A cincea ediţie a Bucharest Fashion Film Festival a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă. În cadrul ediţiei din 2021, BFFF a oferit patru premii. Câştigătorii au fost selectaţi de un juriu format din profesionişti din film, advertising şi modă de pe scena locală şi cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis şi Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.
Preferatul publicului a fost Avenir - Renew, Reduce, Reuse, r. Katharina Hingst. Fresh Perspectives, oferit unui film cu buget redus care abordează într-o manieră nonconformistă o temă relevantă a fost acordat scurtmetrajului Stories from a Twelfth Floor Hotel Room ( r. Zheqiang Zhang) - un voiaj alegoric imaginat dintr-o cameră de la etajul 12 în timpul lockdown-ului, realizat în colaborare cu Google Earth.
"În primul rând, vreau să subliniez că l-am perceput ca pe un film perfect format, cu început, desfăşurarea acţiunii şi punct culminant. Dramaturgia filmului, alternanţa temelor şi scalei globale şi locale, sinteza ingeniozităţii improvizate şi imaginile grafice de calitate conferă filmului o atmosferă unică. Deosebit de impresionant a fost că provoacă emoţie pe fundalul unei recenzii în miniatură a evoluţiei universului şi umanităţii. Cred că este aproape imposibil să obţii un efect similar pentru spectator fără a folosi performanţa actoricească şi oamenii drept componente principale ale filmului" a comentat Grigor Devejiev în legătură cu acesta.
Menţiunea juriului pentru categoria Fresh Perspective a fost Manner, al designeriţei şi regizoarei daneze Marie Sloth Rousing, care propune o abordare conceptuală în explorarea limitelor obiectelor vestimentare.
Premiul Cea mai bună producţie locală, acordat de Conceptual Lab by Theo Nissim, a mers către New fake top secret, co-regizat de Codruţ Sebastian Neguţ şi Amalia Dobre, iar menţiunea juriului pentru Cea mai bună producţie locală a fost Veronica Now (r. Gabriel Juduc). "Conceptual Lab este unul dintre cei mai activi susţinători ai evenimentelor culturale din România, fiind alături de cele mai importante şi inovatoare proiecte aşa că ne bucurăm să continuăm parteneriatul cu Bucharest Fashion Film Festival. E o onoare pentru noi să oferim premiul pentru cea mai bună producţie locală şi să fim parte dintr-un eveniment aflat în plină ascensiune", declară Theo Nissim, fondator Conceptual Lab.
The Art of Value (r. Sylvie Weber) a fost declarat Cel mai bun fashion film în ediţia din 2021. "Mi-a plăcut atmosfera subtilă cu o tentă de Wong Kar Wai, iar pe lângă styling şi accesorii, mi-au atras atenţia mai multe detalii legate de interioarele minimaliste şi austere, elementele de sci-fi care au creat o viziune futuristă. Ceea ce mi-a plăcut cel mai mult însă e mesajul de pe clădirea unde are loc licitaţia: Take care of each other. Simt că în vremurile astea este singurul lucru care contează." a spus Ina Borcea, fashion editor Harpers Bazaar România.
Până pe 14 noiembrie 2021, va mai putea fi vizitată la Muzeul Naţional de Artă Contemporană expoziţia Based on a True Story: a Collaborative Investigation în care 7 artişti şi designeri locali (Apparatus 22, Anca Adina Cojocaru, Maria Guţă, Giulia Creţulescu, Lucian Varvaroi şi Robert Antoniac) au fost invitaţi să chestioneze autenticitatea în industria modei, dar şi în spaţiul personal, în ce priveşte modul în care hainele contribuie la proiecţia propriei noastre identităţi. Conceptul curatorial se pliază pe tema celei de-a 5-a ediţii a festivalului: transparenţa. Prin lucrărilor lor, artiştii aduc în atenţie subiecte precum supra-mediatizarea celebrităţilor şi utilizarea unor formatelor cu capacitate de viralizare adesea simplificatoare, supra-utilizarea limbajului în universul promis de industriile de modă şi beauty, influenţa modului în care sunt reprezentate femeile în media asupra psihicului colectiv sau stereotipii ale masculinităţii.
O noutate adusă de cea de-a cincea ediţie a fost BFFF Insights, un eveniment de industrie, organizat în parteneriat cu 2029 Productions. Acesta a avut în centru o prezentare de portofolii, colectate în urma unui open call de la regizori, operatori, fotografi şi stilişti în plină dezvoltare, evaluate de un juriu care acoperă cele 4 arii. Reunind profesioniști locali din marketing, publicitate și producţie, BFFF Insights îşi doreşte să deschidă porţile pentru proiecte viitoare.
Website: https://bucharestfashionfilm.ro/
Facebook: https://www.facebook.com/BucharestFashionFilmFestival
Eveniment: https://www.facebook.com/events/262138882394419
Instagram: https://www.instagram.com/bucharestfashionfilmfest/
Parteneri: UniCredit Bank, NOWNESS, Glitch Shop, 2029 Productions, Conceptual Lab, Retrofuture, IAA YP, WET, Domeniile Sâmbureşti.
Parteneri media: Radio Guerrilla, IQads, Zile şi Nopţi, Ziarul Metropolis, ELLE, Cosmopolitan, Glamour, Curatorialist, Dissolved Magazine, Romania Journal, Scena9, Spotmedia, Film Menu, Acoperişul de Sticlă, AARC, Filme-cărţi.ro, Movienews.ro, LiterNet, The Institute, IQool, 4arte, Munteanu, SMARK
Proiectul este co-finanţat de Primăria Capitalei prin ARCUB în cadrul Programului Bucureşti - Oraş deschis 2021. Pentru informaţii detaliate despre programul de finanţare al Primăriei Municipiului Bucureşti prin ARCUB, puteţi accesa www.arcub.ro. Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Primăriei Municipiului Bucureşti sau ARCUB.