Tensiune de s-o tai cu cuţitul la concertul de deschidere. Aşa e mereu. Lume puzderie, aşteptări cât Everestul, ţinute de gală şi garderobă de picnic, telefoane mobile şi, slavă Domnului, aproape nicio tentativă de aplauze între părţile lucrărilor! À propos, dacă aşteptaţi de la mine recenzii muzicologice, comentarii de specialitate şi verdicte inexorabile, apăsaţi butonul Back al browser-ului. Găsiţi pe LiterNet voci cu adevărat avizate, ca să nu mai vorbesc de excelentul Ziar al Festivalului, în fiecare seară. Ca şi acum doi ani, vă propun un eveniment filtrat prin ochii şi sensibilitatea mea, subiectiv, franjurat, sumă de emoţii personale şi individuale.
De la mine veţi afla că nu m-a făcut praf Daniel Barenboim nici în Rapsodia Română, nici în Poloneza din Evgheni Oneghin (tu ce zici, Beatrice?), că Simfonia nr. 2 de Elgar nu mi s-a părut nici pe departe o piesa de deschidere de Festival (iar eu sunt fan Elgar, dar pentru Variaţiunile Enigma şi Concertul pentru vioară) - spectaculoasă, mai ales în partea a III-a, dar nu memorabilă, că Valse triste de Sibelius a avut toată elaborarea şi transparenţa pe care un orfevru le pune într-o bijuterie dragă, că Staatskapelle Berlin a sunat bine şi foarte bine şi că Radu Lupu, acest Dumnezeu al pianului, a rămas undeva, în stratosferele lui, un pic opac în faţa unui public care l-a aşteptat mult şi care i-a oferit aplauze cu generozitate. Veţi afla, în egală măsură, că nimeni nu a avut acces la repetiţia sa solo, cu 30 de minute înainte de concert, că Loredana a venit la recitalul lui Cameron Carpenter de la Ateneu şi că predomină pantofii stiletto.
Să nu uit, că veni vorba: Bach meets Sid Vicious meets Nigel Kennedy meets Michael Jackson equals Cameron Carpenter. Puriştii strâmbă din nas. Tinerii aclamă. ENESCU ESTE! :) Bine-a-nceput!
Descarcă programul Festivalului Enescu, 2013 aici..