M-aţi crede, de exemplu, dacă v-aş spune că pentru realizarea personajelor a fost necesară mai întâi o etapă serioasă de documentare, constând în studierea unui număr mare de fotografii cu oameni care să semene cu personajele imaginate de autor, apoi intervenţia mai multor artişti grafici care să prezinte propriile versiuni stilistice, ca mai apoi să fie chemat un sculptor care să realizeze modelul personajului în 3D, adică în lut? Cromatic, s-a pornit de la tenta pe care desenul cu acuarele (culori de apă) o lasă pe hârtie, încercând să se reproducă acest efect cât mai mult. Ba mai mult, cei de la PIXAR au angajat chiar pe cineva care să studieze reflexiile Lunii în apa mării din realitate ca să o poată reproduce întocmai în animaţie. Nu ţi-e uşor nici cu 5 minute de fantezie...
Pe lângă toate aceste demonstraţii de profesionalism, PIXAR demonstrează cum se poate face din animaţie o industrie sănătoasă care să producă şi să vândă poveşti frumoase, bine gândite şi realizate, ca urmare a unui efort, răsplătit ulterior pe măsură. O onoare că am aflat asta chiar de la un reprezentant al lor.
Cu apetitul deschis pentru animaţii, recomand Festivalul Internaţional Anim'est.
Descarcă programul anim'est, 2012 aici..