Film Menu / februarie 2014
Regizorul-scenarist american Paul Schrader vine sâmbătă, 22 februarie 2014, de la ora 14, în Sala de Cinema a UNATC pentru a ţine un Master Class pentru iubitorii de cinema din România. Accesul le este permis inclusiv persoanelor din afara instituţiei şi nu există taxă de participare.

Paul Schrader se află în România pentru a turna cel mai recent film al său, The Dying of the Light, un thriller care îi are în distribuţie pe Nicolas Cage, Anton Yelchin şi Irène Jacob. În trecut, regizorul a lucrat cu actori precum Nastassja Kinski, Richard Gere, Nick Nolte, Sissi Spacek, Willem Dafoe şi Susan Sarandon. A realizat filme precum American Gigolo (1980), Cat People (1982), Mishima: A Life in Four Chapters (1985) şi Auto Focus (2002). Ca scenarist, a colaborat cu Martin Scorsese pentru Taxi Driver (1976), Raging Bull (1980), The Last Temptation of Christ (1988) şi Bringing Out the Dead (1999) sau cu Brian De Palma pentru Obsession (1976) şi Peter Weir pentru The Mosquito Coast (1986).

A activat în domeniul criticii de film, semnând volumul Transcendental Style in Film. Ozu, Bresson, Dreyer (1972) şi influentul eseu Notes on Film Noir. În ultimii ani, ţine conferinţe pe tema istoriei filmului văzută ca istorie a tehnologiei.

Cel mai recent film pe care l-a încheiat Schrader, controversatul The Canyons (scris de Bret Easton Ellis), a avut premiera mondială în 2013 la Festivalul de Film din Veneţia; având accente puternice de film noir, povestea e plasată într-un Hollywood înfăţişat destul de cinic: corupt, mercantil şi complet lipsit de exuberanţă şi de entuziasm creativ. Criticul Kent Jones descrie filmul astfel: "La un nivel, The Canyons e o poveste horror măcinată de acid, precisă vizual şi tonal, despre suflete care bântuie într-un iad hiper-materialist şi e concentrată în jurul unei interpretări actoriceşti neînfricate şi, cred eu, uluitoare din partea lui Lindsay Lohan. La alt nivel, e o sursă de inspiraţie şi un exemplu pentru noi toţi: e dificil, pentru mine, să îmi imaginez alt om de film de statura lui Paul Schrader plonjând în lumea filmelor făcute prin crowdfunding, cu atât mai mult să o facă cu atâta fervoare, devotament şi rigoare." Schrader vorbeşte despre film ca aparţinând unei epoci post-cinematograf, în care metodele convenţionale de producţie şi distribuţie a filmelor nu se mai aplică neapărat.

Paul Schrader e un personaj-cheie al inovării cinemaului american, de la Noul Hollywood  al anilor \'70-\'80 până la alternativele recente de realizare a filmelor în regim independent. Master class-ul, moderat de scenarista Raluca Mănescu, are loc la câteva zile înaintea plecării lui Paul Schrader din România şi, pentru cei pasionaţi de film, e de neratat.

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus