iulie 2017
Festivalul de teatru tânăr Ideo Ideis, 2017
96% dintre adolescenţii români se uită zilnic la televizor şi 88% utilizează în fiecare zi internetul, dintre care doar 16% spun că nu au niciun cont de social media, conform unui studiu al UNICEF din 2013 despre situaţia adolescenţilor din România. Cum reuşesc liceenii să facă slalom printre toate informaţiile pe care le primesc de pe aceste canale? Cum putem să-i încurajăm să nu le mai considere din start ca fiind adevărate? Şi mai ales, cum îi putem ajuta să verifice informaţiile pe care le au înainte de a-şi forma o opinie?

Pentru că strânge 200 de adolescenţi într-o tabără de educaţie alternativă în Alexandria, festivalul IDEO IDEIS alege an de an o temă pe care o consideră constructivă pentru educaţia lor şi care poate, prin campania de comunicare, depăşi graniţele festivalului în termeni de impact. După ce anul trecut a vorbit despre empatie, tema celei de-a 12-a ediţii este autonomia.

Campania "Pe tine cine te minte?" îşi propune să reviziteze mituri, stereotipuri socio-culturale şi minciuni, voite sau nu, care ne pot marca când suntem copii sau adolescenţi, pentru a ajuta liceenii să conştientizeze importanţa autonomiei, şi pentru a le încuraja spiritul critic.

În spoturile video ale campaniei, Alina Gavrilă Borţun (Creative Director), Adi Bulboacă (fotograf, Scena9), Elena Calistru (Funky Citizens), Svetlana Cârstean (poetă), Dorina Chiriac (actriţă, mentor IDEO IDEIS), Oana Giurgiu (producătoare, TIFF), Cristian Lupşa (editor, Decât o Revistă), Marius Manole (actor, mentor IDEO IDEIS), Cristian Neagoe (manager cultural, Street Delivery), Psihotrop (rapper), Vlad Tăuşance (trainer de comunicare), Alex Tocilescu (scriitor), Roman Tolici (artist) şi Vlad Levente Viski (activist, MozaiQ) au răspuns la întrebarea "Pe tine cine te-a minţit în adolescenţă?", au identificat mituri încă actuale în societatea românească şi au încercat să găsească ponturi pentru a evita dezinformarea.

Artiştii Alexandru Nimurad, Sorina Vazelina şi Maria Zurbagiu au venit cu propriile interpretări asupra campaniei, declinate în cele trei vizualuri ale ediţiei 2017 a IDEO IDEIS.



«De patru ani, IDEO IDEIS este unul dintre hotspoturile culturale BRD care pentru noi are dublă valoare, pentru că încurajează apariţia de noi artişti şi, în acelaşi timp, le arată acestora cum să devină oameni mari responsabili, capabili să converseze inteligent şi argumentat, să gândească critic şi să ia iniţiativa pentru a-şi urma pasiunile. Pe mulţi dintre aceşti tineri îi vom revedea pe o scenă de teatru, în ateliere de creaţie sau animând comunităţi. Şi asta pentru noi e o confirmare în plus că toţi suntem mai câştigaţi într-un ritm mult mai rapid atunci când le dăm tinerilor oportunităţi, metode şi mentori care să-i încurajeze să gândească singuri, să se descopere şi să decidă informaţi. Prin fiecare parteneriat şi proiect pe care îl dezvoltăm, ne dorim să fim tot mai aproape de misiunea pe care ne-am propus-o, aceea de a ajuta la dezvoltarea noii generaţii de creatori», (Flavia Popa - Secretar General BRD - Groupe Société Générale).

Pentru mai multe informaţii: ideoideis.ro / facebook.com/ideoideis/

***
Proiect Cultural Co-Finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administraţiei Fondului Cultural Naţional. AFCN nu este responsabilă de conţinutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanţării.
Proiect Cultural finanţat de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale
Proiect finanţat de MTS
IDEO IDEIS 2017 este Hotspot cultural BRD.
Sponsori: Jacobs şi Magia Alintaromei, Aqua Carpatica, Agropest Seed, Proinvest, Avon România, Aurelian Săndulescu, Terraform, Lay's România, Fundaţia Cărtureşti, Eurocar, Rotary Club Alexandria, Germino, Wirom, Bredent Medical, Implant Consult
Partener de tradiţie: Primăria Municipiului Alexandria
Parteneri instituţionali: Institutul Cultural Român, Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman, Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Teleorman, Uniunea Teatrală din România (UNITER), Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică "Ion Luca Caragiale" (UNATC), Muzeul Judeţean Teleorman, Centrul Judeţean de Conservare şi Promovare a Culturii Tradiţionale Teleorman
Parteneri: Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, Apollo111 Teatrul, Teatrul Excelsior, Festivalul Comediei Româneşti (FestCO), Divan Film Festival, ROMFRA Alexandria, ZeList, Conciato
Parteneri media: DIGI 24, SmartFM, Radio România Cultural, Scena9, Decât o Revistă, SUB25, The Institute, Şapte Seri, IQads, Dissolved Magazine, Noizz.ro, Liternet.ro, Liber în Teleorman
***
IDEO IDEIS este un festival de teatru pentru comunitate şi, în acelaşi timp, un eveniment dedicat procesului de educaţie alternativă pentru tinerii liceeni din România. Structura festivalului este unică în peisajul festivalurilor de teatru din ţară şi are rolul de a-i ajuta pe participanţi să-şi îmbunătăţească abilităţile de comunicare, să capete încredere în ei înşişi şi să interacţioneze cu tipuri de modele relevante pentru dezvoltarea lor personală şi profesională.


0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus