertantă, în contextul unui popular festival de vară de peste Ocean, iar, în octombrie, abordarea unui alt rol nou, Donna Elvira din Don Giovanni de Mozart, sub bagheta lui Claudio Abbado, la Deutsche Oper din Berlin. Dincolo de aceste repere, am regăsit în persoana Ruxandrei Donose artistul şi omul care continuă să privească prezentul cu luciditate. O stare care se potriveşte profilului ei artistic, Ruxandra Donose continuă să fie aceeaşi neobosită căutătoare de noi modalităţi de exprimare, pe care vom avea şansa să le descoperim la Sala Radio, la finalul lunii mai 2010.