octombrie 2011
Centrul Naţional al Dansului Bucureşti vă invită la premierele spectacolelor Resurse umane, conceput de Adriana Gheorghe (cu Alexandra Pirici şi Adriana Gheorghe) şi (anti) aging, de Mădălina Dan şi Mihaela Dancs.
 
Spectacolele vor avea loc marţi, 25 octombrie şi miercuri, 26 octombrie 2011, de la ora 19.00 ,la Muzeul Naţional de Artă Contemporană.
 
Adriana Gheorghe îşi propune să realizeze un spectacol de divertisment melancolic.
"Un artist român spunea undeva că excesul de bunătate e provocarea lui la lumea de azi. Încerc, cumva, acelaşi lucru. Încerc să propun spectatorilor experienţa întrevederii unor lucruri care mai greu pot fi numite. Lucruri care nu sînt rele." Adriana Gheorghe

Spectacolul (anti) aging a fost creat din dorinţa de a fi reluat peste 30 de ani, în 2041. În 2011 Mădălina Dan şi Mihaela Dancs propun formatul sanatoriului creativ întru destindere, deconectare şi confort psihic, savurarea plăcerii, vitalitate şi voluptate, acceptarea serenă a prezentului, menajare şi conservare pentru viitor.

Spectacolele sînt finanţate de Centrul Naţional al Dansului Bucureşti şi sînt prezentate cu sprijinul artsf - artist management service / Ştefania Ferchedău.

Pentru rezervări contactati [email protected].
 
Detalii în continuare.
 
***
 
marţi 25 + miercuri 26 octombrie 2011, ora 19.00, MNAC
Resurse umane
un spectacol de divertisment melancolic după un concept de Adriana Gheorghe

Cu: Alexandra Pirici şi Adriana Gheorghe
Text: Franz Kafka, Ionuţ Chiva, Ernest Hemingway, T. S. Eliot, Emily Dickinson, Mircea Ivănescu, W. H. Auden, Gummo
Muzică: Mondo Cane - Il Cielo In Una Stanza
Lumini: Cătălin Nicolescu
Durată: 50 min.
Proiect finanţat de Centrul Naţional al Dansului - Bucureşti
Spectacolul reprezintă debutul Adrianei Gheorghe (critic de dans, jurnalist cultural)

"Darlingest A.,
 
Ai plecat la Paris fără să zici nimic nimănui.

Aşa începusem să-ţi scriu, acum cîteva zile, certîndu-te. Între timp ai sunat şi te-am certat live. Aşa că începutul nu mai e o surpriză, dar îl las oricum.

De-acum fără telefoane, am decis că ne scriem, asta dacă nu reuşim chiar să ne întîlnim. Telefonul acesta a fost o excepţie utilă, să zicem, acum ştiu unde să trimit scrisoarea.

Despre mine pe scurt: M-am ales cu o casă albă cu vedere, dacă mă ridic pe vîrfuri, pe deasupra gardului, spre lac. Este fix ce mi-am dorit şi acum trebuie să mă obişnuiesc să trăiesc îndeplinirea unei dorinţe cu supra de măsură, ceea ce nu e de fapt un lucru uşor. Mă simt vinovată dacă nu sînt fericită şi alte sîcîieli de genul acesta.

Am şi grădină, mică, cimentuită aproape în întregime, dar cu cîţiva trandafiri rătăciţi şi, în fapt, perfectă. Are şi o băncuţă din marmură murdară şi ciobită, şi ea perfectă. Abia aştept să vină iarna aici, sau vara viitoare. Toamna asta e cam greu de suportat.

Azi-noapte a fost a patra noapte în casa cea nouă şi e aproape palpabil felul diferit în care se simte timpul aici. Nu se aude nimic, doar un cocoş, nu ştiu de unde, şi vîntul. N-am vecini aproape, doar un zid vechi şi apa.
 
Fii pe pace, mă ţin de cuvînt şi exersez zilnic felul tău de a vorbi. Tehnic, mai ales: uneori, nu foarte des, strîmbi puţin buza de sus în partea dreaptă, ceva între promisiunea unui zîmbet de divă, rictus şi simptom al unei guri care a învăţat să vorbească întîi în engleză. E dintre lucrurile care trebuie păstrate. Nu mă interesează dacă eşti de acord cu mine, vrei nu vrei trebuie să fii. Mai e şi delectabilul tău "fuck shit" în momente de cumpănă şi suferinţă..:)

Adevărul e că, deşi mă străduiesc cît pot eu mai bine, ştiu, şi ştii şi tu, că dintre noi două, varianta cea mai fericită e să-mi supravieţuieşti tu. Altfel ne ducem amîndouă de rîpă. Ce vorbă. Aşa, însă, ne păstrăm amîndouă o vreme. Aş vrea să ştiu ce ai ales tu să exersezi din mine, dar faci bine că nu-mi spui.
 
De fapt, s-ar putea să renunţ la ce tocmai am povestit şi să aleg alte lucruri, am destule înregistrări cu tine, plus că ai promis că ne mai vedem anul acesta, altfel riscăm să stricăm totul. Ne dublăm aiurea sau mai ştiu eu ce se poate întîmpla. And then I'll have to kill you. (Cam asta e nivelul de umor la care pot ajunge azi, dacă mă mai dezmorţesc pînă o pun la poştă, promit să te uluiesc cu farmecul meu acid).

Uneori exerciţiul îmi ocupă toată ziua şi uit unde mă aflu. Apoi dau cu ochii de curtea albă şi e dureros de frumos. Nu prea ştiu să-mi trec zilele în locuri pur şi simplu frumoase. Azi o să mă ocup de flori, mă abţin cu greu să nu le tai. Mi-ar fi mai uşor dacă această casă ar avea o imperfecţiune.

p.d. (post dezmorţire) Dacă înclin capul în dreapta, dimineaţa foarte devreme, cînd merg în oraş la cumpărături, încep să văd peste tot ELEMENTELE RECOGNOSCIBILE. Întîi de toate parcă aş fi pierdut codecurile de la realitate şi lumea devine brusc roz blurat. Apoi încep să disting feţe binevoitoare, disponibile afectiv, corpuri seducătoare care se străduiesc foarte tare să se exprime şi deraiază, se contorsionează ca o peliculă pîrlită, guri frumoase care spun fraze delectabile pe un fundal şi el delectabil care reuşeşte cumva să le bruieze orice inteligibilitate şi mai ales, o, doamne, mai ales costumaşele acelea corny din pielicică de extraterestru. Cu alea merg la sigur - cînd le recunosc de pe sub haine (metalice, incandescente) mi se strepezesc dinţii. Mai bine mă concentrez pe tine, mai bine învăţ  pe altcineva pe dinafară.  Oricum trebuie să mă concentrez să ţin capul drept."
 
Adriana Gheorghe este critic de dans şi performer. După o experienţă îndelungată în jurnalismul cultural (redactor-şef la www.ziua.ro între 2003-2007, jurnalist cultural la Gândul între 2007-2008 şi redactor-şef adjunct şi critic de dans la www.cotidianul.ro între 2008 şi 2010), experimentează în prezent postura de performer. A absolvit Facultatea de Litere a Universităşii Bucureşti şi Centrul de Excelenţă în Studiul Imaginii cu lucrarea de master "Dansul contemporan: Naşterea unui proiect (de poetică a dansului)". A participat la ateliere de dans contemporan şi performance conduse de coregrafii Sabina Holzer, Malcolm Manning, Charmaine LeBlanc, John Jasperse, Allyson Green, Mihai Mihalcea, Mădălina Dan, Florin Fieroiu, Eduard Gabia, Ion Dumitrescu, Florin Flueraş, Manuel Pelmuş, Brynjar Bandlien, Mihaela Dancs, Ivo Dimchev. În calitate de performer, a prezentat mini solo-urile "Lupul", "Ceva frumos pentru tine" şi "Sensibilitate", un mini-duet cu Andreea David, arhitect ("Peisaj cu A.") şi o propunere de grup "Meet the New Generation" (concept: Mădălina Dan), toate în cadrul proiectului Miercurea Lejeră. În aprilie 2011 a participat la "Maratonul de 24h în cadrul CNDB ocupat" (curator Mădălina Dan) cu o instalaţie dinamică de reactivare a Fantomei de la Sala Rondă cu titlul "CNDB-ul meu, al meu, AL MEU", în care participanţii au fost invitaţi la anamneză şi reenactment al celor mai puternice momente trăite în spaţiul CNDB. A colaborat cu coregraful Mihai Mihalcea în cadrul proiectelor "Intensificare" şi "Nespus".

Alexandra Pirici este coregraf şi performer independent. Practica ei se situează în zone de expresie diferite, de la artă performativă şi intervenţie în spaţiul public la film, video şi muzică. A absolvit Liceul de Coregrafie "Floria Capsali" din Bucureşti, între anii 1997-2000 fiind bursieră a Şcolii de Balet a Operei din Viena. În 2005  a absolvit Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică, secţia de Coregrafie. A colaborat cu coregrafi şi dramaturgi ca Dennis Deter, Joe Alegado, Ioana Macarie, Eduard Gabia, Farid Fairuz. Lucrările ei - "In bloom", "Sprint", "Not a life saving device", "Show", "Madona Electrica", "You should know that he drank like an old whale", "Extraterrestrial Activity" - în cadrul proiectului "Cooperativa Performativă", "A Horse Opera" (în colaborare cu Dennis Deter) şi "Language" cu Vlad Basalici - au fost prezentate în contexte ca Platforma Balcanică, Bucharest Biennale, Kanuti Gilde Saal-Tallin, Muzeul Naţional de A rtă -Bucureşti, Nottdance Festival - Marea Britanie (Artists Sharring), Kunstmuhle - Germania, etc. În 2008 iniţiază împreună cu Andrei Dinu "Salonul de Mai", un proiect de squatting cultural. A făcut parte din colectivele "Cooperativa Performativă" şi "Rectifier Crew".
 
 
marţi 25 + miercuri 26 octombrie 2011, ora 20.15, MNAC
(anti) aging
 
Concept, coregrafie, interpretare: Mădălina Dan, Mihaela Dancs
Lumini: Cătălin Nicolescu
Parteneri: E-motional Bodies& Cities/ Fundaţia Gabriela Tudor, Asociaţia Colectiv A
Durata: 60 min.
Proiect finanţat de Centrul Naţional al Dansului - Bucureşti
Premieră prezentată în cadrul programului european E-motional Bodies & Cities.
 
Spectacolul (anti) aging a fost creat din dorinţa de a fi reluat peste 30 de ani, în 2041. În 2011 Mădălina Dan şi Mihaela Dancs propun formatul sanatoriului creativ întru destindere, deconectare şi confort psihic, savurarea plăcerii, vitalitate şi voluptate, acceptarea serenă a prezentului, menajare şi conservare pentru viitor.
 
Mădălina DAN este absolventă a Liceului de Coregrafie Floria Capsali din Bucuresti şi a Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti - secţia coregrafie. În 2008 participă la programul de burse pentru dans contemporan DanceWeb Vienna. A studiat playwriting  în cadrul unui master al U.N.A.T.C Bucureşti. A fost artist invitat la Herberber Institute, School of Dance (Arizona State University). Din 2005 predă cursuri de dans contemporan pentru neprofesionişti organizate de Centrul Naţional al Dansului. Spectacolele ei au fost prezentate la Sprindance Festival Utrecht, Tanzquartier Wien, Balkan Dance Platform Novi Sad, Explore Dance Festival Bucuresti, Temps d\'Images Cluj, SouthBank Center& Chisenhale Dance Space London, Fabrik Potsdam, DTW NewYork, etc.
 
Mihaela DANCS a studiat stomatologia. Din 2004 lucrează cu coregrafii Allyson Green, Cătălina Gubandru, Andreea Căpitanescu, Bernard Baumgarten, Florin Flueraş, Maria Baroncea & Eduard Gabia, Vava Ştefănescu, Robin Dingemans, Mădălina Dan, etc. Lucrările ei includ colaborări cu Rui Catalao (Coada Şoricelului, Follow That Summer) şi Carmen Coţofană (First Steps), solo-uri (Reprogramare, Lulu's Room, The Greatest Loss of All - adaptare dupa Art and Life - coregrafie Deborah Hay), acestea fiind prezentate în teatre, apartamente, poduri, galerii de artă, fabrici, biserici, studiouri de dans din Bucureşti, Cluj, New York, San Diego, Viena, Londra, etc. Din 2009 predă cursuri de dans contemporan organizate de Centrul Naţional al Dansului Bucureşti. În 2010 a primit bursa de studii DanceWeb (Viena).
 
Preţul unui bilet pentru ambele spectacole: 20 lei
Biletele se achiziţionează de la MNAC
 
Parteneri media: Liternet, Veioza Arte, Port.ro, Suplimentul de Cultura, Onlinegallery.ro, Thechronicle.ro, Metropotam.ro, WebPr.ro, Modernism.ro, HipMag.ro, ARTBoom.ro, ArtClue, Neaparat.ro, Infodance.ro, Youmago.ro, Tataia, CriticAtac.

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus