Chiar dacă mai dramatic şi prin subiect şi prin ton decît Boogie, Marţi, după Crăciun nu devine tragic. Cei doi soţi îşi consumă criza conjugală mocnit şi ajung la un fel de civilizaţie a separării. Relaţia dintre soţul adulterin (Mimi Brănescu) şi stomatoloaga (Maria Popistaşu) are o temperatură ridicată, iar scenele de budoar dintre ei sînt foarte bune.
Nu nebunia, pasiunea bolnavă ca-n La femme d'à côté a lui Truffaut le schimbă destinele protagoniştilor lui Radu Muntean, ci o criză existenţială venită pe fondul unui confort al prea previzibilului. Nimic nu pare că le-ar putea schimba ritmul şi aşa se şi poartă.
La o adică, s-ar putea spune despre filmul lui Muntean că e pentru oricine s-a despărţit vreodată de cineva. Şi a simţit încordarea, dezorientarea, vinovăţia gestului său. Şi, de ce nu, pentru cei care n-au avut curajul s-o facă. Şi s-au întrebat cum ar fi fost...
(fragment din cronica apărută pe www.artactmagazine.ro)
Vezi o galerie de imagini din filmul Marți, după Crăciun (regia: Radu Muntean) aici.