Netulburat în faţa controverselor, Cameron Carpenter îşi continuă drumul de succes, incluzând în sfera preocupărilor sale profesionale atât apariţiile solistice pe scene ca Royal Albert Hall (Londra), Kimmel Center (Philadelphia) sau Gewandhaus (Leipzig), cât şi colaborări cu vedete pop, cum sunt Vinicio Capossela şi Anna Bissi. Aclamat pentru interpretarea Studiilor op. 10 de Frederic Chopin, Cameron Carpenter este interesat şi de compoziţie, semnând încă de mic o serie de partituri corale şi instrumentale dar şi numeroase aranjamente menite a lărgi repertoriul pentru orgă.
La Bucureşti, în data de 1 septembrie 2013, Cameron Carpenter va oferi la Ateneul Român, de la ora 22.30 un program echilibrat, ce va cuprinde două lucrări de Johann Sebastian Bach, una dintre ele fiind o adaptare a Preludiului din Suita nr. 1 BWV 1007 în Sol Major pentru violoncel şi la final, o creaţie proprie. Cred că va fi o experienţă sonoră ce nu merită ratată şi sper ca interpretul american să poarte pantofii roşii.
Apropiată ca vârstă de Cameron Carpenter, violonista Hilary Hahn, prezentă de asemenea pentru prima oară în cadrul Festivalului Internaţional "George Enescu" 2013, reprezintă un cu totul alt tip de solist, mai puţin interesat de promovarea mediatică prin intermediul unei imagini excentrice. O prezenţă eterică, elegantă şi spiritualizată, Hilary Hahn demonstrează aceste trăsături inclusiv în stilul său interpretativ impecabil, finisat la Curtis Institute of Music. Posesoare a unui sunet cald, sensibil dar cu atacuri precise, Hilary Hahn a convins repede critica de specialitate că are în faţă unul dintre marile talente ale violonisticii contemporane. O demonstrează cele două premii Grammy dar şi celelalte distincţii importante obţinute până în acest moment, cele 12 albume lansate în cei 15 ani de carieră solistică dar şi colaborările numeroase cu unele dintre cele mai importante ansambluri simfonice ale lumii, ca Orchestra Simfonică din Philadelphia, Orchestra Simfonică a Radiodifuziunii Bavareze din München, Orchestra Simfonică din Londra şi Orchestra Simfonică a Radiodifuziunii din Stuttgart. În martie 2007, concertul susţinut de Hilary Hahn alături de Orchestra Simfonică a Radiodifuziunii din Frankfurt condusă de Gustavo Dudamel la Vatican, în faţa unui public extrem de exigent şi a Papei Benedict al XVI-lea a produs senzaţie.
Hilary Hahn nu este numai o solistă de succes, vânată de casele de discuri şi de ziariştii de pe tot cuprinsul mapamondului, este şi o natură umană înclinată către observarea reflexivă a lumii, o personalitate caldă şi naturală, pasionată de fotografie şi literatură. Pe pagina sa personală îi puteţi de altfel citi însemnările în secţiunea By Hilary şi veţi descoperi acolo mult umor, inteligenţă şi mai ales suflet. Pasionată de alimentaţia sănătoasă, violonista americană îi declara cu sinceritate recent unui reporter că obişnuieşte să-şi gătească singură mâncarea în turnee, având mereu alături de ea cel puţin o oală de supă din inox.
Hilary Hahn reprezintă exemplul clasic de disciplină şi modestie combinate cu talent şi inteligenţă iar aceste trăsături se pot observa încă de la primele sale sunete, care te fac să tresari, te cuceresc şi apoi te confiscă spre o călătorie la capătul căreia vei ieşi mult mai bogat interior. La Bucureşti, Hilary Hahn va cânta miercuri, 25 septembrie 2013 la Ateneul Român, de la ora 17.00 una dintre cele mai cunoscute şi iubite partituri solistice mozartiene, Concertul nr. 3 în Sol major pentru vioară şi orchestră, în compania Cameratei Mozarteum din Salzburg condusă de Louis Langrée. Nu lipsiţi de la întâlnirea cu Hilary Hahn, pentru că ea chiar merită o Sala Mare a Ateneului arhiplină!
Descarcă programul Festivalului Enescu, 2013 aici..