Suplimentul de cultură / decembrie 2007
(nota: autorul a ales ca textul sa fie scris in Notepad, fara diacritice si fara formatari).

Institutiile cu care nu mai colaborez, institutele la care nu mai sunt afiliat, ziarele la care nu mai scriu, cei care imi dau add si pe care tre' sa ii banez de pe yim messenger, in ultima vreme mi-au confirmat toate fricile, panicile si grijile cu privire la viitorul tarii in anul care vine. Trebuie sa ne pregatim de atacurile care vor urma, sa avertizam populatia si sa executam exercitii si teme de lupta ca sa putem proteja ce a mai ramas bun din creierele celor din jur. Ţara se afla intr-o situatie foarte grava de coruptie. Odata cu intrarea in Uniunea Europeana s-au inmultit amenintarile din exterior si dezbinarea din interior. Cu ajutorul asociatiei Brain Alert si a Gruparii de rezistenta contra mortilor vii din judetul Ilfov am identificat zonele de risc maxim.

Locurile cele mai afectate sunt marile centre comerciale din inima oraselor si de la centura de margine. Cum putem identifica mortii vii? Cum putem evita un atac iminent? Vom incerca sa raspundem calmi, cu maximum de claritate si luciditate la aceste intrebari dupa ce vom monitoriza situatia. Doar in articole ulterioare dedicate acestui subiect vom putea trage concluziile finale cu privire la combaterea efectiva a acestor atacuri de morti vii. Pâna atunci, ghidul de supravietuire scris de specialistul Max Brooks, are la capitolul Weapons and Combat Techniques o serie de instructiuni cu privire la metode directe de combatere. Mortii vii in Romania vin din medii foarte diferite, vârste diferite si regiuni diferite.

Fie ca e vorba de studenti, houser-i, artisti, liceeni sau afaceristi, angajati in cadrul unor banci, dj, companii de telefoane mobile, patroni, controlori de bilete, manageri, chelneri, copii de la gradinite particulare, prelati ai bisericii, agenti de PR, diplomati, parlamentari si cadre didactice. Comportamentul de grup, pofta de produse, bunuri de consum si capital caracterizeaza mortii vii din România si din alte parti. Ei nu mai pot sa moara, nici dorintele lor nu mor niciodata, nu pot sa renunte la functii, la titluri, la atributii, si nu mai pot sa aiba liniste. Înainte de sarbatori, la vernisaje si evenimente selecte apar din ce in ce mai multi cu privirea goala, parfumati, bronzati si aranjati ca sa nu se simta mirosul de putrefactie. Îi puteti recunoaste pentru ca imping peste tot carucioare pline. Carucioarele nu ramân niciodata mult timp goale. Se ciocnesc din când in când cu carucioarele pe culoarele magazinelor, doar asa isi dau seama ca sunt mai multi.

Multi morti vii se deplaseaza peste tot cu masina, chiar si pe distante foarte mici. Stau cu castile in urechi si privesc in gol dar nu poti sa ii privesti in ochi pentru ca au ochelari fumurii. Creierul care a suferit zombificarea se hraneste cu alte creiere, informatii venite din presa, de pe net, inghite tot chiar daca nu poate sa o mai proceseze in timp real. Zombie nu mai au nevoie de propriul creier.

În 2008 multi dintre noi se vor transforma incet, treptat in zombie fara sa ne dam seama. O sa avem accidente pe care nu o sa le mai simtim, nu o sa mai simti cand cineva ne calca pe picior. Cand te striga cineva pe strada nu o sa mai intorci capul. Nu o sa mai stii exact ce melodie auzi, chiar daca o fredonezi in nestire. O sa dai download la plug-in-uri fara sa mai stii unde ti s-au instalat. O sa contribui cu bani la constructia catedralei mântuirii neamului fara sa stii. O sa bagi cardul si o sa platesti tot ce ti se cere. O sa te uiti la bonul de la casa si nu o sa stii de ce ai cumparat fiecare produs portie dubla. O sa angajezi avocati ca sa te apere de toti care vor sa te copieze.

Primul mare atac zombie se prefigureaza undeva in vestul tarii, la mall-ul din orasul Timisoara. Populatia urmarita se poate refugia in incinta facultatii de arte si cladirile aferente, foste unitati militare. Exista si o puscarie in apropiere care poate deveni in timp o ultima fortareata, aparata de cei care nu au intrat in contact cu zombie de la mall. Acolo in diversele departamente se fac experimente pe oameni.

Nimeni nu stie de ce a durat atat pana s-a deschis multiplex-ul de acolo. Este neterminat, dar bucati din tavan au inceput sa cada deja. Unii din specialistii nostri au emis ipoteza ca ar fi de fapt un incubator urias de zombie, permanent alimentat cu oameni noi, energie si produse reintrate in uz. Populatia de zombie este atrasa cu ajutorul luminilor din parcarile mall-ului si reclamelor din jur. Stati in case si nu iesiti afara daca auziti urlete de placere.

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus