Duminică, 2 decembrie 2012, începând cu ora 12.00, la Casa TIFF va avea loc atelierul susţinut de compozitorul Vasile Şirli, O conversaţie despre muzică şi lumea sonoră în teatru, iar la ora 15.00 va fi proiectat spectacolul de operă Otello de Verdi, regia Jürgen Flimm, Staatsoper Berlin, 2001. Începând cu ora 19.00, în Foierul Teatrului Maghiar de Stat, vor fi lansate trei volume editate de Fundaţia Culturală "Camil Petrescu" (Anca Mocanu: Avram Goldfaden şi teatrul ca identitate, Edward Gordon Craig: Despre arta teatrului şi Dramaturgia ungară contemporană). Elementul de rezistenţă al zilei este spectacolul Regele moare de Eugène Ionesco, pus în scenă de Silviu Purcărete la Les Arts et Mouvants, Franţa, care se va juca la ora 20.00, în Sala Mare a Teatrului.
Ce fel de sămânţă seamănă omul care este pe moarte? - este întrebarea pe care o pune Silviu Purcărete în spectacolul Regele moare. În momentul în care viaţa se dezintegrează, orice poate fi un bun pretext pentru joacă, aşa cum copiii se joacă cu întreaga lor colecţie de simboluri. Ceea ce fascinează este, mai degrabă, bucuria jocului, mai mult decât jocul în sine. Regele nu este un rege, el este unul dintre noi, rege al propriei vieţi. Iar spectacolul nu este nici el spectacol, ci un experiment pentru a face mai prietenos acest eveniment comun, dar extraordinar şi tulburător, care ne leagă pe toţi: moartea, necesară pentru ca viaţa să poată continua.
Seara se va încheia cu un concert JazzyBirds, care va începe la ora 23.00, la Casa TIFF.
În cadrul secţiunii Off a festivalului vor avea loc luni, 3 decembrie 2012 două evenimente: de la ora 18.00, la Sala Harag György (Str. Kogălniceanu, nr. 3-5) este programat spectacolul 10 - scris şi regizat de studenţii
Tot luni, 3 decembrie 2012, în cadrul Secţiunii Oficiale se va juca în Sala Mare, de la ora 20.00 şi spectacolul Anamnesis, regia: Viktor Bodó, Teatrul Katona József/Szputnyik Shipping Company, Ungaria. Despre această producţie, realizatorii spun că este un spectacolul muzical absurd, extrem de amuzant, cu un ritm rapid. Foarte profund, şi totuşi frivol. Cu o interpretare minunată, cu o muncă uluitoare privind decorul şi o punere în scenă impresionant de destinsă, producţia are în centru o temă care atinge pe fiecare până în adâncul sufletului. Boala. Moartea. Vindecarea. Pierderea unui prieten sau a unei rude. O tragedie neaşteptată. Anomaliile sistemului de sănătate. Corupţie. Publicitate. Afacerea morţii. Sânge şi disecţie. Angajaţi epuizaţi ai sistemului de sănătate atingând recorduri pentru orele lungi de veghe. Pacienţi înşelaţi. Malpraxis. Doctori care fac miracole...
Marţi, 4 decembrie 2012 sunt programate reprezentaţii din Germania şi Serbia. Astfel, la orele 17.00 şi 21.00, în Sala studio, se va juca spectacolul Wozzeck, după Georg Büchner şi Alban Berg, regia: Dávid Márton, Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz Berlin, Germania. Wozzeck, personajul din spectacolul lui Dávid Márton, o întreabă pe Marie: "Poate fi păcatul mortal atât de frumos?" Marie îi răspunde: "Multe vede cel care are doi ochi şi nu este orb, atunci când soarele străluceşte." Wozzeck, înconjurat de persoane aparent realiste, vede, aude şi simte "prea mult" - el este incapabil să evadeze din spaţiul claustrofobic al percepţiei lui, care, mai apoi, se transformă în infernul singurătăţii sale.
Începând cu ora 19.00, în Sala Mare a Teatrului, este programat spectacolul Scaunul lui Elias de Igor Štiks: regia: Boris Liješević, Teatrul Dramatic Iugoslav şi Festivalul MESS, Sarajevo, Serbia.
"Tema centrală care stă la baza spectacolului este cea a identităţii rănite, o problematică de actualitate astăzi, devenită aproape un fenomen universal, ca urmare a traumelor acumulate în timpul războaielor ce au marcat istoria ultimului secol. Acest text extrem de emoţionat, spune povestea unui om prins între problemele fireşti ale vieţii de zi cu zi şi crudul "cleşte al istoriei" şi este construită pornind de la mărturia despre evenimentele şocante din Sarajevo, de la începutul anilor nouăzeci."
Descarcă broşura Interferenţe, 2012 aici..