În Elena, filmul lui Andrei Zviagnitsev din 2011, nimeni nu mai e "nebun întru Hristos", nimeni nu se mai comportă "dezinteresat". Iar "Zona" - biserica, locul unde mai ajunge omul când se simte năpăstuit de soartă - este acum un muzeu pustiu (altminteri elegant, poleit cu aur), recent restaurat (şi scos din "ilegalitatea" unde a fost împins de bolşevici). Elena (o femeie măritată a doua oară cu un nabab rus) întreabă, stingheră, în faţa cărui sfânt trebuie să aprindă o lumânare dacă vrea să se roage pentru sănătatea soţului ei ce suferise un infarct. Femeia de la lumânări îi spune să-şi acopere capul în Casa Domnului şi o trimite la icoana Sf. Nicolae. Ea însă se opreşte în faţa unei splendide icoane cu Prezentarea la templu a Maicii Domnului. Îi vedem chipul reflectat în icoană şi ce anume cere nu ştim. Vedem doar că, ajunsă acasă, are putere să comită o "crimă perfectă", strecurând printre doctoriile cu care-şi trata bărbatul, o pastilă de Viagra. (După ce s-a documentat bine în privinţa efectelor acesteia asupra cardiacilor în etate.) Astfel, cu "sacul de bani" dobândit prin moştenirea unei fabuloase averi, Elena îşi va aduce familia din prima căsătorie în luxosul apartament râvnit de mulţi. Povestea amorală din filmul lui Zviagnitsev se termină cu un "stop-cadru la masă". Rudele ei mult mai sărace (băiatul Elenei - un fel de pierde-vară, la fel ca nepotul ei, un puber delicvent - şi familia acestuia) s-au procopsit. Regrete? Remuşcări? Cam tot atâtea ca-n finalul din Natural Born Killers. Nababul (care tocmai o mierlise de mâna unei Dalila) nu credea oricum în "basmele biblice pentru naivi". Morala? Unul agoniseşte, iar altul se foloseşte. Şi, cel mai probabil, risipeşte.