Personajul Fatah interpretat de Fatsah Bouyahmed e ilariant. Când primeşte invitaţia de a participa cu Jacqueline la Salonul Agricultorilor de la Paris, uită de îndatoririle familiale, lasă totul în urmă pentru a-şi îndeplini visul. Traversează Mediterana, continuându-şi drumul pe jos şi atrăgând astfel atenţia reporterilor TV care-l asaltează cu interviuri. Devine vedetă cum nici nu spera. Drumul e presărat cu incidente intens exploatate comic, din care inimosul Fatah iese întotdeauna biruitor. Devenit erou mediatic înainte de a ajunge în concurs, publicul e de-a dreptul isterizat la apariţia lui cu Jacqueline şi câştigă premiul de popularitate. Pirpiriu şi mereu agitat, cu ochelari şi chelie, Fatsah Bouyahmed face figură de comic popular, împrumutând parcă ceva din tandreţea lui Bourvil şi gestica lui Louis de Funès.
Regizorul nu se fereşte de clişee. Dimpotrivă, le foloseşte oarecum persiflând, sporind conotaţiile acestui gen de road movie cu sumedenii de efecte căutate. Pentru ca acţiunea să nu lâncezească în linearitatea ei, scenariul apelează la un tertip des uzitat: introducerea unui nou personaj. Apare alături de cutezătorul Fatah cumnatul său Hassan, interpretat de Jamel Debbouze. Alte inserturi dinamizează acţiunea şi extinde implicarea francezilor în susţinerea lui Fatah. Găzduit la un moment dat de un "conte falit", Philippe, interpretat sobru şi delicat de Lambert Wilson, un tip subţire, interiorizat, rafinat, Fatah urmăreşte amuzat, pe ecranul monitorului, secvenţe cu Fernandel şi vaca lui din Vaca şi prizonierul. Ideile de scenariu nu se resping, nu concurează. Ele merg împreună într-un fel de paralelism inocent. Până la urmă se pare că nu numai cărţile se fac din cărţi, ci şi filmele din filme.