BeWhere! / decembrie 2011
A Dangerous Method
Motivul principal pentru care A Dangerous Method te lasă puţin perplex e alura de film de miercuri seara, de pe al cărui generic nu lipseşte decât sintagma "inspirat de evenimente reale".

Care sintagmă, în acest caz, ar fi fost redundantă: personajele filmului - în ordinea nume­relor de pe tricouri, Carl Gustav Jung, Sabina Spielrein şi Sigmund Freud -, sunt suficient de celebre pentru a nu mai avea nevoie de explicaţii. Spre deosebire de opusurile anterioare, David Cronenberg pare să fi fost mai interesat într-un scurt tratat despre începuturile psihanalizei decât de a face film.

Care film arată, ce-i drept, splendid, graţie colaboratorului său permanent, directorul de imagine Peter Suschitzky, beneficiază de muzica altui colaborator de-al său, de data asta semi-permanent, Howard Shore, şi îl are pe post de co-protagonist pe noul său actor favorit, Viggo Mortensen, dar...

În ciuda acestor prezenţe familiare, A Dangerous Method poate fi privit drept un film de Cronenberg numai dacă îl considerăm o şedinţă de psihoterapie a autorului cu sine însuşi, în care îşi explică, aproape teoretic (discuţiile tematice sunt foarte prezente şi un minimum de cunoştinţe în domeniu este recomandat pentru a ţine pasul cu povestea), pasiunea pentru noţiunile propuse acum un secol de Freud şi Jung - noţiuni extrem de prezente în cariera sa şi care ar trebui să ajute în cazul unei analize pertinente a operei sale.

Regia: David Cronenberg Cu: Michael Fassbender, Keira Knightley, Viggo Mortensen, Vincent Cassel, Sarah Gadon, André Hennicke, Arndt Schwering-Sohnrey

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus