Trebuie să admit, nu sunt o admiratoare înfocată a muzicii lui Elgar, însă prezenţa violoncelistului Antonio Meneses în festival m-a determinat să uit de orice prejudecăţi. Am aşteptat cuminte să se încheie prima lucrare, admirând precizia de bisturiu a orchestrei şi eficienţa gestului dirijoral. Şi m-am bucurat apoi de Elgar-ul lui Meneses, de sunetul său rafinat, de perfectele şi caldele pizzicato în deplin consens cu orchestra, de virtuozitatea şi amploarea interpretării din partea finală a lucrării şi de bucuria comunicării dintre violoncelist şi dirijor. Bucurie ce a continuat pentru mine în ruperea simetriei repertoriului cu bisul de J.S.Bach, ce a sunat limpede, firesc şi reconfortant.
Partea a doua a concertului mi l-a redezvăluit pe sir Neville Mariner aşa cum îl ştiam dintotdeauna: activ, implicat, spiritual şi puternic. M-au cucerit frazele sale ample, sunetul particular pe care îl imprimă ansamblului şi umorul prin care a refuzat bisul: şi-a desfăcut cu un gest epuizat papionul. A rimat perfect cu imaginea pantofilor verzi purtaţi într-o mână delicată de gentleman şi m-am hotărât că trebuie să îl ascult şi sîmbătă, 21 septembrie 2013, în muzica lui Mendelssohn, pe care, trebuie să recunosc, o admir nespus.
Descarcă programul Festivalului Enescu, 2013 aici..