Un film care a distrus toate tabuurile constituie, la ora actuală, prilejul unui scandal la Mostra de la Veneţia. Mysterious Skin, semnat de regizorul american Gregg Araki, este cronica violentă a existenţei a doi copii violaţi de antrenorul lor de baseball. Proiectat vineri în cadrul Secţiunii Orizonturi, filmul a şocat publicul, o parte din spectatori părăsind sala. Traiectoriile existenţiale ale victimelor se întretaie la vîrsta adolescenţei, cele două personaje (Brian - Brady Corbet şi Neil - Joseph Gordon-Levitt) optînd pentru soluţii diferite: unul îşi ocultează tragedia, celălalt se prostituează în continuare, căutînd dragostea. Regizorul declara că filmul "provoacă teamă, dar cu consecinţe pozitive. Este vorba de o experienţă cinematografică frumoasă, în acelaşi timp provocatoare şi profund emoţionantă". În acest film mai joacă Elisabeth Shue în rolul mamei nebune şi nimfomane a lui Neil.
Sîmbătă a fost prezentat la Mostra unul dintre cele mai ciudate filme: Cei care revin, semnat de cineastul francez Robin Campillo, o fabulă fantastică despre reîntoarcerea defuncţilor în lumea celor vii. "Ideea întoarcerii celor care ne-au părăsit este dificil de acceptat, fiindcă moartea reprezintă o ruptură puternică. Doliul şi sentimentul coexistenţei apropiate cu moartea sunt cele două surse ale filmului", a declarat cineastul, al cărui film a fost călduros primit de publicul veneţian.
Un prim favorit la Leul de Aur este filmul Mar adentro de Alejandro Amenabar, cu Javier Bardem în rolul unui tetraplegic care îşi revendică dreptul de a muri după o existenţă de 28 de ani petrecută într-o stare de imobilitate forţată. "Cu acest film nu doresc să deschid dezbaterea asupra eutanasiei sau să particip la bătălia juridică pentru legalizarea acesteia", a afirmat Amenabar, al cărui film a fost primit triumfal de public şi la avanpremiera ce a avut loc la Madrid, în prezenţa şefului guvernului spaniol, José Zapatero.
În concurs au mai intrat filmele Shijie, realizat de regizorul chinez Jia Zhanke - evocare a universului oniric al unei tinere chinezoaice care lucrează într-un parc din Pekin, unde sunt expuse (în copii reduse) marile monumente ale lumii - şi Lavorare con lentezza, al italianului Guido Chiesa (doi tineri sapă un tunel pentru un hold-up, la Bologna, în anul 1976). Încă supăraţi din cauza marelui număr de filme americane promovate la Veneţia, spectatorii italieni vor avea prilejul să vadă în această săptămînă mai multe filme europene.