The Chumscrubber are acţiunea plasată în Hillside, o comunitate americană perfectă, al cărei slogan e chiar "o viaţă fără griji". Una dintre persoanele responsabile cu alungarea grijilor locuitorilor, mai ales a celor mai tineri dintre ei, este Troy, care vinde pastile de fericire liceenilor. Numai că, într-o bună zi, Troy se sinucide, iar toată lumea este şocată de acest gest inexplicabil. Dean Stiffler (Jamie Bell, protagonistul din Billy Elliot), cel mai bun prieten al lui Troy, este cel care îi găseşte cadavrul, dar nu îi anunţă pe adulţi, deoarece crede că nimănui n-o să-i pese. Drept consecinţă, problemele lui Dean se înmulţesc: tatăl lui (William Fichtner), terapeut şi autor de succes, se îndoieşte serios de sănătatea sa mintală, iar gaşca colegului său Billy (Justin Chatwin), din care face parte şi Crystal (Camilla Belle), singura fată din liceu care-l bagă în seamă, îl şantajează pentru a obţine de la el o pungă de pastile lăsate în urmă de Troy.
În acest timp, lumea adulţilor evoluează pe cu totul alte coordonate: mama puştiului sinucigaş (Glenn Close) o ia razna şi le spune tuturor vecinilor că nu-i învinovăţeşte pentru moartea fiului ei, designerul Terri Bratley (Rita Wilson) este în febra pregătirilor pentru nunta cu primarul Michael Ebbs (Ralph Fiennes), care are o revelaţie citindu-l pe doctorul Stiffler, iar sexoasa mamă a lui Crystal (Carrie-Anne Moss) îşi caută un soţ chipeş şi cu bani. Între cele două lumi nu prea există punţi de legătură, iar acest lucru devine cel mai evident în duminica în care comunitatea se împarte între cei care merg la nuntă şi cei care merg la parastas.
Titlul original al peliculei face referire la un personaj fictiv de benzi desenate, filme de animaţie şi jocuri pe computer, foarte popular printre tinerii eroi ai filmului. El este un zombie reîntors printre cei vii pentru a se răzbuna, în ciuda faptului că a fost decapitat. Pentru Dean, imaginea prietenului său spânzurat se suprapune peste cea a lui Chumscrubber, efectul fiind sporit de pastilele pe care tatăl său i le recomandă, ironic, tocmai pentru a nu pierde contactul cu realitatea.
Distribuitorii au ales un titlu mai comercial (Revolta generaţiei X), care trimite la o sintagmă apărută în America anilor '60, dar impusă de abia în 1991, prin romanul canadianului Douglas Coupland, intitulat chiar Generaţia X. Totuşi, eroii lui Coupland par mici copii pe lângă adolescenţii alienaţi şi violenţi de pe ecran. Mai trebuie adăugat că sloganul (tagline-ul) original al filmului, "Meet generation Rx", făcea de fapt referire la prescurtarea folosită frecvent pentru o prescripţie medicală. Este vorba deci de o tânără generaţie bolnavă (din perspectiva adulţilor, desigur), care are nevoie de tratament pentru a se integra în lumea reală, orice ar însemna asta.
Un debut regizoral excelent, având la bază un scenariu perfect construit şi cu un umor negru nebun, The Chumscrubber este un posibil Rebel Without a Cause pentru o nouă generaţie debusolată, a cărei alienare a atins punctul culminant prin masacrul din liceul Columbine.