Cinema Studio. Gala de deschidere
ora 20:00 - Elser / 13 minute (r. Oliver Hirschbiegel, Germania, 2015, 110 min)
Luni, 27 aprilie 2015
Cinema Elvira Popescu, Program special
ora 17:00 - Pământeni pentru Ucraina
Cinema Studio, Competiţie
ora 18:30 - NN / Morţi fără nume (r. Héctor Gálvez Campos, Peru / Columbia / Germania / Franţa, 2014, 90 min)
ora 20:30 - Pionery-Geroi / Pionieri eroi (r. Natalya Kudryashova, Rusia, 2015, 116 min)
Marţi, 28 aprilie 2015
Cinema Studio, Competiţie
ora 16:30 - NN / Morţi fără nume (r. Héctor Gálvez Campos, Peru / Columbia / Germania / Franţa, 2014, 90 min)
ora 18:30 - Risttuules / În bătaia vântului (r. Martti Helde, Estonia, 2014, 90 min)
ora 20:30 - Povodyr / Ghidul (r. Oles Sanin, Ucraina, 2014, 122 min)
Cinema Elvira Popescu, Panorama
ora 17:00 - Documentare de scurtmetraj: Portretul unui oligarh rus / Ruleta rusească: invazia Ucrainei / Armata fantomă a Rusiei
ora 18:30 - Propagandă şi manipulare în cinema (conferinţă Cristian Tudor Popescu) - Intrare liberă
ora 20:30 - A tartótiszt / Valoare operativă - agentul (r. Agota Varga, Ungaria, 2013, 65 min)
Miercuri, 29 aprilie 2015
Cinema Studio, Competiţie
ora 14:00 - Povodyr / Ghidul (r. Oles Sanin, Ucraina, 2014, 122 min)
ora 16:30 - The Russian Woodpecker / Ciocănitoarea rusească (r. Chad Gracia, SUA / Marea Britanie / Ucraina, 2015, 80 min)
ora 18:30 - La Trattativa / Pactul stat-mafia (r. Sabina Guzzanti, Italia, 2014, 108 min)
ora 20:30 - Im labyrinth des schweigens / Labirintul minciunilor (r. Giulio Ricciarelli, Germania, 2014, 124 min)
Cinema Elvira Popescu, Panorama
ora 18:00 - Le temps des aveux / Vremea spovedaniei (r. Regis Wargnier, Franţa / Belgia / Cambodgia, 2014, 95 min)
ora 20:00 - Timbuktu (r. Abderrahmane Sissako, Franţa / Mauritania, 2014, 97 min)
Frontline Club, Panorama
ora 18:30 - Documentare de scurtmetraj: Portretul unui oligarh rus / Ruleta rusească: invazia Ucrainei / Armata fantomă a Rusiei
Dianei 4, Program special
ora 19:00 - Compania România (r. Andra Popescu, Ioana Păun, Maria Drăghici)
Joi, 30 aprilie 2015
Cinema Elvira Popescu, Panorama
ora 18:00 - Bankwatch
Cinema Studio, Competiţie
ora 18:30 - The Russian Woodpecker / Ciocănitoarea rusească (r. Chad Gracia, SUA / Marea Britanie / Ucraina, 2015, 80 min)
Cinema Studio, Gala de închidere
ora 20:00 - Words with Gods / Vorbind cu zeii (r. Guillermo Arriaga, Hector Babenco, Álex de la Iglesia, Bahman Ghobadi, Amos Gitai, Emir Kusturica, Mira Nair, Hideo Nakata Warwick Thornton, Mexic / SUA, 2014, 133 min)
Detalii filme
13 minute / 13 Minutes / Elser (Germania, 2015) 110 min
Regia: Oliver Hirschbiegel
Scenariul: Léonie-Claire Breinersdorfer, Fred Breinersdorfer
Cu: Christian Friedel, Katharina Schüttler, Burghart Klaußner, Johann von Bülow, Felix Eitner
Productia: Lucky Bird Pictures in co-production with SWR, ARD Degeto, BR, WDR, ARTE, Delphi Medien, Philipp filmproduction and Broth Film
Doar 13 minute i-au lipsit tâmplarului Georg Elser pentru a schimba cursul istoriei umanităţii. Pe 9 noiembrie 1939 acesta a plasat o bombă în spatele pupitrului lui Adolf Hitler în timpul unui discurs dintr-o berărie din München. Dar Führerul a părăsit clădirea mai repede decât trebuia şi a supravieţuit incidentului care ar fi pus capăt, probabil, celui de-al Doilea Război Mondial. Oliver Hirschbiegel (care a mai recreat şi ultimele zile ale dictatorului nazist în Der Untergang / Căderea) aduce la lumină fundalul acestui act de eroism, ajungând până la locurile copilăriei lui Georg, în Alpii din Suabia. Filmul reconstruieşte contextul social şi politic de dinainte de 1933, pe când mentalitatea naţional-socialistă prindea rădăcini şi în comunitatea natală a lui Elser, otrăvind minţile locuitorilor. Un element central al poveştii este şi relaţia dintre Elser şi Arthur Nebe, inspector-şef al Biroului Principal de Securitate al Reichului German, care a fost însărcinat de Gestapo să demaşte suspecţii din spatele complotului. Amintirea marii sale iubiri, Elsa, căreia nu îi divulgase planurile sale, îl va ajuta pe Georg Elser să găsească puterea de a-şi păstra curajul, moralitatea si demnitatea chiar şi în faţa morţii.
Oliver Hirschbiegel s-a născut în Hamburg, Germania, în 1957. Absolvent al Şcolii Waldorf, a studiat pictură, grafică şi apoi film la Universitatea de Arte Frumoase din Hamburg. În 1986 regizează primul său film, după un scenariu propriu. Devine apoi un regizor de televiziune de succes. Primul său film de cinema este apreciatul Das Experiment. În 2004, atrage atenţia mondială cu filmul Der Untergang, un succes de critică şi de casă, câştigător a numeroase premii şi nominalizat la Oscar-ul pentru Cel mai bun film străin. Una dintre scenele filmului va deveni peste timp un fenomen viral pe internet. Regizează prima sa producţie hollywoodiană în 2007, The Invasion, avându-i ca protagonişti pe Nicole Kidman şi Daniel Craig. Hirschbiegel regizează în 2013 filmul biografic Diana, despre viaţa Prinţesei de Wales, având-o în rol principal pe Naomi Watts.
Pământeni pentru Ucraina
ONG-ul "Pământeni" lansează campania de strângere de fonduri pentru răniţi "Pământeni pentru Ucraina". Evenimentul cuprinde: filme documentare de scurtmetraj din seria #Babylon'13 - Cinema of Civil Protest, documentarul despre Nadejda Savcenko, pilot ucrainean deţinut ilegal pe teritoriul Rusiei, Nadia noastră, precum şi dezbateri, la care vor participa şi ambasadorul Ucrainei, domnul Teofil Bauer, şi alţi invitaţi de marcă.
Morţi fără nume / NN (Peru, Columbia, Germania, Franta, 2014) 90 min
Regia: Héctor Gálvez Campos
Scenariul: Héctor Gálvez Campos
Cu: Paul Vega, Antonieta Pari, Isabel Gaona, Lucho Cáceres, Gonzalo Molina, Manuel Gold, Amiel Cayo
Producţia: Piedra Alada Producciones / Séptima Films / Autentika Films / MPM Film
Ce se întâmplă cu morţii anonimi ai revoluţiilor sau ai războaielor civile? Este povestea vieţii lor redusă pentru totdeauna la un nume de serie, scurt, impersonal şi lipsit de orice fel de preţuire pentru existenţa umană? NN este titlul de identificare pe care l-au primit victimele civile îngropate în gropile comune din Peru, ucise în campaniile armatei împotriva gherilelor stângiste, în anii '80 şi '90. Filmul lui Hector Galvez poartă şi el acelaşi titlu şi acelaşi spirit. Simplu, tensionat şi plin de mister. O explorare la limită a conştiinţei umane, prinsă între datoria profesională, politică, a protagonistului şi datoria morală în faţă celor dispăruţi şi lăsaţi uitării eterne.
În curtea unei vechi baze militare, o echipa de antropologi judiciari participă la exhumarea rămăşiţelor a opt persoane dispărute în urmă cu 20 de ani. În timpul excavaţiei grupul descoperă cu surprindere şi un al nouălea corp, un bărbat de circa 35 de ani. Nimeni nu îl poate recunoaşte sau revendică, nu are documente sau semne particulare. Singurul element de ajutor este o fotografie alb-negru găsită într-unul din buzunarele sale. Fidel, liderul echipei de cercetare, porneşte într-o lungă şi chinuitoare călătorie pentru a identifica rămăşiţele, înainte ca acestea să fie depuse la morgă cu iniţialele NN, codul pentru persoane fără nume.
Héctor Gálvez Campos, născut în Peru în 1974, a studiat producţia de televiziune înainte de a realiza filme documentare despre drepturile omului, în colaborare cu diverse ONG-uri. De asemenea a scris şi regizat o serie variată de scurtmetraje. Luacanamarca, primul său documentar de lungmetraj, a avut premiera în 2008, la Festivalul Internaţional de Film Documentar de la Amsterdam. A urmat primul lungmetraj de ficţiune, Paraiso, în 2008, NN fiind cel de-al doilea.
Pionieri eroi / Pioneer Heroes / Pionery-Geroi (Rusia, 2015) 116 min
Regia: Natalya Kudryashova
Scenariul: Natalya Kudryashova
Cu: Natalya Kudryashova, Darya Moroz, Aleksey Mitin, Aleksandr Userdin
Producţia: CTB Film Company, Masterskaya Seance, supported by the Ministry of Culture of the Russian Federation
Filmul e tranşant. Vorbeşte clar despre o generaţie pierdută, pionierii din ultima perioadă a erei sovietice. Copii îndoctrinaţi să creadă în nişte idealuri false şi de multe ori nocive. Făcând un arc peste timp, regizoarea Natalya Kudryashova (aflată la debut în această ipostază, fiind şi actriţă) prezintă trei pionieri deveniţi adulţi, într-o lume capitalistă sălbatică şi violentă, într-o Moscovă cosmopolizată pe repede înainte. Aceştia sunt departe de a avea o viaţă "sănătoasă" din punct de vedere social şi moral, contrastând cu idealurile impuse cândva. Filmul va stârni cu siguranţă controverse, autoarea susţinându-şi discursul fără ezitări şi pe alocuri fără perdea. Poziţia Natalyei Kudryashova este subiectivă şi poate părea uneori "incorectă" dar vine din partea unei reprezentante autentice a ultimilor pionieri iar acest lucru îi dă tot dreptul să se exprime artistic în această privinţă.
Veliki Novgorod, anul 1987. Olga se revoltă împotriva metodelor pedagogice autoritare ale profesoarei sale, Andrey "creează" o pastilă "anti-moarte" într-un borcan de gem iar Katya urmăreşte cum tatăl său distilează pe ascuns alcool. Aceşti trei tineri colegi de şcoală sunt membri ai organizaţiei de pionieri Vladimir Ilici Lenin şi deţin propriile lor fantezii de copil asupra viitorului. 25 de ani mai târziu, cei trei sunt stabiliţi profesional în Moscova, fără însă a-şi găsi cu adevărat locul în societate. Olga suferă de atacuri de panică, Andrey încearcă să-şi umple golul interior cu jocuri pe computer iar Katya este bântuită de vise neliniştitoare.
Născută în Gorki - acum Nizhny Novgorod - , URSS, în 1978, a studiat actoria la Şcoala de Teatru Nizhegorodsky înainte de a urma cursuri de regie cu legendarul Anatoli Vasiliev la Şcoală de Artă Dramatică din Moscova. Din 2001 a jucat în numeroase producţii de teatru moscovite: Trei surori, Livada de vişini, Pescăruşul, Fiorenzo, Romeo şi Julieta, Visul unei nopţi de vară, Cum vă place. În 2007 a jucat rolurile Valeria în Coriolanus şi Salome în piesa cu acelaşi titlu. Pionieri eroi este lungmetrajul său de debut ca regizor şi scenarist.
În bătaia vântului / In the Crosswind / Risttuules (Estonia, 2014) 90 min
Regia: Martti Helde
Scenariul: Martti Helde
Cu: Einar Hillep, Ingrid Isotamm, Laura Peterson, Tarmo Song, Mirt Preegel
Producţia: Allfilm
Filmul aduce la lumină istoria tragică a epurărilor etnice sovietice într-o manieră inovatoare. Zeci de mii de cetăţeni baltici au fost deportaţi de Stalin în Siberia la începutul celui de-al Doilea Război Mondial iar ecourile persistă şi astăzi în conştiinţa colectivă a unui bloc răsăritean ce încă nu se bucură de linişte, în contextul anexării Crimeei. Din punct de vedere artistic, Risttuules este un produs ieşit din comun. Un experiment vizual compus din serii neîntrerupte de tablouri vivante realizate cu un efort tehnic şi estetic absolut remarcabil. Întreg demersul produce un flux emoţional foarte credibil şi merită atenţia totală a simţurilor.
14 iunie 1941. Fără niciun fel de avertisment zeci de mii de persoane din Estonia, Letonia şi Lituania sunt evacuate din casele lor. Fără vreun proces, mii de bărbaţi sunt trimişi în lagăre de concentrare iar femeile şi copiii sunt deportaţi în adâncul Siberiei. Scopul acestei sinistre operaţiuni - executată la ordinele lui Stalin - a fost de a epura ţările baltice de locuitorii săi nativi. Erna, o tânără estoniană, căsătorită şi mamă a unei fetiţe, este trimisă şi ea în pustiul siberian. Pentru ea, timpul va căpăta o altă dimensiune.
Martti Helde s-a născut în Estonia în 1987. Primele sale încercări de cineast, la vârsta de 16 ani, au avut ecouri puternice în presa locală şi în zona politicului. A urmat cursurile Şcolii Baltice de Film şi Media, absolvind-o ca regizor iar apoi a studiat în Europa şi SUA cu profesori renumiţi. În prezent este masterand la regie de teatru. A câştigat nenumărate competiţii cu filmele şi proiectele sale. Risttuules este primul său lungmetraj.
Ghidul / The Guide / Povodyr (Ucraina, 2014) 122 min
Regia: Oles Sanin
Scenariul: Oles Sanin, Alexander Irvanets, Irene Rozdobudko, Paul Wolansky
Cu: Stanislav Boklan, Jeff Burrell, Anton Sviatoslav Greene, Oleksandr Kobzar Jamala, Iryna Sanina
Producţia: Pronto Film
O producţie grandioasă, cu multă atenţie pentru elemente esenţiale: imagine spectaculoasă, scenografie rafinată şi coloană sonoră emoţionantă. Pe bună dreptate, propunerea Ucrainei la Premiile Oscar pentru 2015. Oles Sanin, important regizor post-sovietic, reuşeşte să creeze o poveste captivantă pe un fundal istoric tragic, Holodomor, exterminarea prin foamete din perioada interbelică iniţiată de Stalin împotriva poporului ucrainean. Întâlnirea dintre un "trubadur" local, un cobzar misterios ce duce o viaţă la marginea societăţii comuniste, şi fiul unui spion ucis, un puşti american de 10 ani rămas în voia sorţii, declanşează o serie de întâmplări ce vor ţine spectatorul în tensiune până după deznodământ. Un film cu acţiune, suspans şi nu în ultimul rând, poezie.
Ucraina Sovietică, anii '30. Inginerul american Michael Shamrock ajunge în Harkov împreună cu fiul său de 10 ani, Peter, pentru a ajuta la "construcţia socialismului". Se îndrăgosteşte de actriţa Olga, care are şi un alt admirator, comisarul Vladimir. În circumstanţe tragice, americanul este ucis iar fiul său este salvat de urmăritorii criminali de către un cobzar orb. Fără a avea altă şansă de a supravieţui într-o lume străină, băiatul devine ghidul nevăzătorului.
Oles Sanin s-a născut în oraşul Kamin-Kashyrskyi din oblastul Volyn. A absolvit Universitatea Naţională de Teatru, Film şi TV din Kiev la clasa de actorie în 1993 şi la cea de regie în anul 1998. A urmat un internship în Olanda şi SUA, iar între 1994 şi 2000 a fost regizor, director de imagine şi producător la secţia de filme de ficţiune şi documentare în cadrul diviziei ucrainene a reţelei internaţionale Internews. Sanin este preşedintele Asociaţiei Ucrainene a Tinerilor Directori de Imagine. Două dintre lungmetrajele sale au fost propunerile Ucrainei la Premiile Academiei Americane de Film, în 2003 şi 2014.
O selecţie incitantă de filme documentare de scurtmetraj marca VICE: Potretul unui oligarh rus, Ruleta rusească: invazia Ucrainei, Armata fantomă a Rusiei, Arestarea lui Simon Ostrovski.
Absolventă a facultăţii de Jurnalism din cadrul Universităţii Media, Ioana Moldoveanu are 15 ani de experienţă în presa centrală: Evenimentul Zilei, Gardianul, Jurnalul Naţional, Compact de Bucureşti, Time Out, FHM, Unica, Max, Tataia.
Specializată pe reportaj şi mai târziu pe muzică, a ţinut mai mulţi ani un blog de succes de sound electronic, care s-a transformat în Local Records, o casă de discuri ce promovează valori locale. Din 2011 este redactor-şef al revistei VICE România, o publicaţie care există de 15 ani, în 36 de ţări.
Ciocănitoarea rusească / The Russian Woodpecker (SUA, Marea Britanie, Ucraina, 2015) 80 min
Regia: Chad Gracia
Scenariul: Chad Gracia
Producţia: Roast Beef Productions, Rattapallax
La exact 29 de ani de la tragedia ecologică de la Cernobîl se pare că cel mai mare mister al fatidicei zone este altul, mult mai ocult. Un tânăr artist local, cu un trecut dramatic şi care are în "sânge" radiaţiile din '86, porneşte o investigaţie ieşită din comun pentru a afla misterul uriaşei structuri de radiotransmisie DUGA. Multe indicii îl fac să creadă că accidentul nuclear este strâns corelat cu aceasta, poate chiar provocat de guvernul sovietic, cu o motivaţie înfiorătoare. Filmul este fascinant: imaginea, montajul, informaţiile şi personajele provoacă uimire şi ridică întrebări nebănuite. Un documentar răsplătit la Sundance cu Marele Premiu al Juriului.
Tânărul şi excentricul artist ucrainean Fedor Alexandrovici avea doar patru ani în momentul dezastrului de la Cernobîl. Căutând să afle mai multe despre ceea ce s-a întâmplat la centrala nucleară, Fedor devine fascinat de o uriaşă antena radio sovietică, a cărei existenţă este învăluită în mister. Fedor descoperă că aceasta era o armă secretă sovietică din vremea Războiului Rece, menită să penetreze sistemul de comunicaţii occidental şi poate chiar să afecteze minţile oamenilor. Ajunge la o terifiantă concluzie care nu numai că dezvăluie rolul antenei în dezastrul nuclear din 1986 dar explică, poate, şi cruzimea faţă de Ucraina în conflictul actual cu Rusia.
Chad Gracia lucrează de 20 de ani în New York ca producător de teatru şi dramaturg. A produs 20 de piese premiate, care au avut reprezentaţii în nenumărat oraşe din SUA şi Europa. A scris şi opera dramatică Gilgamesh, bazată pe epopeea sumeriană, împreună cu Yusef Komunyakaa, câştigător al premiului Pulitzer. Ciocănitoarea rusească este primul său film de lungmetraj.
Pactul Stat-Mafia / State-Mafia Pact / La Trattativa (Italia, 2014) 108 min
Regia: Sabina Guzzanti
Scenariul: Sabina Guzzanti
Cu: Sabina Guzzanti, Antonino Bruschetta, Enzo Lombardo, Filippo Luna
Producţia: Secol Superbo e Sciocco Produzioni
Un subiect extrem de fierbinte, aflat în permanenţă în atenţia mass-mediei şi a opiniei publice europene: lupta împotriva corupţiei faţă în faţă cu pactul dintre stat şi grupurile mafiote. Filmul reputatei jurnaliste italiene Sabina Guzzanti este un melanj atent construit de docu-dramă şi informaţii neprocesate care produce reverberaţii adânci în structura malefică a crimei organizate de nivel înalt. Producţia produce scântei pe toate palierele tratativelor dintre guvern şi interlopi iar numele care apar în film nu mai au nevoie de nicio explicaţie suplimentară: Giovanni Falcone, Toto Riina, Silvio Berlusconi. Un demers îndrăzneţ, cu implicaţii cât se poate de serioase.
O reprezentare teatrală a unor evenimente importante legate de pactul dintre Statul italian şi Mafia. Pornind de la mărturia lui Gaspare Spatuzza (lider mafiot sicilian) despre toate legăturile Cosa Nostra, autoarea începe o călătorie în trecut, care trece prin momentul asasinării magistraţilor Falcone şi Borsellino pentru a ajunge din nou la era Berlusconi. În film, un grup de actori italieni îşi unesc forţele pentru a recrea un tablou complet al evenimentelor. Ei îi interpretează pe capii Mafiei, pe Carabinieri, pe băieţii buni şi pe trădători. Tonul este ironic iar satira tăioasă.
Sabina Guzzanti, născută la Roma în 1963, este o actriţă şi scriitoare italiană devotată comediei şi satirei. Piesele sale de teatru, filmele şi declaraţiile sale publice relevă atenţia sa angajată pentru viaţa socială şi politică italiană. A fost foarte apreciată şi pentru filmele sale Viva Zapatero! (2005) şi Le ragioni dell'aragosta (2007). A candidat la alegerile parlamentare din Italia în 2013 şi la cele europene în 2014.
Labyrinth of Lies / Labirintul minciunilor / Im Labyrinth des Schweigens (Germania, 2014) 124 min
Regia: Giulio Ricciarelli
Scenariul: Elisabeth Bartel
Cu: Alexander Fehling, André Szymanski, Friederike Becht, Gert Voss
Producţia: Naked eye filmproduction GmbH, Claussen+Wöbke+Putz Filmproduktion GmbH
Auschwitz. Soluţia finală. 15 ani mai târziu. Criminali nazişti încă nepedepsiţi. O motivaţie puternică pentru un tânăr procuror vest-german, interpretat de Alexander Fleming (Inglourious Basterds). Idealist şi dedicat, protagonistul duce o luptă care depăşeşte nivelul profesional, pentru a face dreptate. Uneori naiv, alteori cu exces de zel, procurorul parcurge şi un drum al devenirii personale şi al maturizării când este confruntat cu poveştile şi mărturiile victimelor ce au supravieţuit lagărelor de concentrare. Dorinţa sa de a-i condamna pe vinovaţi depăşeşte limita raţionalului dar poate avea o justificare perfectă în mentalul unei umanităţi confruntate cu marile tragedii ale războiului şi genocidelor. Un film amplu, bine jucat şi bine regizat despre un episod mai puţin cunoscut dar foarte interesant din istoria europeană: procesele Frankfurt Auschwitz.
Frankfurt, 1958. Johann Radmann este un tânăr procuror care încearcă să urce pe scara profesională într-o firmă de avocatură importantă, dornic să primească şi alt fel de cazuri decât cele de contravenţii de circulaţie. După ce primeşte un pont de la un reporter, acesta descoperă că anumite instituţii guvernamentale proeminente sunt implicate într-o conspiraţie care urmăreşte muşamalizarea crimelor nazismului. Johann lucrează obsesiv alături de jurnalistul Thomas Gnielka şi de Simon Kirsch, supravieţuitor al lagărului de concentrare, pentru a demasca legăturile dintre mii de soldaţi SS care au devenit funcţionari publici de succes în RFG şi atrocităţile comise la Auschwitz.
Actorul, regizorul şi producătorul Giulio Ricciarelli s-a născut la Milano în 1965 şi şi-a început cariera, după studii de specialitate, ca actor de teatru. A fost şi protagonist în nenumărate filme de televiziune şi chiar în lungmetraje precum Rossini (1996). În 2000 fondează propria sa companie de producţie, care s-a remarcat prin promovarea multor tineri regizori talentaţi. Pe lângă activitatea sa că producător, Ricciarelli este şi regizor de film, două dintre scurtmetrajele sale fiind nominalizate la Premiile Academiei Europene de Film. Labirintul minciunilor este debutul său cinematografic ca regizor şi scenarist de lungmetraj.
Vorbind cu zeii / Words with Gods (Mexic, SUA, 2014) 133 min
Regia: Guillermo Arriaga, Hector Babenco, Álex de la Iglesia, Bahman Ghobadi, Amos Gitai, Emir Kusturica, Mira Nair, Hideo Nakata Warwick Thornton
Cu: Yaël Abecassis, Masatoshi Nagase, Pepon Nieto, Emir Kusturica, Damian Bichir, Yilmaz Erdogan, Chico Diaz, Miranda Tapsell, Ram Kapoor
Words with Gods este o explorare a poveştilor despre fragilitatea omului şi credinţă, iniţiată de cineaşti internaţionali de mare calibru. Este o cercetare artistică a relaţiei dintre diferite culturi şi religii, creată sub forma unui film de ficţiune. Spiritualitatea aborigenă, catolicisimul, islamismul, iudaismul, şintoismul, budismul, ortodoxismul, Umbanda, hinduismul şi de asemenea ateismul îşi găsesc expresia în aceste superbe poveşti. Bazate pe un concept al lui Guillermo Arriaga şi aranjate în ordinea finală de Mario Vargas Llosa, cele nouă segmente ale filmului prezintă diferite perspective asupra acestui fenomen specific uman, definitoriu pentru specie.
Words with Gods este regizat de Guillermo Arriaga, Héctor Babenco, Bahman Ghobadi, Amos Gitai, Emir Kusturica, Mira Nair, Hideo Nakata, Warwick Thornton si Álex de la Iglesia. Coloana sonoră este scrisă şi interpretată de Peter Gabriel, cu animaţii semnate de Maribel Martinez. Words with Gods este primul dintre cele patru filme-antologie din uluitoarea serie Heartbeat of the World.
"Religia a fost un element fundamental al creării spaţiilor sociale, politice şi culturale ale tuturor popoarelor. Prin relaţia lor cu Dumnezeu sau cu Zeii, oamenii au câştigat convingeri ale căror unice fundamente au fost credinţa şi imaginaţia.
Pentru autori, este crucială existenţa unui dialog artistic despre înţelesul şi scopul religiei şi al zeilor. Acest film îşi propune să prezinte mai multe puncte de vedere despre semnificaţia religiei în istoria contemporană." (Guillermo Arriaga)