"Ideea campaniei vizuale din 2016 a plecat de la o propunere făcută anul trecut de graficianul nostru Andrei Pastuhov şi de Domniţa Georgescu de la Bloom Studio, aceea de a reface întocmai cadre celebre din filme folosind oameni obişnuiţi. TIFF s-a mai jucat cu acest concept şi în trecut, dar de fiecare dată a reinterpretat cadrul original, condimentându-l cu un twist ardelenesc", explică directorul artistic TIFF, Mihai Chirilov.
"Noutatea acestei ediţii aniversare, veritabil vârf de lance al strategiei oraşului în obţinerea titlului de Capitala Culturală Europeană în 2021, o constituie reproducerea cât mai fidelă a unor ipostaze iconice folosind clujeni şi decoruri reale din Cluj - unele fin sugerate, altele instant recognoscibile. Fiecare dintre cele cinci postere e însoţit de un clip în care oraşul devine brusc un platou de filmare, iar un clujean obişnuit se transformă în personaj de film în câteva secunde. Tocmai de aceea am păstrat în posterele finale elemente din bucătăria filmului, care trădează această transfigurare: microfoane, reflectoare, clachete, megafoane, şine de traveling etc. Este, cred, cea mai potrivită reprezentare a felului în care TIFF-ul transformă Clujul prin film timp de zece zile", adaugă Mihai Chirilov.
Fiecare dintre cele cinci personaje alese au primit un twist ardelenesc, astfel încât Forrest Gump devine Pădurea Ghimpe (în interpretarea lui Rareş Brănescu şi Dolores Bădulescu), Amélie se transformă în Amalia (jucată de Andrea Cadar), Terminator ajunge Terminatul (Gheorghe Iftime) pe străzile din Cluj, Marilyn Monroe din The Seven Year Itch devine Mariska (Andra Buicu, studentă la Facultatea de Teatru şi Televiziune din Cluj, alături de actorul Levente Molnar), iar Radu Bereş seamănă izbitor cu Robert de Niro în Taxi Driver aka Taxidermistul.
Spoturile sunt produse de Libra Film şi Studioset. Imaginea e semnată de Marius Mihai Apopei, iar fotografiile sunt realizate de Manole Sava (Greenmind Studio). Filmările au avut loc în Piaţa Unirii din Cluj, Bd-ul 21 decembrie 1989, Podul Calvaria, Parcul Central şi Bd-ul Eroilor.
Festivalul Internaţional de Film Transilvania (27 mai - 5 iunie 2016) este organizat de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc şi Asociaţia pentru Festivalul de Film Transilvania.
Cu sprijinul: Ministerului Culturii, Centrului Naţional al Cinematografiei, Primăriei şi Consiliului Local Cluj, Institutului Cultural Român, Consiliului Judeţean Cluj, Programului Europa Creativă - MEDIA al Uniunii Europene
Prezentat de: Staropramen
Sponsor Principal: Raiffeisen Bank
Partener Principal: Mastercard
Maşina oficială: Mercedes-Benz
Sponsori: HBO, MOL România, Aegon, EuroGSM, Tenaris Silcotub, Madd Electronics Group, Avon, EBS, E.ON Energie România, Energobit, Reţeaua Privată de Sănătate Regina Maria, Cinema City, McDonald's, Jameson, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmbureşti, Nespresso, Noumax, Tudor.Tailor, Compania de Apă Someş, CSI Romania, PMA Invest
Partener Tehnic: BenQ
Transportator oficial: Tarom
Partener Logistic Oficial: DHL
Parteneri instituţionali: The Japan Foundation, Ambasada Israelului în România, Ambasada Republicii Coreea în România, Forumul Cultural Austriac, Institutul Francez Bucureşti, Institutul Francez Cluj-Napoca, Ambasada Spaniei în România, Institutul Polonez, Delegaţia Valonia- Bruxelles.
Co-producător: TVR1, TVR Cluj
Parteneri media: TV5 Monde, Shorts TV, Europa FM, Zile şi Nopţi, Cinemap, Cineuropa.org, Cinemagia, CinemaRX, Elle, Glamour, Viva, Business Review, VICE, Decât o Revistă, Radio România Cultural, Filmneweurope, News.ro, LiterNet, Ziarul Metropolis, Alistmagazine.ro, Sub25.ro, Nine a Clock, Muzzix.ro, Urban.ro, Observator Cultural, alt.radio, Cinefan.ro, Aarc.ro, Umblat.ro
Parteneri media locali: Monitorul de Cluj, Transilvania Reporter, Ziua de Cluj, Radio Cluj, Radio Infotrafic, Filmtett, Igen tessék!, Kronika, Erdely Naplo, Transindex, Clujulcultural.ro, eClujeanul.ro, I Love Cluj, Sinteza
Partener de monitorizare: mediaTRUST
Descarcă programul TIFF 2016 aici..