"Nu ştiu dac-aş putea să scriu."/"Scrie, scrie, scrie!" - o îndemna Rodica Mandache pe Cristina Hoffman, atunci când romanul nu era nici măcar gândit. Iubita actriţă vorbeşte cu mult drag despre Cristina şi despre scrierea cărţii: "Pe măsură ce povestea, am realizat că ea trebuie să scrie. Avea atâta farmec povestirea. În casă, pe neaşteptate, mirosea a parfum, a cafea, a levănţică şi a frumos. (...) Nu a scris niciun rând toată viaţa. Scrie, scrie, scrie! Vocile lor, te-au ales. Sau poate casa din Cazzavillan vorbeşte. (...) De-ar avea banii, ar cumpăra-o! Să-şi ţie amintirile în ea. Pe Irina, pe Carmen, pe Vintilă, pe Papucaş, pe bunica, pe tata, şi pe toţi ceilalţi." (Rodica Mandache)
Încântată de scriitură, Rodica Mandache şi-a împrumutat vocea pentru înregistrarea cărţii în format audio, care va putea fi astfel ascultată şi în lectura marii actriţe, scanând codul QR de pe coperta romanului. Un fragment din carte se regăseşte aici, pe site-ul Editurii Oscar Print.
Onorată cu Premiul UNITER 2020 pentru întreaga activitate, Rodica Mandache a jucat în zeci de piese de teatru, în regia lui Alexandru Dabija, Dragoş Galgoţiu, Dinu Cernescu, Radu Afrim, Răzvan Mazilu, Carmen Lidia Vidu, Alexa Visarion, Gelu Colceag sau Tudor Mărăscu, printer alţii. A interpretat roluri de neuitat în filme reper pentru cinematografia românească, precum Un surâs în plină vară (1963) şi Astă seară dansăm în familie (1972), în regia lui Geo Saizescu, Iarba verde de acasă (1977), regia Stere Gulea, Semnul şarpelui (1982), regia Mircea Veroiu, Buletin de Bucureşti (1983), regia Virgil Calotescu sau Telefonul (1991), în regia Elisabetei Bostan. Unul dintre cele mai îndrăgite roluri ale sale este cel al Mariei Panait (Doruleţ), din Visul unei nopţi de iarnă, de Tudor Muşatescu, la Teatrul Naţional de Televiziune. Rodica Mandache a primit, de asemenea, Premiul onorific de popularitate pentru rolul din spectacolul Trei generaţii, la Festivalul Internaţional de Dramaturgie Contemporană (Braşov, 2017), Premiul Confidenţial pentru spectacolul Un tramvai numit dorinţă, regia Dinu Cernescu (2013), Premiul pentru întreaga activitate la Premiile Municipiului Bucureşti pentru Artă şi Cultură, Secţiunea Artele Spectacolului (2009) şi Premiul UNITER pentru cea mai bună actriţă în rol secundar pentru Adel din joi.megaJoy, de Katalin Thuroczy (2007).
Postfaţa romanului Cazzavillan 21 este semnată de Andrei Pleşu: "Trăim preponderent în urgenţele prezentului şi în proiecte de viitor, când utopice, când apocaliptice. Cartea Cristinei Hoffman reuşeşte, în acest context, să ne ispitească spre o experienţă mult mai sănătoasă, mai utilă: experienţa memoriei. Cititorul e invitat să-şi amintească de un tip de lume, de un tip uman, de un model de viaţă la care nu trebuie să ne raportăm doar nostalgic, ci şi restaurator. Cartea e plină de farmec, dar şi de repere posibile ale unei sănătoase revigorări interioare. Lectura paginilor oferite de autoare va fi, sunt sigur, o sursă de plăcere, de reflecţie şi de speranţă."
Nepoată a marii actriţe Irina Răchiţeanu Şirianu, care a întruchipat, pe scena Teatrului Naţional, zeci de eroine celebre din literatura română şi universală, Cristina Hoffman îşi pune sufletul pe hârtie parcă dintr-o singură respiraţie, şi vorbeşte despre Mama sa, despre Vila Cazzavillan, în care a locuit până la 16 ani, despre Bunica, Familia, Tata, Unchiul, Mătuşa, pentru a încheia aşa cum a început: cu Mama.
Irina Răchiţeanu-Şirianu
"Am aşternut pe nerăsuflate un soi de Jurnal al neuitării, amintirile mi-au umplut paginile, amintirile mi-au dezvăluit lumini şi umbre, amintiri depozitate într-o cameră închisă cu un lacăt mare, a cărei cheie o rătăcisem în miile de bagaje, trenuri, avioane, case, ţări, meleaguri străine", scrie Cristina Hoffman. "Oare mi-am amintit lucrurile aşa cum s-au întâmplat ele în realitate, fără denaturările minţii mele? Fără traumele trecutului? Sau am reţinut doar acele lucruri pe care am vrut să le păstrez? Am avut convingerea că experienţele pe care le-am trăit m-au făcut mai înţeleaptă. Dar dacă toate aceste experienţe nu au fost decât... amintiri?" (Cristina Hoffman)
Publicat de Editura Oscar Print, romanul Cazzavillan 21 poate fi găsit în Librăriile Cărtureşti, în reţeaua Companiei de Librării Bucureşti, pe site-ul editurii Oscar Print, alături de stream audio-ul în interpretarea Doamnei Rodica Mandache, precum şi în ţară, atât în librării, cât şi online.
Cristina Hoffman, de la cinema şi TV, la diplomaţie culturală şi la debut literar autobiografic
Producător de film şi televiziune, Cristina Hoffman a fost membru al comitetelor de selecţie şi delegat oficial pentru prestigioasele festivaluri internaţionale de film de la Cannes şi Berlin, fiind, totodată, de-a lungul carierei sale, organizator, coordonator de colocvii şi workshopuri. A organizat timp de 15 ani Festivalul de Film German din Paris şi este membru fondator al Asociaţiei Aristoteles Workshop, unde a produs 80 de filme documentare, multe premiate internaţional la festivaluri de prestigiu. Iniţiatoare a proiectului Green Planet-Blues, centrat pe filme despre ecologie, Cristina Hoffman a fost membru în Panelul Thessaloniki Film Festival, fiind totodată prezentă la Banff TV Market, MipTv, Monte Carlo TV Festival, Coproduction Market NRW, Köln, Düsseldorf, Varşovia, Sofia, München, Sunny Side of the Doc sau Sarajevo. A organizat, de asemenea, întâlnirile anuale franco-germane de la Lyon, München, Hamburg, Versailles, Paris - Paris Projects, fiind membru în jurii internaţionale de film. În ultimii ani, Cristina Hoffman a lucrat în diplomaţia culturală, la Berlin.
Editura Oscar Print, 25 de ani de titluri de istorie, psihologie, drept sau antropolgie
Înfiinţată în anul 1993, Editura Oscar Print a debutat cu un portofoliu de cursuri universitare, cărţi de drept şi psihologie. Treptat, oferta editorială a fost extinsă cu titluri interesante de istorie, istorie bancară, antropologie, limbi străine, economie, dicţionare şi manuale şcolare. Astăzi, după o experienţă de 25 ani, editura aduce publicului titluri atent selecţionate, care se remarcă prin conţinutul inedit, de o înaltă calitate estetică şi tehnică. Alături de autori precum Acad. Constantin Bălăceanu-Stolnici, Gheorge Florian, Adrian Majuru, Rodica Mihaela Stănoiu, Decebal Urdea portofoliul editurii reuneşte instituţii precum Muzeul Naţional de Istorie a României, Muzeul Naţional de Artă al României, Muzeul Municipiului Bucureşti, Universitatea Bucureşti, Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică (UNATC), Banca Naţională a României sau UNICEF. De-a lungul timpului, lucrările publicate au fost recompensate cu premii oferite de Academia Română, precum şi de alte instituţii prestigioase: Fundaţia Culturală Magazin Istoric, Uniunea Juriştilor din România, Colegiul Psihologilor din România sau Fundaţia Alexandrion. În prezent, alături de apariţii editoriale de beletristică, editura şi tipografia derulează două proiecte de cercetare EUREKA - legătorie de artă în piele şi pergament.