Filarmonica George Enescu din Bucureşti îşi răsfaţă publicul, în anul aniversării a o sută de ani de la moartea compozitorului Gustav Mahler, cu marile simfonii ale muzicianului romantic austriac. Astfel, la 21 ianuarie 2011, în concertul Orchestrei simfonice dirijată de Camil Marinescu au fost interpretate: Concertul pentru violoncel şi orchestră în si minor op. 104 de Antonin Dvořak, solist Marin Cazacu şi Simfonia nr. 6 în la minor de Gustav Mahler. Un program foarte dens şi atrăgător a atras un mare număr de auditori, sala Ateneului Român fiind umplută până la refuz.
Violoncelistul Marin Cazacu a oferit o versiune plină de trăire şi autenticitate a îndrăgitului concert - scris în ultimul an al şederii lui Dvořak în SUA (1895). Prima parte, Allegro, a fost străbătută de sentimentul dorului compozitorului de Boemia natală. În partea mediană a concertului, Adagio ma non troppo, tema preluată din liedului Last mich allein op. 82 nr.1 a fost interpretată cu o mare delicateţe, sugerând povestea de iubire dintre compozitor şi Josefina - o idilă neîmplinită. În partea a treia, Allegro moderato-Andante-Allegro vivo, alături de temele muzicale pregnante, etalate cu energie şi pasiune, un moment deosebit de frumos l-a constituit intervenţia viorii solo, pe o pedală a violoncelului:
Violoncelistul Marin Cazacu a impresionat prin tonul său cald, cu un vibrato ce înnobila sunetul, prin eleganţa conducerii frazei muzicale, cât şi prin maturitate în înţelegerea ţesăturii simfonice a acestui concert. Colaborarea îndrăgitului muzician cu ansamblul acompaniator a fost una excelentă. În anumite momente, solistul îşi manifesta voinţa de a cânta într-un anumit tempo, chiar prin gesturi dirijorale foarte eficiente, preluate cu solicitudine şi profesionalism de către interpreţi. Pasajele dificile de tip romantic erau cântate cu dezinvoltură şi virtuozitate.
În a doua partea a serii muzicale de la Ateneul Român, a răsunat Simfonia nr. 6 în la minor de Gustav Mahler. De la primele ritmuri obsedante de marş, interpretarea a creat o tensiune fantastică. Într-un efort de concentrare, artiştii instrumentişti reuşeau să creeze acele acumulări sufocante, cu armonii grele - argumente asurzitoare ale unei fatalităţi sumbre. Peste 80 de minute de muzică. Theodor Adorno îl considera pe Mahler compozitorul cel mai metafizic de după Beethoven. Într-adevăr, creaţia simfonică a lui Mahler se constituie într-un document sonor al unei epoci şi al unei societăţi în agonie, sortită prăbuşirii iminente.
A fost o interpretare colosală: Orchestra simfonică a Filarmonicii George Enescu din Bucureşti a sunat precum marile orchestre ale lumii.