Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Cronici muzică  Sageata  Festivalul George Enescu, 2013

Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro

Efervescenţă şi virtuozitate sau... o lecţie la scenă deschisă - Alessandro de G.F. Händel, la Festivalul Enescu, 2013


septembrie 2013
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Considerate opera seria, subiectul lor tratând în general teme de importanţă istorică sau de inspiraţie mitologică, operele baroce sunt construite pe succesiuni de arii, cu foarte puţine momente de ansamblu sau de intervenţii corale. În ceea ce priveşte subiectul unei opera seria, chiar dacă acesta presupune o încărcătură dramatică perfect echilibrată şi susţinută, versurile şi acţiunea rămân subordonate virtuozităţilor vocale.
 
În această categorie se încadrează şi drama muzicală în trei acte Alessandro - de G.F. Händel, propusă, în seara de 8 septembrie 2013, publicului de către Orchestra "Armonia Atenea" şi soliştii Max Emanuel Cenčić (în rolul titular), Julia Lezhneva (Rossane), Laura Aikin (Lisaura), Pavel Kudinov (Clito), Xavier Sabata (Tassile), Juan Sancho (Leonato), Vasily Khoroshev (Cleone), sub bagheta dirijorului George Petrou.
 
Control, flexibilitate vocală, egalitate de registre - sunt doar câteva calităţi indispensabile în abordarea unei partituri baroce, calităţi pe care protagoniştii acestei seri le etalează cu generozitate, într-o succesiune impresionantă de arii de bravură.
 
În rolul Rossanei, soprana de 23 de ani, Julia Lezhneva, este cu adevărat o prezenţă. Figură ingenuă, desprinsă parcă dintr-un tablou de epocă, elegantă, rafinată, cu un glas spectaculos, agil, timbrat, artista deţine toate secretele unei prestaţii de succes.
 
Siguranţa, aplomb, puritate a sunetului, frumos condus în pasajele de agilitate şi variaţiuni, dublate de o inteligenţă aparte, am remarcat la Max Emanuel Cenčić (Alessandro).
 
Întreaga distribuţie impresionează, ariile şi momentele de ansamblu sunt expresiv interpretate, deşi ne aflăm în faţa unei opere concert. Disputa celor două personaje feminine, Rossane (Julia Lezhneva) şi Lisaura (Laura Aikin), este savuroasă, vocalitatea şi dezinvoltura acestora completându-se reciproc.
 
Publicul aclamă entuziast minute în şir, mirajul continuă (în ciuda zilei de luni care se iţeşte deloc timid - concertul s-a terminat aproape de ora 02.00). La Ateneu, barocul este acasă, primit cu bucurie, căldură şi cu ropote nesfârşite de aplauze. Plec zâmbind, cu sufletul cântând. DE FERICIRE.

Descarcă programul Festivalului Enescu, 2013 aici..



 Toate articolele despre Festivalul George Enescu, 2013


0 comentarii

Spacer Spacer