Filmul îmbrăţişează ideea că iubirea nu este de ajuns, că trebuie susţinută de aspiraţii şi planuri comune. Alături de ideea că iubirea este comunicare în prezenţa reală a celuilalt. Mediul virtual interpus între cei doi constituie un filtru sau o barieră în care sentimentele rămân suspendate în jocul viral pe care acesta îl pune la dispoziţie. Astfel, relaţia reală se metamorfozează în una care se instalează doar la nivel cerebral, iar necesitatea prezenţei reale a celuilalt este înăbuşită de comunicarea rece a spaţiului virtual şi a gadgeturilor. Nu neapărat o aşa-zisă maturizare a celor doi, descoperirea unor noi idealuri în viaţă şi a anumitor incompatibilităţi existenţiale ar fi ingredientele de bază care îi separă pe cei doi, ci mediul de comunicare.
Radiator, o comedie neagră pentru ceea ce înseamnă panorama bătrâneţii cu neajunsurile ei, modelarea şi uniformizarea soţilor în rutină, mici tabieturi, necazuri, suferinţă şi mizerie. Filmul, în regia lui Tom Browne, prezintă neajunsurile şi a neputinţele instalate (sub trecerea inexorabilă a timpului) în familia lui Daniel, care se vede nevoit să se întoarcă acasă pentru a avea grijă de tatăl lui, Leonard, ţintuit la pat, pe care mama sa, Maria, încearcă să îl îngrijească cu ultimele puteri. O fire dificilă, morocănoasă, arţăgoasă şi plină de critică şi reproşuri, bătrânul Leonard îi face zile fripte Mariei cu capriciile sale de om bătrân şi bolnav. Cum toţi se aşteaptă ca bătrânul să moară, încearcă să îi îndeplinească toate dorinţele. Însă pe toţi îi aşteaptă o surpriză de proporţii!
Filmul lui Tom Browne este unul tăios, crud. Precizia cu care redă relaţia de iubire dintre cei doi bătrâni - care se completează reciproc în fiecare detaliu - alături de metoda paradoxală prin care Leonard îşi manifestă iubirea şi recunoştinţa de-o viaţă faţă de soţia sa, în mod distorsionat, prin interminabilele critici şi reproşuri (pe care le regretă prea târziu), dau filmului un aer realist, tăios, în ceea priveşte uşurinţa cu care privim moartea. Pierderea puterii de muncă, dar nu şi a voinţei, îi fac pe cei doi soţi să aibă nevoie de Daniel, fiul ignorant care se întoarce în ultima clipă, pentru a-şi face datoria faţă de cei doi. Mizeria, şoarecii, dezordinea de neimaginat din casa bătrânilor constituie un tablou trist a ceea ce înseamnă îmbătrânire, dezinteres (din partea celor încă în putere în familie), uitare.
Descarcă sinopsisurile filmelor, TIFF 2015 aici..