Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Ştiri  Sageata  Festivalul de Teatru Piatra Neamţ, 2019

Programul Festivalului de Teatru Piatra-Neamţ, 2019


septembrie 2019
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Ediţia 31 a Festivalului de Teatru Piatra Neamţ se desfăşoară între 18 septembrie şi 2 octombrie 2019. Tema acestei ediţii este SUCCES!, o invitaţie la meditaţie, în cheie critică şi ironică, asupra poveştilor de şi despre succes ale societăţii de astăzi şi din trecutul recent.

Program
Festivalul de Teatru Piatra-Neamţ
, Ediţia 31
18 septembrie
- 2 octombrie 2019

Miercuri, 18 septembrie 2019
19.00 // Sala Mare TT // +12
Teatrul Mic Bucureşti
Ţinutul din miezul verii
de Tracy Letts, regie: Vlad Massaci
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Trei surori se întorc acasă în momentul în care tatăl lor moare pe neaşteptate. Nici decesul lui şi nici înmormântarea nu o împiedică pe mamă să fie ceea ce a ajuns, un om crud, ironic şi acid, care devorează absolut tot ce îi iese în cale: antidepresive, vieţile fiicelor ei şi minciunile ascunse departe în trecut.

Joi, 19 septembrie 2019
17.00 // Sala Studio "Corneliu - Dan Borcia" TT // +12
Teatrul Tineretului Piatra Neamţ şi Platforma Culturală "Frilensăr" Bucureşti
Consum excesiv
text şi regie: Daniel Chirilă
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Spectacolul are la bază documentarea realizată de jurnalista Ruxandra Pătraşcu Maian pe tema alcoolismului în România, constând în interviuri, parcurgerea de studii ştiinţifice, articole de presă, documente legislative, participări la întâlnirile "Alcoolicilor Anonimi", vizite în centre de recuperare. Cum influenţează dependenţa de alcool viaţa de familie sau relaţiile profesionale? Cum receptăm, ca societate, această tulburare, cum ne raportăm la cele 2-3 milioane de persoane care au probleme cu consumul de alcool? Sunt întrebări la care regizorul şi dramaturgul Daniel Chirilă a încercat să răspundă, din mai multe perspective.

21.00 // The Library Bar, Piatra Neamţ
Concert trupa BYRON

Vineri, 20 septembrie 2019
17.00 // Sala Studio "Corneliu-Dan Borcia" // +5
Teatrul de Artă Bucureşti
Iepurele alb
regie: Ana Crăciun Lambru
Vi-l amintiţi alergând şi uitându-se cu disperare la ceasul de buzunar, distrat şi veşnic în întârziere? Acela a fost doar un rol. Dar ce s-a mai întâmplat apoi cu iepuraşul alb? Ce-ar fi să îl cunoaşteţi fără mască pe iepurele dispărut? La fiecare întâlnire cu el, o să-l vedeţi cum vă descoperă cu sfială, îşi face prieteni şi învaţă să aibă încredere, încearcă, plin de curaj, lucruri noi, se îndrăgosteşte; mereu cu paşi mici, fiind aici şi acum şi preţuind emoţia lucrurilor mărunte. Patru valize, o masă goală, două actriţe şi un iepure de pluş - Iepurele alb are reţeta perfectă pentru o călătorie în care neîncrederea dispare, lăsând loc imaginaţiei şi emoţiei.

19.00 // Sala Mare TT // +12
Agrupación Señor Serrano, Barcelona, Spania
Birdie
creaţie: Àlex Serrano, Pau Palacios, Ferran Dordal
Spectacol urmat de discuţii cu publicul / Supratitrare RO
Două miraje. Pe de o parte, războaie, secete, despăduriri masive, oceane poluate, exploatarea muncii, instabilitate politică, condiţii de sănătate precare, persecuţie, deportare forţată, abuz de resurse naturale, rezerve petroliere epuizate, penurie de alimente. Pe de altă parte, magazine pline, străzi sigure, stabilitate familială, servicii de sănătate de calitate, libertate, muncă plătită, respect pentru drepturile omului, bunăstare, reciclare şi energii regenerabile, prosperitate, mobilitate socială. Şi, între acestea, stoluri de păsări.

22.00 // Sala Mare TT
Cine-concert - Karpov Not Kasparov

Sâmbătă, 21 septembrie 2019
11.00 // Casa Culturii "Ion Creangă" Târgu Neamţ // +5
Teatrul de Artă Bucureşti
Iepurele alb
regie: Ana Crăciun Lambru

20.00 // Sala Mare TT // +14
Teatrul Tineretului Piatra Neamţ
Sub fiecare pas e o mină neexplodată dintr-un război neterminat cu tine
scenariu şi regie: Radu Afrim
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
"A petrece timp cu tine însuţi" - o necesitate pe care viaţa actuală nu ne-o mai îngăduie. Radu Afrim propune un spectacol poetic şi provocator despre tensiunea creată între nevoia de solitudine şi nevoia de celălalt. Oprirea într-o "staţie de epurare a gândurilor" poate fi salvatoare în gestionarea crizelor interiorităţii.

Duminică, 22 septembrie 2019
11.00 // Sala de Festivităţi "Manolescu Strunga" Roman // +5
Teatrul de Artă Bucureşti
Iepurele alb
regie: Ana Crăciun Lambru

16.00 // Sala Studio "Corneliu-Dan Borcia" TT // +5
Teatrul Tineretului Piatra Neamţ
Legume
de George Cocoş, regie: Irina Slate
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Spectacolul este parte a proiectului #SAFESPOTT, care promovează un spaţiu sigur de dezbatere educativă, pe tema diversităţii şi a toleranţei. Cele trei spectacole, pe texte alese în urma unui concurs de dramaturgie, sunt realizate de echipe compuse din profesionişti sub 35 de ani (regizor, scenograf, sound / video designer), secondate de asistenţi voluntari - elevi de liceu, care pot urmări astfel producerea unui spectacol de la lectura textului la premieră. Proiectul #SAFESPOTT este co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Spectacolele vor fi reprezentate sub forma unei stagiuni mobile în trei oraşe din judeţul Neamţ (Piatra Neamţ, Roman, Târgu Neamţ), în ideea dezvoltării unui public participativ, discuţiile cu publicul la finalul fiecărei reprezentaţii fiind o componentă esenţială a proiectului.

18.00 // Sala Mare TT // +16
Teatrul Tineretului Piatra Neamţ - Premieră
Frontal
adaptare foarte liberă după Povestea unui om leneş de Ion Creangă
text şi regie: Gianina Cărbunariu
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Spectacolul îşi propune să reviziteze Povestea unui om leneş (1878) de Ion Creangă, având în acelaşi timp ca surse de inspiraţie interviuri făcute de întreaga echipă artistică, studii de sociologie şi antropologie, comentarii din mediul online pe tema inechităţii sociale. Ficţiunea încearcă să surprindă mecanismele contemporane de criminalizare a sărăciei, rolul mass-media în construirea unor stereotipuri ce asociază "sărăcia" cu "lenea", precum şi consecinţele sociale ale unor astfel de naraţiuni.

22.00 // Sala Mare TT
Concert Alexander Bălănescu & Ada Milea

Luni, 23 septembrie 2019
17.00 // Sala Mare TT, cu publicul pe scenă // +12
Reactor de Creaţie şi Experiment Cluj-Napoca
Micul nostru centenar
de Maria Manolescu, regie: Dragoş Alexandru Muşoiu
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
La fel ca România Mare, Anuţa împlineşte 100 de ani. Familia reunită încearcă să-i aducă un omagiu, numai că vechile lor conflicte se înteţesc şi mai tare. Prins între vocile dezbinate şi discursurile paralele din jurul lui, Toma, strănepotul, încearcă să găsească un sens.

22.00 // Sala Mare TT, cu publicul pe scenă // +16
Teatrul Apollo111 Bucureşti
Medea's Boys
de Ionuţ Sociu, regia: Andrei Măjeri
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Medea's Boys ilustrează o "demontare" regizorală a legendei Argonauţilor şi a Lânii de Aur. Spectacolul aduce în discuţie vulnerabilităţile bărbaţilor, machismul, patriarhatul şi misoginismul, toate acestea prin ironie şi umor. Câţiva argonauţi se întâlnesc pentru a celebra experienţa majoră a vieţii lor - călătoria mitologică pe nava Argo. Apele acestor amintiri pline de curaj şi inconştienţă sunt tulburate de rememorarea Medeei, personaj imaginat de Euripide ca o apariţie castratoare, o nomadă criminală şi răzbunătoare. Manifestându-şi pornirile nu tocmai politically correct, rememorând sacrificiile Medeei, dar şi recenta sa crimă, protagoniştii ajung să-şi schimbe gândirea retrogradă şi, în consecinţă, discursul sexist.

Marţi, 24 septembrie 2019
17.00 // Sala Mare TT // +14
Centrul de Arte COLISEUM Chişinău, Republica Moldova
Shakespeare pentru Ana
text: Luminiţa Ţâcu & Mihai Fusu; regie: Luminiţa Ţâcu
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Spectacol-documentar bazat pe interviurile luate deţinuţilor minori şi adulţi, din 3 închisori din Republica Moldova: Nr. 10 - Goian, pentru minori, Nr. 7 - Rusca, pentru femei şi Nr. 6 - Soroca pentru bărbaţi. Interviurile au fost realizate de Luminiţa Ţâcu şi de Mihai Fusu în perioada ianuarie - mai 2015. Spectacolul vorbeşte despre sentimentul dragostei în închisoare, despre barierele puse în calea iubirii, dar şi despre modul în care societatea îi percepe pe cei care au fost încarceraţi.

19.00 // Sala Studio "Corneliu-Dan Borcia" TT // +12
co-producţie Asociaţia ADO - Arta pentru Drepturile Omului şi Teatrul Macaz Bucureşti
Fuckultate
de Natalia Graur, regie: Ruxandra Simion
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Spectacol realizat în cadrul Şcolii de Teatru Politic, program de rezidenţe de creaţie în cadrul căruia studenţi şi absolvenţi ai şcolilor de teatru participă la ateliere de teoria artei politice, scriere dramatică şi actorie. Un spectacol personal şi ironic despre hărţuirea din universităţi, Fuckultate se bazează pe experienţe ficţionalizate, ţinute sub tăcere din frică sau neputinţă.

19.00 // Clubul Sportiv "Ceahlăul" // + 12
Producţie Sergiu Matiş, Berlin, Germania
Extinction Room (Hopeless)
concept, regie şi coregrafie: Sergiu Matiş
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Extinction Room reprezintă o continuare a proiectului Hopeless, în care coregraful Sergiu Matis explorează ideea de natură în societatea occidentală, precum şi reprezentarea sa în produse artistice, într-o epocă marcată de schimbări climatice grave. În Hopeless punctul de plecare este poezia pastorală din antichitatea greacă şi romană, ce mărturiseşte despre natura idilică de la începuturile civilizaţiei; în Extinction Room apar rămăşiţe de natură, ce sunt extrase din baze de date cu sunete de specii de păsări dispărute sau pe cale de dispariţie, de la Macaulay Library şi Xeno Canto Foundation.

21.00 // Sala Mare TT // +14
Teatrul Municipal "Bacovia" Bacău
Crocodil
de Elise Wilk (citeşte această piesă aici), regie: Horia Suru
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Căutările legate de identitate, la vârsta adolescenţei, cruzimea infantilă, provocările familiei monoparentale sunt câteva dintre reperele unui spectacol care mizează pe valorile toleranţei. Traume nevindecate, provocate de singurătate, de autocenzură, de marginalizare sunt explorate ca nuclee ce pun în discuţie prejudecăţi ale societăţii româneşti actuale.

Miercuri, 25 septembrie 2019
18.00 // Sala Mare TT // +12
Galata Perform İstanbul, Turcia
House of Hundred
concept, regie: Yeşim Özsoy
Spectacol urmat de discuţii cu publicul / Supratitrare RO
Povestea unui vechi conac demolat, spusă cu un mix de tehnici: film documentar, povestire, video şi muzică. Descriind poveştile unui conac prin proiecţii video, muzică otomană / turcească, tehnici narative tradiţionale turceşti, spectacolul se bazează pe propria istorie familială a scriitoarei / regizoarei /actriţei Yeşim Özsoy. Tradiţia Meddah (tehnică narativă tradiţională turcească) şi tehnici de marionete sunt reinterpretate pe măsură ce povestea conacului este relatată din perspectiva unor obiecte, animale, persoane şi concepte. Un covor persan, o vază veche din palat, o amuletă ce adăposteşte un secret, un dragon, vaci din Crimeea, un gramofon, toate acestea capătă viaţă.

22.00 // Sala Mare TT // +12
Compania de Teatru "Giuvlipen" Bucureşti şi Asociaţia Actorilor Romi Bucureşti
Cultul personalităţii
text şi regie: Mihai Lukács
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Experiment performativ de relaţionare cu istorii recente şi personalităţi moarte, pornind de la stenograme ale Biroului Politic al Partidului Muncitoresc Român şi dosare de Securitate. Cum ne putem raporta performativ la o perioadă foarte greu de înţeles azi şi despre care nu ştim foarte multe?

Joi 26 septembrie 2019
17.00 // Sala Mare TT // +12
"Linotip" - Centru Independent Coregrafic Bucureşti
Stabat Mater
regie: Amalia Olaru, coregrafie: Ioana Marchidan
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Spectacol de dans contemporan creat pornind de la concertul preclasic "Stabat Mater", compus de Giovanni Battista Pergolesi în secolul XVIII, referindu-se la suferinţa mamei lui Iisus, atunci când fiul ei este răstignit pe cruce. Spectacolul aduce în prim plan relaţia dintre Maria şi fiul său, într-o formă reprezentativă dansului contemporan. Povestea dintre cei doi, astăzi, nu mai vorbeşte despre moartea corpului ca sacrificiu suprem, ci despre o constantă răstignire a ego-ului, răstignire pe care o putem percepe cel mai puternic prin liniştea din interior, acolo unde gândul şi cuvintele nu mai sunt prezente, ci doar acceptarea emoţiei, frecvenţa ei şi energia. Azi toţi suntem Maria şi fiul ei, cu aceeaşi poveste, fără poveste, despre viaţă şi înălţare prin acceptarea emoţiilor.

19.00 // Sala Studio "Corneliu-Dan Borcia" TT // +12
Teatrul Tineretului Piatra Neamţ
O cameră doar a ta
după Virginia Woolf, un spectacol de Mariana Cămărăşan
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Primul spectacol din cadrul Programului "Blind Date", care aduce faţă în faţă un regizor şi un actor care nu s-au cunoscut în prealabil. Plecând de la argumentaţia Virginiei Woolf cu privire la faptul că, pentru a scrie ficţiune, o femeie trebuie să aibă un venit constant şi o cameră doar a ei, spectacolul reprezintă o pledoarie pentru intimitate şi o demonstraţie de forţă în care o femeie ne arată cum se poate sparge suprafaţa realităţii doar cu ajutorul unui instrument de scris.

19.00 // Sala de Festivităţi "Manolescu Strunga" Roman // +12
Compania de Teatru "Giuvlipen" Bucureşti şi Asociaţia Actorilor Romi Bucureşti
Cultul personalităţii
text şi regie: Mihai Lukács
Spectacol urmat de discuţii cu publicul

22.00 // Sala Mare TT // +14
Asociaţia O2G, Asociaţia CARUSEL şi MACAZ Teatru Coop Bucureşti
Tabu
Creaţie colectivă
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Care sunt condiţiile de muncă într-un domeniu considerat ilegal şi, de aceea, complet nereglementat? Cum se negociază preţurile, concurenţa şi relaţiile cu clienţii? Există vreo metodă de protecţie a muncii sau vreo reţea socială? Cum ajung şi cum aleg diverse persoane să practice sex comercial? Şi cum le influenţează munca relaţiile cu partenerii, cu copiii şi viaţa de zi cu zi? Pornind de la o documentare aplicată, spectacolul ficţionalizează povestea lui Nicol şi a Gianinei, două femei din Bucureşti care practică sexul comercial stradal. Spectacolul îşi propune să nuanţeze, să completeze şi să contrazică percepţiile uzuale despre "prostituţie" şi să transmită fragmente din vieţile personale ale celor două eroine, fragmente legate atât de viaţa de familie, cât şi de conflictele de la locul de muncă.

Vineri 27 septembrie 2019
18.00 // Sala Mare TT // +12
dramAcum, Festivalul Internaţional de Teatru de la Nitra, Slovacia, Teatrul Odeon Bucureşti
Tipografic Majuscul
text şi regie: Gianina Cărbunariu
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Pe lângă documentele scrise în limbajul de lemn al aparatului opresiv al vremii (planuri de măsuri, note informative, note de analiză etc.), în cele 200 de pagini ale dosarului nr. 738 privind "Elevul" sunt păstrate şi declaraţiile unui tânăr care reuşeşte să rămână fidel propriilor convingeri în ciuda presiunilor Securităţii şi a lipsei de solidaritate a celor din jurul său. Scenariul care stă la baza spectacolului Tipografic Majuscul este un colaj de materiale ready-made (documente şi interviuri), însă spectacolul este un exerciţiu de imaginaţie, o ficţiune ce încearcă să chestioneze aceste urme ale unei realităţi din istoria recentă şi felul în care ele ne ajută să înţelegem lumea în care trăim astăzi.

20.30 // Sala Mare TT // +12
Proiecţie de film - Tipografic Majuscul (România, 2019, regia: Radu Jude, versiune în lucru)
Proiecţie urmată de discuţii cu publicul

Sâmbătă, 28 septembrie 2019
17.00 // Cetatea Neamţului // +12
Teatrul de Animaţie "Ţăndărică" Bucureşti
Poveştile României - George Enescu
text şi regie: Daniel Chirilă
Proiectul Poveştile României este încorporat în programul Teatrului de Animaţie Ţăndărică - "Teatru în şcoli", ce constă în realizarea mai multor spectacole special create pentru liceeni, în care sunt prezentate, într-o modalitate de educaţie informală, cele mai marcante personalităţi din istoria României. Spectacolul are un puternic caracter interactiv între publicul de elevi şi actorii care performează. Având la bază rigorile scrierii creative contemporane, au fost create texte care pun în valoare personalităţi marcante ale României şi realizările acestora.

17.00 şi 20.00 // Sala Mare TT (cu publicul pe scenă) // +15
Teatrul GUnaGU Bratislava, Slovacia
Vodka and Chrome
dramaturg: Viliam Klimáček
regizor: Viliam Klimáček
Spectacol urmat de discuţii cu publicul / Supratitrare RO
Dintre toate recuperările artistice posibile ale unor momente importante din istoria modernă a Slovaciei, stagiunea teatrală 2018-2019 a permis dramaturgiei slovace să reflecteze asupra celei de-a treizecea aniversări a Revoluţiei de Catifea. Această tematică este relevantă şi pentru producţia spectacolului Vodka and chrome (nurses, patients, doctors and dissidents) realizat de romancierul, poetul, dramaturgul şi regizorul Viliam Klimáček. Leitmotivul spectacolului îl reprezintă situaţia socială ambivalentă de la finalul anului 1989, folosită de Klimáček pentru a accentua destinele hiperbolizate ale angajaţilor unui spital din Bratislava. Începutul Revoluţiei de Catifea îi pune pe aceştia în postura de a decide dacă vor continua să se teamă sau vor spune cu voce tare ce cred cu adevărat.

19.30 şi 21.00 // Tabăra "Cozla" Piatra Neamţ // +16
POINT Bucureşti
Vara în care mama a avut ochii verzi
de Tatiana Ţîbuleac, concept: Nicoleta Lefter
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Instalaţia performativă este un drum, din interior spre exterior, al unui adolescent care trece prematur prin situaţii-limită, de la moartea surorii sale în copilărie la absenţa tatălui din viaţa lui. Aleksy, care face parte dintr-o familie de emigranţi polonezi în Marea Britanie, petrece o ultimă vară împreună cu mama sa muribundă în sudul Franţei, prilej ca relaţia dintre ei, profund disfuncţională, să se amelioreze şi sentimentele sale să parcurgă traseul ură - iubire - durere. Caruselul emoţional va fi reprezentat atât vizual, prin videoproiecţii care scot la suprafaţă lumea interioară a adolescentului cât şi audio, în manieră confesională, prin căşti. Publicul este primit ca într-o galerie de artă pentru a vizita memoria afectivă a protagonistului, amintirile acestuia, extrase cu delicateţe prin mijloace multimedia.

22.00 // The Library Bar, Piatra Neamţ
Concert Luiza Zan & Jazz Part Trio

Duminică, 29 septembrie 2019
18.00 // Sala Mare TT // +14
JKTeatr Opole, Polonia
Česky Díplom / Czech Diploma
de Piotr Rowicki, regia: Piotr Ratajczak
Spectacol urmat de discuţii cu publicul / Supratitrare RO
Český Díplom este o tentativă de a înţelege istoria cehoslovacă a secolului al-XX-lea prin povestea câtorva figuri remarcabile din cultura şi politica acesteia. Poveştile acestor personaje de marcă - artişti excentrici, oameni zdrobiţi de sistemul comunist, revoluţionari - încearcă să demoleze stereotipul legat de Cehoslovacia, ca fiind un spaţiu idilic, populat de oameni buni, care îşi petrec zilele în localuri, bând bere şi mâncând găluşti. Analizând istoria şi mentalitatea cehoslovacă şi făcând eforturi să le înţelegem, noi încercăm să vedem, ca într-o oglindă, propria noastră condiţie socială.

19.00 // Sala de Festivităţi "Manolescu Strunga" Roman //+12
Teatrul de Animaţie "Ţăndărică" Bucureşti
Poveştile României - George Enescu
text şi regie: Daniel Chirilă

21.00 // Sala Mare TT
Proiecţie de film - Oamenii dreptăţii (România, 2019, 55 min)

Luni 30 septembrie 2019
11.00 // Sala Mare TT // +5
Teatrul pentru Copii şi Tineret "Luceafărul" Iaşi
O poveste japoneză
text şi regie: Irina Niculescu
"Povestea originală, care stă la baza adaptării scenice, este marcată de mitologia japoneză, în care cele trei femei puternice sunt adesea prezente. Ele reprezintă anotimpurile vieţii şi exprimă profunzimea relaţiei dintre om şi natură. Rolul lor este acela de a iniţia şi de a ghida eroul, fără a-şi pierde dimensiunea pământeană şi umorul. Povestea luptătorului sumo Yoneyama şi a lui Marume insuflă o atmosferă de seninătate şi fericire. Concepţia regizorală se inspiră din patrimoniul cultural al Japoniei, din folclor, arta grafică şi teatrul de păpuşi tradiţional. Versiunea scenică explorează cu umor ideea că puterea adevărată constă atât în forţa muşchilor, cât şi în cea a inimii." (Irina Niculescu, SUA)

19.00 // Sala Mare TT // +15
Centrul Naţional al Dansului Bucureşti şi Lavoir Moderne Parisien, France
Déracinés
text şi regie: Bogdan Zamfir
Spectacol urmat de discuţii cu publicul / Supratitrare RO
Un spectacol despre oameni care au fost nevoiţi să-şi părăsească ţara în care s-au născut pentru a-şi găsi un rost în altă parte. Prinşi între limba maternă şi o limbă nouă, între AICI şi ACOLO, fiecare încearcă să-şi croiască propriul drum. Motivele, din cauza cărora fiecare decide să îşi părăsească ţara natală, sunt diferite: un sistem politic dictatorial, discriminarea minorităţilor, sărăcie, război, imposibilitatea acceptării nedreptăţilor sociale. Dar toţi au un scop comun: integrarea în ţara de adopţie. Procesul emoţional, social şi administrativ al protagoniştilor (personaje ficţionalizate ca rezultat al unui proces documentar) este strâns legat de modul în care aceştia sunt văzuţi de către cei din jur şi de etichetele pe care majoritatea tinde să le aplice minorităţilor, în funcţie de limba vorbită, ţara de origine, de religie, de statut social.

22.00 // The Library Bar, Piatra Neamţ
Teatrul de Animaţie "Ţăndărică" Bucureşti, +12
Poveştile României - George Enescu
text şi regie: Daniel Chirilă

Marţi 1 octombrie 2019
 18.00 // Sala Mare TT // +12
Teatrul German de Stat Timişoara
Jurnal de România. Timişoara
text şi regie: Carmen Lidia Vidu
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
Un proiect multidisciplinar, ce reuneşte filmul, fotografia şi teatrul, propunându-şi să fie, printr-o serie de confesiuni necenzurate şi nemijlocite, o oglindă sinceră a relaţiilor interumane, influenţate decisiv de mediul urban, dar şi un îndemn la implicare socială şi comunitară. Arhitectura spectacolului este determinată de biografia actorilor, al căror rol este acela de a cartografia căile prin care părinţii, prietenii, necunoscuţii, dar şi oraşul, prin cartierele, locuitorii, artiştii şi prin administraţia locală, ne modelează şi ne transformă - de la nostalgia primelor amintiri şi până la realitatea imediată.

Miercuri 2 octombrie 2019
16.00 // Sala Mare TT // +12
Teatrul "Andrei Mureşanu" Sfântu Gheorghe
Despre oameni şi cartofi
text şi regie: Radu Afrim
Spectacol urmat de discuţii cu publicul
În anul 2012, în oraşul Sfântu Gheorghe, a avut loc o tragedie. Nouă oameni au murit într-un accident de muncă. Remorca în care se aflau a fost spulberată de un tren când se întorceau de la cules de cartofi. Erau zilieri. Erau persoane de etnie romă. Incidentul, deşi extrem de grav, a avut puţine ecouri în mass-media. Autorităţile locale şi-au făcut datoria, ajutând familiile persoanelor decedate să-şi conducă pe ultimul drum rudele. Au trecut aproape 6 ani de atunci. Regizorul Radu Afrim, împreună cu echipa Teatrului "Andrei Mureşanu" readuc evenimentul în atenţia opiniei publice - mai mult absente la momentul tragediei, oferindu-i şansa de a fi alături de familiile victimelor după ani buni de la producerea acesteia. Noul spectacol documentar vorbeşte despre viitor la trecut: ce au făcut familiile victimelor în toţi aceşti ani, unde sunt acum, ce îşi mai aduc aminte despre eveniment, cum a continuat viaţa lor şi cum este ea astăzi... sunt doar câteva dintre multiplele întrebări explorate.

21.00 // Sala Mare TT // +12
Teatrul ACT Bucureşti
Moş Nichifor
un spectacol de Alexandru Dabija
Pe lângă umor şi surprinzătoarea filosofie, opera lui Creangă are şi o puternică dimensiune erotică. Oralitatea lui provocatoare a trecut în proză, distilându-se într-o dramaturgie aluzivă, insinuantă şi plină de umor. Moş Nichifor este un spectacol despre întâlnirea dintre două generaţii şi confruntarea între două feluri de a vedea lumea: una conservatoare, ironic-tradiţionalistă şi una modernă, agresivă în fragilitatea ei.



 Toate articolele despre Festivalul de Teatru Piatra Neamţ, 2019


0 comentarii

Spacer Spacer