Pe 28 octombrie 2010, filmul conceput din peste o mie de ore de imagini de arhivă şi elogiat de presa lumii din mai încoace, când a fost proiectat în premieră mondială la Festivalul de la Cannes 2010, va avea avanpremiera în România, urmând ca de a doua zi să intre în cinematografe.
În aşteptarea peliculei pe marile ecrane, Marian Crişan a adus în faţa camerei de filmat tineri pentru care Nicolae Ceauşescu e o poveste spusă de părinţi, un personaj descris drept "un zeu malefic", "un om care a făcut tot ce şi-a propus" sau "o fantomă a trecutului, ca Dracula". "Am pornit de la ideea de a face un trailer care să nu folosească imagini de arhivă şi să atace un alt public posibil al filmului: publicul tânăr, care nu ştie prea multe despre Ceauşescu. Am vrut să văd ce ştie tineretul de 20-25 de ani despre Ceauşescu, ce mai înseamnă Ceauşescu pentru tineri acum? E un mit, un simbol, un clişeu, o legendă, o fantomă...? Realizând trailerul, mi-am dat seama că memoria colectivă e un lucru care poate fi uşor manipulată şi că parinţii îşi pun o amprentă puternică pe amintirile copiilor. Sunt curios ce vor şti copiii peste 20 de ani despre Ceauşescu", explică regizorul Marian Crişan.
Speculând o remarcă măgulitoare la adresa filmului, publicată în The Daily Beast - "Anul acesta, la Cannes, Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu a făcut ca majoritatea filmelor de acţiune să pară banale şi plictisitoare" - Adrian Sitaru a montat un trailer alert, pe o melodie populară. Regizorul a decupat din film imagini cu dictatorul şi soţia sa la munte, la dansuri, pe iaht sau la volei.
Radu Jude şi-a imaginat, în două versiuni de trailer bazate pe aceeaşi idee, cum ar comenta doi amici la acest film, într-o sală de cinema care le-ar aparţine pentru o seară. Scenele sunt mai mult decât ofertante: cuplul Ceauşescu joacă şah, înoată ("hai să fugim în Turcia!") şi fac o vizită reginei Marii Britanii. "Eu am pornit de la experienţa mea când am văzut filmul. Autobiografia... te obligă să interoghezi tot timpul imaginile, să încerci să le înţelegi sensurile, să ghiceşti personajele. Asta mi s-a părut interesant şi mi-a venit ideea cu cei doi spectatori care comentează la film, cam pe de lături cu drumul", spune Radu Jude.
Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu a fost prezentată, în această toamnă, la festivalurile de film de la Toronto, San Sebastian, New York, Vancouver şi Londra.
Din echipa filmului mai fac parte, pe lângă regizorul Andrei Ujică, Velvet Moraru - producător, Dana Bunescu (montaj şi sound-design), Titus Muntean (cercetare materiale de arhivă), Vivi Drăgan Vasile (consultant vizual) şi Roberta Răduca (colorist).
Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu a fost realizată de Icon Production, în asociere cu Televiziunea Română, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi cu participarea The Media Partnership, Fundaţia ARTE VIZUALE şi HFG / ZKM Filminstitut. Filmul este distribuit în România de Voodoo Films.