Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Cronici film  Sageata  Homecoming

Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro

Un podcast ecranizat pentru o platformă de streaming - Homecoming la Toronto International Film Festival, 2018


martie 2019
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Sam Esmail, creatorul serialului-fenomen Mr. Robot se ȋntoarce cu o ecranizare a unui audio-podcast de ficţiune care m-a ţinut cu sufletul la gură când l-am ascultat ȋn 2016. Primele patru episoade ale serialului (produs şi difuzat de Amazon) au fost prezentate ȋn cadrul secţiunii Prime Time (dedicată televiziunii) a festivalului de film de la Toronto.

Deşi Julia Roberts, Stephan James şi Bobby Cannavale (cu sprijin din partea lui Dermot Mulroney, Alex "Girls" Karpovsky şi Sissy Spacek) fac o figură bună, mie unuia mi s-a părut că nu ţin pasul cu distribuţia din podcast, mai exact vocile lui Catherine Keener, Walter Isaac şi, mai ales (da...) David "Ross Geller" Schwimmer.

Filmul spune o poveste conspiraţionistă cu un aer de noir hitchockian şi un twist de final pe care l-am ȋnghiţit (pardon de spoiler) mai greu de data asta. Pe scurt, personajul interpretat de Julia Roberts, care a fost implicată ȋntr-o iniţiativă care urmărea să-i ajute pe soldaţii americani ȋntorşi din Irak să se integreze ȋn viaţa civilă, ajunge să fie anchetată de autorităţi ȋn urma suspiciunilor ridicate de şeful ei - un candidat serios la premiul pentru cel mai oribil şef din istoria cinema-ului, televiziunii şi a podcasturilor. Nimic nu e ce pare a fi, nimeni nu spune adevărul, the usual.


Aşa cum ne-a obişnuit din Mr. Robot, Esmail aduce ȋn prim-plan o serie de personaje excentrice (dintre care se distinge Bobby Cannavale, cu poate cel mai bun rol din cariera sa de până acum), o atmosferă apăsătoare indusă de cadre lungi şi un simţ al umorului sec şi absurd. Formatul episodic (a 30 de minute bucata, fiecare sfârşind cu un cliffhanger mai mult sau mai puţin decent) funcţionează, dar găselniţa cu schimbatul formatului ecranului pentru a marca trecerea de la prezent la trecut (şi invers) mi s-a parut isteaţă timp de cinci minute, iar apoi, doar obositoare.

Deşi ȋn sesiunea de Q&A cu publicul de după proiecţia de gală, Esmail a ȋncercat să convingă audienţa că "ultimately I wanted it to be a show about how people connect - and disconnect - to one another", Homecoming e un mystery thriller care reflectă o mentalitate paranoică demnă de Războiul Rece, cu rezonanţe deprimant de relevante pentru zilele noastre.

La final... un cliffhanger: unul dintre creatorii podcastului a ȋncheiat sesiunea de Q&A lăsând să se ȋnţeleagă că un Homecoming, Season 2 ar fi mai mult decat posibil. Rămâne de... ascultat.




 Toate articolele despre Homecoming
 Toate articolele despre Festivalul de film Toronto 2018


0 comentarii

Click pentru a mări imaginea


Resurse

Sageata Alte linkuri: imdb.com
 Alte articole de Corin Toporaş


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected]. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer