În aceeaşi zi, Festivalul Internaţional de Teatru Sibiu 2012 a proiectat primul lungmetraj al regizorului Silviu Purcărete, Undeva la Palilula, primit cu avalanşe de râsete, dar şi cu multe suspiciuni de public. Senzaţia grandorii şi a extraordinarului nu părăseşte producţia la nici un pas, de la distribuţia care adună cele mai efervescente nume din toate instituţiile teatrale româneşti (Răzvan Vasilescu, Constantin Chiriac, Marius Manole, Ofelia Popii, Ilie Gheorghe şi chiar Silviu Purcărete în rolul unui italian) la decorurile fastuoase care sunt o carte de vizită pentru regizorul român, până la cadrele extrem de studiate care transformă filmul într-un uriaş album de artă. Deşi un film mamut (2h 30 min), Undeva la Palilula născoceşte fără întrerupere poveşti, poveşti despre Palilula, imposibil de reperat pe harta geografică a României, despre locuitorii ei, despre imoralitatea şi promiscuitatea vieţii lor, despre pierzanie.
Debutul cinematografic al lui Silviu Purcărete dezvăluie prin graiul şi memoria unui povestitor fracturi din realitate atinse şi infestate cu virusul fantezie. Când fantasticul şi fabulosul întâlnesc realitatea mundană cotidiană lumea nu se preschimbă în ceea ce nu poate fi, dar devine mai puţin rigidă, mai haotică, mai vie. Palilula este o astfel de lume. Palilula este locul în care Serafim cunoaşte drumul pierzaniei sau regăseşte drumul spre el. "Realitatea nu mai contează câtă vreme este povestită. Mai mult, realitatea nici nu există decât dacă este povestită...", Silviu Purcărete. Undeva la Palilula este un gen de film de care cinematografia românească avea nevoie, suprasaturaţi de cadrele cu aură comunistă, decoruri umile, mult prea uşor de reperat la orice colţ de stradă în viaţa de zi cu zi şi de eternele subiecte excesiv uzitate şi în aceeaşi măsură uzate tratate cu o mare, prea mare, seriozitate.
Descarcă programul FITS, 2012 aici..