martie 2016
Discordia
Am pornit, aşa cum se întâmplă de obicei, de la câteva filme care ne marcaseră, de la câteva discuţii purtate pe stradă, în mijlocul "lucrurilor care se întâmplă", cum ar spune Cristi Puiu. Am triat din preocupările noastre şi, pe baza acestei selecţii, am scris scenariul, apoi am început să ne uităm în stânga şi în dreapta, să adunăm o echipă. Guerilla style, guerilla style, dar cineva trebuie să ţină boom-ul!

Aşadar, deocamdată eram doar Marius şi cu mine. Un director de imagine despre care ţin să spun că e foarte priceput, însă încă prea puţin băgat în seamă în branşă, şi un potenţial regizor, care o tot dădea înainte cu "modul în care vede el cinema-ul" - adică, eu. Cum vă spuneam, Marius se afla, între timp, în pline filmări ale unui documentar, la care încă lucrează şi a ajuns în faza finală de montaj. M-a invitat, după acele cursuri susţinue de Claudiu Turcuş, să îi dau o mână de ajutor. Am acceptat bucuros, atât din curiozitatea de a învăţa ceva ce nu ştiam, ceva practic, cât şi din dorinţa de a mă apropia de personalitatea lui. Problema "celui care ţine boom-ul", însă, tot nu o rezolvasem. Veţi vedea că, în ceea ce mă priveşte, nu sunt cel mai săritor om cu putinţă. Prefer mai mult să stau şi să privesc, să mai dau câte o indicaţie, iar lumea să execute. "Asta face un regizor", mi-am spus. "Îmi place, e ce mi-am dorit toată viaţa: de pe piedestal, să dau dispoziţii".

Aşa că, ne-am gândit că Adrian Cârlugea - Adi, pentru prieteni - ar fi cea mai bună variantă în acest sens. L-am invitat în proiectul lui Marius şi a acceptat fără să clipească. "Bun, acum avem şi boom operator", am spus cu aplomb.

Între timp, Anda Ionescu, pe care Marius o cunoştea de mult, de pe vremea când făceau parte dintr-un grup de lectură din Arad, se înscrisese la rândul ei în proiect(e). Stabilisem că ea va fi manager de producţie, atât pentru documentarul lui Marius, cât şi pentru Discordia. După dimineţile în care filmam pentru documentar, rămâneam câteva ore împreună, în câte un local, Adi, Marius, Anda şi cu mine, pentru a încerca să avansăm şi cu celălalt proiect, care pe atunci nu avea un titlu şi în jurul căruia se învârteau destul de multe necunoscute. Aveam doar o idee - o nebunie de-a mea.

Aflat sub mirajul unor filme pe care le văzusem recent, aveam în minte câteva posibilităţi de "sondare" a realităţii, cum ar spune un teoretician român pe care îl apreciez foarte mult. Voiam să fac ceva static, lent, extrem de nişat, imposibil de urmărit pentru un ochi-neiniţiat-întru-ceea-ce-se-numeşte-slow-cinema.
(Va urma...)
 

Un colţ mai retras de pe platoul de filmare
 
*Data viitoare, vă voi povesti despre primul motiv serios pentru care am dorit să facem Discordia.

Discordia este un film independent, scris şi regizat de Ion Indolean, la bază critic de film, şi produs de Hola Media. Deocamdată, Discordia nu poate fi văzut, fiind în perioada de înscriere la festivaluri. Puteţi, însă, urmări parcursul proiectului pe pagina lui de Facebook, cât şi pe LiterNet şi pagina acestuia de Facebook.
Regia: Ion Indolean Cu: Ilinca Hărnuţ, Rareş Hanţiu

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus