Sâmbătă, 27 martie 2010, de la 22.00, cele mai premiate şi mai "muzicale" scurtmetraje urcă pe scena Operei Naţionale Bucureşti împreună cu 50 de artişti ce vor interpreta live muzică clasică şi beaturi hip-hop.
Muzica e peste tot, pentru că ritmul e energie vitală. În filme, muzica are de multe ori un rol principal. De aceea, pe 27 martie 2010, ShortsUP, împreună cu Vodafone România, aduce la Opera Naţională sunetele care fac filmele ceea ce sunt - uriaşe generatoare de emoţii, de întrebări, şi uneori de răspunsuri. Scurtmetrajele din program se disting nu numai prin valoarea artistică validata de numeroase premii internaţionale, ci si prin coloana sonoră, care joacă un rol principal.
Musicology va pune alături, pentru prima dată pe o scenă naţională, filme de scurtmetraj, o orchestră de muzică clasică şi artişti hip hop. Este evenimentul în care artiştii "underground" poartă frac, iar instrumentiştii de la Operă tricouri cu smiley faces.
Aproximativ 50 de artişti vor aduce scurtmetrajele la viaţă prin tangou argentinian sau prin crearea live a coloanei sonore a unor filme, între care primul SF din istorie, realizat în 1902. Îşi vor aduce contribuţia o orchestră de muzică clasică, precum şi corul de copii al Liceului de muzică "Dinu Lipatti", unul dintre cele mai premiate ansambluri de gen din Europa.
Printre invitaţii evenimentului ShortsUP se vor afla Gojira, dar şi Florin Piersic Jr, care va prezenta un scurtmetraj regizat de el.
"Pentru o seară, filmele de scurtmetraj vor fi staruri elegante ce vor păşi cu emoţie, pentru prima oară, pe scena Operei Naţionale, principala scenă lirică a ţării. Ne dorim să întărim astfel mesajul întregului proiect ShortsUP: filmele de scurtmetraj nu sunt doar prolog pentru lungmetraje, ci opere cinematografice cu valoare în sine, care merită întreaga atenţie," a spus Răzvan Crişan, fondatorul Asociaţiei Oricum, organizatorul evenimentului, despre Musicology.
Din programul Musicology mai fac parte: Signs (regia Patrick Hughes, Australia, 2008), câştigător la Cannes Lions 2009, L'homme sans tete (Juan Solanas, Franta, 2003), marele câştigător la Cannes şi la premiile Cesar, sau Sniffer (Bobbie Peers, Norvegia, 2006), cel mai bun scurtmetraj la European Shorts Awards şi câştigător al Palme D'or în 2007.
Biletele pot fi cumpărate prin reţeaua Eventim, online sau din librăriile Cărtureşti şi magazinele Vodafone. În limita locurilor rămase, se vor putea achiziţiona şi la intrare, în seara evenimentului. Preţul unui bilet este de 25 lei.
Accesul publicului în sală se va face începând cu ora 22.00.
ShortsUP este organizat de Asociatia Oricum şi Feeder.ro, cu sprijinul Vodafone România.
Oricum este organizaţianon-profit ce şi-a propus să transforme felul în care industriile creative contribuie la dezvoltarea României. Misiunea noastră este aceea de a crea proiecte cu un impact şi un grad de sustenabilitate mare, destinate în principal tinerilor sub 30 de ani. Prioritare pentru noi sunt patru ramuri ale industriilor creative: cinematografia, designul, arhitectura şi muzica. Echipa care conduce astăzi asociaţia a contribuit în ultimii trei ani la proiecte ce au implicat peste 25.000 de tineri.
Feeder este "agenţia de ştiri a naţiunii alternative", un site ce publică, de 5 ani, ştiri şi articole din zona urbană, evenimente alternative, sporturi extreme, muzică electronică, publicitate, design, tehnologie şi internet.
Vodafone România este divizie a Vodafone Group Plc., cel mai mare grup internaţional de comunicaţii mobile din lume cu aproximativ 323 milioane de clienţi, la 30 septembrie 2009. În prezent, Vodafone are divizii în 31 de ţări pe 5 continente şi aproximativ 40 de reţele partenere în întreaga lume.