Ce sarabandă de bis-uri, ce display de forţe... Bag mâna în foc că ar mai fi putut cânta o noapte întreagă şi ar fi făcut-o din ce în ce mai bine! Ce public cucerit!
Concertul nr. 1 pentru pian de Ceaikovski e una dintre acele partituri care mă transpune aproape instantaneu, de la primele măsuri. Nu pentru că e arhicunoscut, nu pentru că e tema muzicală a unui film interesant făcut după o carte remarcabilă (Misery, de Stephen King), ci pentru că mă plasează într-un timp istoric şi spiritual al trăirilor exaltate, al figurilor înflăcărate şi al patimilor devastatoare, pe care ne-am obişnuit să îl numim Romantism.
Mi se pare că se vorbeşte mai mult de rochia scurtă a Yujei Wang (foarte stylish, de fapt) decât despre vigoarea ei aproape masculină în faţa claviaturii, îngemănată cu o delicateţe soră cu inefabilul. Şi ce dacă face nişte reverenţe un pic dezarticulate? Şi ce dacă arată neo-emo-Yohji Yamamoto-manga? Haideţi să ciufulim cocurile anacronice şi îmbâcsite de fixativ, să renunţăm la tocurile din obligaţie, să răspundem negrului universal şi să ne amintim anul de graţie în care trăim. Şi să ascultăm muzica.
Ce concert, doamnelor, domnilor! Dacă Festivalul va păstra acest nivel instaurat în ultimele două seri, îmi prevăd un final de septembrie răguşit, ceva mai slab şi cu o musculatură a braţelor intens tonifiată!;-) Aş fi fericit. Am fi.
Descarcă programul Festivalului Enescu, 2013 aici..