Fără doar şi poate mai ţineţi minte Lohengrin-ul de la Opera Naţională Bucureşti de acum doi ani. Demonica Ortrud de atunci, o pălălaie roşcată cu limbi de foc în gât, este astăzi o Brünnhilde tandră, lirică, aproape voluptuoasă, dezvelind o senzualitate a muzicii lui Wagner la care admit că nu mă gândisem până acum. Petra Lang însăşi arată ca şi când ar fi coborât din Valhalla: cu un halou de păr blond-roşcat, pielea albă ca laptele şi ochii albaştri ca gheaţa. Unul dintre cele mai frumoase interviuri pe care le-am făcut la această ediţie a Festivalului Internaţional "George Enescu". Am vorbit, evident, despre Wagner, despre ce înseamnă să cânţi absolut toate eroinele semnificative ale literaturii lui (cu excepţia Isoldei, dar, cine ştie...), despre impresari şi directori de teatru care, odată ce ai luat-o pe un drum, nu te vor mai lăsa să încerci şi lucruri noi în repertoriu - deşi o Tosca sau o Santuzza marca Lang ar fi o provocare, despre cerinţele specifice naratologiei lui Wagner, despre maeştri legendari (Dietrich Fischer-Dieskau, Astrid Varnay sau Ingrid Bjoner), despre Birgit Nilsson (cum altfel?), despre a nu mai cânta niciodată Amneris (!) din Aida, despre dirijori care te poartă pe aripi şi dirijori care te nimicesc. Mult am vorbit, însă, despre ce înseamnă să înfrunţi o orchestră copleşitoare, titanică, precum cea wagneriană şi să ieşi învingător de fiecare dată. Petra Lang este o asemenea învingătoare. Luni, 16 septembrie 2013 şi duminică, 22 septembrie 2013, la Sala Palatului, aveţi întâlnire cu una dintre cele mai autoritare zeiţe din Asgard.
Descarcă programul Festivalului Enescu, 2013 aici..