Mai presus de regia discretă, de dialogurile excelent scrise, de scenariul onest, de interpretările impecabile sau de simplitatea dezarmantă a situaţiilor prezentate,
Marţi, după Crăciun are ceva
ce-l face unic în cinematografia românească. E singurul film care atacă un subiect tabu (adulterul)
într-o manieră delicată şi matură, fără a livra răspunsuri clişeistice, voit simpliste. Intimitatea de aici e atît de familiară multora dintre noi încît faptul că nu se întîmplă nimic irecognoscibil sau ieşit din comun ne irită. Ca de altfel mai tot ce stă sub sintagma "pe bune".
Notă LiterNet: Spuneţi la
[email protected] care sînt filmele româneşti ale anului 2010 pe care
le-aţi văzut şi de ce (nu)
le-aţi iubit (în maxim 5 rânduri, în word, cu diacritice) şi cele mai bine argumentate păreri vor apărea pe LiterNet.
Vezi o galerie de imagini din filmul
Marți, după Crăciun (regia: Radu Muntean)
aici.